מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםחמישה טעמיםכמה טוב שבאת הביתה - עוגת שייש הכי בייתית - בגירסא בריאה

כמה טוב שבאת הביתה - עוגת שייש הכי בייתית - בגירסא בריאה

עוגת השיש היא העוגה הכי ביתית שיש. גרסה זו מצטיינת במרקם לח ורך ובקישוטי שיש משוקולד איכותי. דגן הכוסמין נחשב ל\"אם החיטה\", הוא בן-דודה של החיטה, הדומה לה ביותר אך עם זאת מכיל כמות מעטה של גלוטן (החלבון בחיטה שלרבים מאיתנו אינו מתאים), כיום הוא בין הבודדים מבין מיני החיטה השונים שאינו מהונדס. הכוסמין עשיר בחלבון, סיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים. בזכות קמח הכוסמין, העוגה מזינה, בריאה ומשביעה, והטעם נהדר! מי שרוצה להמעיט בשומן רווי מוזמן להחליף את החמאה בשמן קנולה.

19/10/11 15:56
588 צפיות
כמה טוב שבאת הביתה - עוגת שייש הכי בייתית - בגירסא בריאה
עוגת השיש היא העוגה הכי ביתית שיש. גרסה זו מצטיינת במרקם לח ורך ובקישוטי שיש משוקולד איכותי.
דגן הכוסמין נחשב ל"אם החיטה", הוא בן-דודה של החיטה, הדומה לה ביותר אך עם זאת מכיל כמות מעטה של גלוטן (החלבון בחיטה שלרבים מאיתנו אינו מתאים), כיום הוא בין הבודדים מבין מיני החיטה השונים שאינו מהונדס.
הכוסמין עשיר בחלבון, סיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים. בזכות קמח הכוסמין, העוגה מזינה, בריאה ומשביעה, והטעם נהדר!
מי שרוצה להמעיט בשומן רווי מוזמן להחליף את החמאה בשמן קנולה.

המרכיבים (לתבנית אפייה עגולה או 2-‬ תבניות אינגליש קייק):
200 גרם חמאה רכה או 4/3 כוס שמן קנולה
1/4 1 כוסות ‭250)‬ גרם) סוכר קנים
1 כפית תמצית וניל אמיתית
3 ביצים אורגניות או ביצי חופש
1/2 2‬ כוסות ‭350)‬ גרם) קמח כוסמין מלא
2 כפיות שטוחות אבקת אפייה (אם אפשר ללא אלומיניום)
‭1/2‬ כפית מלח
1 גביע יוגורט ביו
‭1/4‬ כוס ‭60)‬ מ"ל) חלב
למלית:
150 גרם שוקולד מריר איכותי, קצוץ
2 כפות חלב
אופן ההכנה:
1. בקערת מיקסר מעבדים את החמאה/השמן עם הסוכר בעזרת הוו השטוח, רק עד לקבלת תערובת קרמית אחידה. מוסיפים את הווניל ומערבבים. מוסיפים את הביצים בזו אחר זו ומערבלים היטב לאחר כל הוספה.
2. מנפים לקערה בינונית את הקמח, אבקת האפייה, והמלח.
3. בקערה קטנה מערבבים את היוגורט עם החלב.
4. במהירות נמוכה מוסיפים לסירוגין את תערובת הקמח (ב‭3-‬ פעמים) עם תערובת היוגורט והחלב (ב‭2-‬ פעמים) לתוך תערובת החמאה/שמן. מתחילים ומסיימים עם הקמח ומערבלים בכל פעם רק עד לקבלת תערובת אחידה.
5. מכינים את המלית (התערובת החומה‭:(‬ שמים את השוקולד עם החלב בקערה בינונית וממיסים מעל לסיר עם אדים (בן מארי) או במיקרו. מסירים מהאש ומצננים מעט בצד. מעבירים כ‭1/3-‬ מתערובת העוגה לתערובת השוקולד ומערבבים אותה פנימה במרית.
6. מעבירים ‭1/2‬ מהתערובת הלבנה לתוך 2 תבניות אינגליש קייק משומנות באורך כ‭22-‬ ס"מ. מעבירים ‭1/2‬ מכמות המלית בכל עוגה ומורחים בשכבה אחידה מעל לתערובת הלבנה, ולבסוף מכסים כל עוגה באופן שווה בתערובת הלבנה שנותרה מעל. לעיצוב דגם השיש: מעבירים להב של סכין בתוך תערובת כל תבנית בתנועות סלסול או ספירלה, ואז מעבירים פס ישר לאורך התבנית ועוד פס ישר בחזרה.
7. אופים כ‭40-‬ דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני ‭180)‬ מעלות‭,(‬ עד שקיסם שמחדירים פנימה יוצא נקי.

זוללים חם, קר או איך שאוהבים!


בתיאבון!

תגובות