מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עוד כמה דברים על הנפש

כמוניבלוגיםעוד כמה דברים על הנפשלחיות עם הפרעה ביפולרית

ה עושה מישהו שסובל מהפרעה ביפולרית? איך אתם מתמודדים עם קרוב או בן משפחה שנע בין שמחה עילאית לבין דכאון ממוטט? למה לצפות ואיך להתנהג?

25/02/12 17:34
789 צפיות
מה עושה מישהו שסובל מהפרעה ביפולרית? איך אתם מתמודדים עם קרוב או בן משפחה שנע בין שמחה עילאית לבין דכאון ממוטט? למה לצפות ואיך להתנהג? איך יודעים לאן לפנות ועם מי להתייעץ? איך אפשר לעזור לחולה שסובל ממאניה ומה עושים בזמן דיפרסיה? מה ההבדל בין סוגי הטיפול ומקומות הטיפול? פגשתי בחיים המקצועיים שלי כפסיכיאטר מומחה אנשים רבים שסובלים מהפרעה דו-קוטבית, (ביפולרית, הקרויה בשפת העם מאניה דפרסיה). ברוב המקרים אנשים מקבלים מידע חלקי מהרופא, אוספים מידע נוסף תוך כדי התמודדות והם מכירים באופן שוטף תרופות וטיפולים אפשריים. אבל רוב הסיכויים שבשום שלב הם לא מצאו מידע מאורגן בעברית בצורה פשוטה ומסודרת על הבטי המחלה השונים. ברשת יש הרבה מידע על הפרעה ביפולרית וגם בעברית אפשר למצוא מידע על התמודדות עם מצבים מאנים ודכאוניים, על טיפולים בזמן הריון או המשמעות של תופעות לוואי שונות. לפעמים נדמה שיש כל כך הרבה מידע שאי אפשר לדעת במה להתמקד. הקושי בולט במיוחד כאשר מדובר במטופלים שזו תחילת ההתמודדות שלהם עם המאניה דפרסיה. גם באתר הזה כבר כתבתי על תרופות שונות ועל שיטות טיפול, על התמודדות עם על תופעות לוואי של התרופות ועוד ועוד. אבל כשאנשים צריכים בעצמם להתמודד עם מאניה דיפרסיה ולא חשוב אם הם סובלים או שמישהו קרוב אליהם סובל מהפרעה ביפולרית, הם זקוקים למשהו פשוט ומאורגן שיעשה להם סדר בהתמודדות עם השינויים במצב הרוח וההתנהגות. להורדה בחינם של  המדריך המלא לחיים עם מאניה דיפרסיה כדאי להכנס לבלוג שלי.

תגובות

ד
ד"ר ירדן לוינסקי
רופא מומחה בפסיכיאטריה. משמש כרופא בכיר בחטיבה הפסיכיאטרית בבי\\\"ח שיבא, במרפאת המבוגרים, שם עובד במרפאה המתמחה בט...