מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רפואה אלטרנטיבית

גלי חום , איך נקל על גלי חום שתוקפים את גופינו וגורמים לתחושה חזקה של הזעה וחום כבד בגוף כולו

מאת ינון
06/10/11 12:59
2896 צפיות
 רקע
גלי חום אצל נשים הם סימפטום מאוד שכיח בתקופת גיל המעבר. גלי החום מתחילים לאחר הפסקת המחזור של האשה. כמעט כל אשה בצד המערבי של העולם חווה את ההרגשה הנוראה הזו של גיל המעבר בגלי חום. בהמשך נציין את ההבדלים של אורח החיים בין מערב למזרח ונבין למה גלי חום נפוצים יותר במערב. גם גברים סובלים מגלי חום אך היא בהרבה פחות נפוצה.

גלי חום יכולים לתקוף את גוף האשה בצורה עדינה ולהשפיע לפרק זמן של דקה או שתיים, אך ישנם גלי חום היכולים להגיע ולתקוף בצורה אגרסיבית את גוף האשה עד כדי עשר פעמים בשעה ולגרום לחוסר אונים מוחלט.
האזורים הנפוצים להרגשת החום הם: בפנים, צוואר, חזה, גב, כפות ידיים אך המקרים שגל החום תוקף בעוצמה כל הגוף ירגיש את גל החום השוטף אותו וגורם להזעה בלתי נסבלת.
יכולה להיות הרגשה מקדימה לגל חום כמו פלפיטציות (דפיקות לב מואצות) והרגשת עילפון.
גלי חום יכולים להוות מטרד גדול ולתקוף במהלך היום בזמן עבודה,אכילה,או סתם ישיבה מול המחשב או הטלויזיה אך גלי החום יכולים גם לתקוף בלילה בזמן השינה.


שינויים הורמנליים הגורמים גלי חום
שינויים הורמנליים, פיזיולוגים, אנטומים וכד. הם תמידיים בגוף שלנו ולכן אנו חווים בעיות מסוימות בתקופות שונות. שינוי הורמנלי המתבצע בגיל המעבר גורם לתחושה של עליית חום וזיעה בגוף. בתקופת גיל המעבר ישנה ירידה ברמת ההורמון הנשי האסטרוגן המיוצר על ידי השחלות. הורמון זה משפיע ישירות על אזור במוח, ההיפוטלמוס שאזור זה אחראי על ויסות החום בגוף האדם.


טיפול הורמונלי בגלי חום
נשים רבות השתמשו בתחליף הורמון HRT(Hormone Replacement treatment), אך בעקבות מחקרים רבים שיצאו והסיכונים הממשים הגדולים שיכול לגרום הכדור כמו: עלייה בסרטן השד, תופעות טרומבואמבוליות(תסחיפים וקרישי דם), מחלות לב ושבץ מוחי, ההעדפה היא טיפול טבעי על בסיס צמחי מרפא,דיקור סיני ושמירה על תזונה נכונה כטיפול לגלי חום וללא תופעות לוואי.


איך נקל על גלי חום
מחלה, בעיה או שינוי בגוף נגרם כתוצאה מאורח חיים הכולל (עבודה,משפחה,תזונה,שינה וכד...) כמובן שגיל וגנטיקה הן בהחלט חלק עיקרי מהמשוואה. כפי שציינתי ברקע של גלי חום התופעה פחות נפוצה במזרח, זה בעיקר בגלל אורח החיים ששונה והרגלי האכילה שהם שונים.


מזון הגורם לטמפ' של הגוף לעלות – מוצרי חלב, שוקולד, מטוגן וחריף.
אכילת בשר אדום היא טובה ומזינה בויטמין B12 – מומלץ לא לאכול בערב או לפני שינה.
שתיית אלכוהול או שתייה חמה המכילה קפאין לא מומלצת.
ניקוטין מכלה את הנוזלים של הגוף וגורם לעליית טמפרטורה הגוף.
שתייה מרובה של מים.
לאכול ארוחות קטנות ולא דשנות.
לשתות תה ירוק שלוש פעמים ביום.


הצלחתו של דיקור סיני לגלי חום
דיקור סיני עוזר להחזיר את הזרימה הנכונה לגוף, ויסות טמפ' הגוף על ידי פיזור האנרגיה שעולה למעלה כלפיי פלג גוף עליון פנים,חזה,צוואר, ידיים... לפי אבחון מקדים של המטופלת בדיקת דופק והסתכלות בלשון נזהה את החסרים והחסימות המצויים בגוף. כל מטופלת היא מקרה לגופה, למרות שהתסמין זהה ברובו אך עם שינוי קטן לכן הטיפול הוא אישי עם בחירת נקודות דיקור ספציפיות, נתינת פורמולה של צמחים מרפאים וכמון התייחסות לתזונה.


תפריט התזונה שרשמתי למעלה זה חלק קטן וכללי המתאים לגלי חום, לטיפול ברמה האישית של גלי החום התקשרו וקבעו טיפול ונתאים לכן תזונה אישית עם שילוב של דיקור סיני וצמחי מרפא. נחזיר לכן את החיים בחזרה למסלולם.


ינון שושני Dip.Ac
 www.chiway.co.il

תגובות