מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אכילה נכונה וחיים טובים

כמוניבלוגיםאכילה נכונה וחיים טוביםדיקור קנדי - הטיפול המועדף לפריצת דיסק

דיקור קנדי - הטיפול המועדף לפריצת דיסק

20/12/11 13:11
828 צפיות
דיקור קנדי - הטיפול המועדף לפריצת דיסק

פריצת דיסק היא אחת מבעיות הגב הנפוצות והחריפות ביותר. שכיחותה גבוהה בקרב גברים ונשים, מבוגרים וצעירים כאחד.

מדובר בפגיעה במבנה הרך שמקשר בין חוליות עמוד השדרה ומיועד לבלום זעזועים, לספוג מאמצים ולאפשר את גמישות הגב בזמן תנועה ומאמץ.
הדיסק שבין החוליות בנוי מטבעות סחוס אשר מקיפות ומחזיקות נוזל צמיג ככרית. בשעת מאמץ מופעל לחץ על המבנה וכאשר הלחץ גבוה מדי הטבעות המקיפות נפגעות.
לאורך זמן ובעקבות מאמץ קבוע ותנועות שוחקות שחוזרות על עצמן, הפציעה מחריפה ומתפתחים כאבים.

פריצת דיסק היא מצב בו הדיסק נלחץ באופן משמעותי בין 2 חוליות והנוזל הצמיג נדחק דרך האזורים בהם נמצאים עצבים היוצאים לגפיים. במצב כזה נוצר לחץ על קצוות עצבים ולא פעם גם על חוט השדרה ועצבים אשר מסתעפים ממנו אל הגפיים וגם אל מקומות נוספים.

הסיבה העיקרית והחשובה ביותר ללחץ על הדיסק הוא התקצרות והתכווצות שרירי הגב התחתון.
זוהי הסיבה של מעל 85% מהמקרים ללחץ על הדיסק. ללא שחרור שרירי הגב התחתון הסיכוי לשיפור משמעותי נמוך.
פריצת דיסק של הגב התחתון היא הנפוצה ביותר והסיכוי להתפתחותה גדל כאשר יש ברקע עודף משקל, חולשת שרירים, תנועה לא ארגונומית או הרמת משאות כבדים.

הטיפול בפריצת דיסק באמצעות הרפואה המערבית והדיקור הקנדי החל בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת.
נושא הדגל שלה הוא פרופסור צן גאן שהוא אבי התורה המודרנית של טיפול מהפכני זה. הדיקור הקנדי INTRAMUSCULAR STIMULATION  מניב תוצאות מצויינות באופן חריג.

הדיקור הקנדי או גם נקרא "דיקור מערבי" איננו מקביל כלל לדיקור הסיני. הדיקור הסיני מתבצע במרידיאנים בעוד שב"דיקור הקנדי" שנקרא גם דיקור מערבי וגם דיקור יבש, משתמשים באותם המחטים, אך בנקודות אסטרטגיות בשריר שנקראות נקודות הדק שכל מטרתן לעשות רפולריזציה של השריר (כמו מעיין RESET במחשבים) שמשחרר מרפה ומרפא אותו מהכאב של ההתכווצות .
לא מזריקים כאן חומרים כלשהם ולכן הדיקור הקנדי נקרא גם "דיקור יבש". יעילותו מדהימה לעיתים.

הוא מתמקד בכמה מישורים בהתאם לחומרת הבעיה. לב הטיפול הינו הפגת הכאבים ע"י שחרור השרירים המקוצרים, ריפוי המצב הדלקתי, חיזוק ואיזון מערכת השרירים התומכים בגב באמצעות הדיקור והדרכה לתרגול בבית לשם חלוקת מאמץ נכונה שתמנע את הישנות הבעיה.

אמצעים נוספים מותאמים אישית בהתאם לאבחנה האישית של האדם ומצבו הגופני המיוחד. במקרים מסוימים, כאשר מתרחשת פריצת דיסק קלה והדיקור הקנדי ניתן בהקדם, מתאפשרת החלמה של המבנה השרירי והדיסקאלי הפגוע.
ככלל, נמצא שהטיפול ב בדיקור הקנדי נמשך ומועיל מידית ועד 2-3 טיפולים במקרים חריפים ו5-6 טיפולים במקרים כרוניים , הטיפול בדיקור הקנדי מונע את החרפת הבעיה והישנותה במקרים רבים אף למשך שנים רבות.
 

תגובות

ד
ד"ר פוגלמן יעקב
מומחה לטיפול בעודף משקל מטעם האיגוד האירופאי לחקר וטיפול בהשמנת יתר./לאומית שירותי בריאות .