מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

העצמות ועוד...

כמוניבלוגיםהעצמות ועוד...השפעת ויטמין D על סיכונים למחלת לב ושבוץ מוחי.

השפעת ויטמין D על סיכונים למחלת לב ושבוץ מוחי.

אנשים עם חסר בויטמין D נמצאים בסיכון מוגבר להתקף לב ושבץ מוחי.

07/12/11 11:35
632 צפיות
השפעת ויטמין D על סיכונים למחלת לב ושבוץ מוחי.
לפי מחקרים חדשים, רמות נמוכות של ויטמין D עלולות להגביר סיכון להתקף לב ושבץ מוחי בנשים.
נעשתה אנליזה של נתונים לגבי מעקב ב2000 נשים בגיל בין 48 ל- 58. מעקב זה נמשך 16 שנה.
החוקרים מצאו ש- 778 נשים עם רמות נמוכות של ויטמין D היו בסיכון גבוה יותר להתקפי לב, בהשוואה ל- 1225 נשים עם רמות ויטמין D תקינות.
בנשים עם חסר בוויטמין D נמצאה רמה גבוהה יותר של טריגליצרידים ( סוג שומנים בדם, אשר מעלה סיכון לטרשת עורקים והתקפי לב), רמת סוכר גבוהה יותר בצום, משקל יותר גבוה, ורמה נמוכה יותר של "הכולסטרול הטוב" (HDL). 48% מקבוצה נשים עם חסר בוויטמין D היו מעשנות, כאשר בקבוצת נשים עם וויטמין D תקין עישנו 38%.
במשך תקופת המעקב שנמשכה, כאמור, 16 שנים, בקבוצה עם חסר בוויטמין D נפטרו או סבלו מאי ספיקת לב או התקף לב או שבץ מוחי 15% מהנשים, כאשר בקבוצה עם ויטמין D תקין מספר זה עמד על 10.2%.
במחקר אחר נצפה שבחולים שקבלו 4000 יחב"ל של ויטמין D במשך 5 ימים ראשונים לאחר אירוע לבבי חמור פתחו פחות דלקת בהשוואה עם אלו שלא קבלו וויטמין D.
במחקר השלישי שבדק קשר בין רמות וויטמין D לתמותה אחרי אירועים לבביים נמצא שתמותה בחולים עם חסר בוויטמין D בשנתיים לאחר האירוע הייתה גבוהה יותר.
מחקר נוסף מצא קשר הפוך בין רמות וויטמין D בדם לבין תמותה ממחלת לב.
תוצאות כל המחקרים האלו הוצגו בכנס של האיגוד האמריקאי למחלת לב. הנתונים שהוצגו דורשות אימות במחקרים גדולים יותר, אל המסר הוא שמתן ויטמין D ושמירה על רמתו התקינה מועילה לא רק לחולות אוסטיאופורוזיס, אלה גם לאנשים עם מחלות אחרות.

תגובות

ד
ד"ר ילנה סיגל
רופאה בכירה ביחידה למחלות עצם מטבוליות, רמב"ם קריה לבריאות האדם, חיפה. תחומי ענין: מחלות המערכת ההורמונלית: בלוט...