מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

נטורופתיה ורפואה משלימה

כמוניבלוגיםנטורופתיה ורפואה משלימהפסח - הזדמנות טובה לנקות גם את הגוף ולהתחדש לקראת האביב

פסח - הזדמנות טובה לנקות גם את הגוף ולהתחדש לקראת האביב

22/03/12 23:00
1037 צפיות
פסח - הזדמנות טובה לנקות גם את הגוף ולהתחדש לקראת האביב

חג הפסח דורש מאיתנו הכנות רבות. מלבד הניקיון האינטנסיבי וסילוק החמץ שברשותנו, רובנו מנצלים את הזמן לצבוע את הבית, לחדש את הריהוט, את כלי ההגשה ואפילו את הבגדים בארון, ככה שבאמת חווים את תחושת השחרור מעבדות לחירות. אבל מה עם ניקיון של הרכוש היקר לנו מכול – הגוף שלנו? לו אין תחליף וגם לא חלקי חילוף. אם כן, נא להוסיף לרשימת הניקיונות: ניקויי רעלים מהחשוב לנו מכול: הגוף שלנו.

רעלים רבים שנמצאים לא רק במעבדות כימיות ומפעלים מוצאים את דרכם לגופנו באמצעות תזונה, חומרי ניקוי, אוויר מזוהם אותו אנו נושמים ועוד. כיצד זה משפיע עלינו וכיצד נוכל לנקות את גופנו מרעלים שהצטברו בו?

גוף האדם ומצב רוחנו מושפעים מאד משינויי מזג האוויר, ומהתרחשויות בסביבתנו. תקופת האביב מזוהה ברפואה הסינית כתקופה של ניקיון, חידוש וצמיחה. מדובר בתקופה המתאימה ביותר לניקוי הגוף לא רק מהאספקט הפיזיולוגי, אלא גם מהאספקט הנפשי והרוחני. מזג האוויר הוא האופטימלי לניקויי רעלים מהגוף (דה טוקסיפקציה) משום שלא חם מידיי ולא קר מידיי וזה חשוב מאוד, מאחר ולרוב בזמן ניקוי טמפרטורת הגוף יורדת מעט.

על פי הרפואה הסינית קיימים חמישה אלמנטים: אויר, מים, מתכת, עץ ואדמה, כל אחד מהם מייצג איבר אחר בגופנו. תקופת האביב מזוהה עם אלמנט העץ, שבין היתר קשור לכבד- שהוא האיבר המשמעותי בתהליך הניקוי וכך זכה לכינויי "מחסן הרעלים". רבים מהרעלים בגופנו מנוטרלים בכבד, והוא עובד קשה מאד בסינון ופירוק הרעלים.ולכן ניקויי הכבד מסייע לו לעבוד ביעילות גבוהה יותר ולא לאפשר להצטברות רעלים מזיקים ברקמות.

כולנו מחפשים איך להרגיש יותר נקיים מבחינה רגשית ונפשית, אך רובנו מזניחים את הניקיון הפיזיולוגי של הגוף המדהים הזה שלנו שמשרת אותנו שנים רבות (לרוב בנאמנות רבה עד שנמאס לו שאנחנו מזניחים אותו והוא מתחיל להתמרד)

השאלה אותה אני מעלה היא למה לחכות שיקרה משהו כאשר אפשר למנוע אותו? או למה לחכות אם כבר קיימת בעיה כאשר אפשר לטפל בה?

מתי בפעם האחרונה הרגשתם בשיא האנרגיות והקלילות, מתי קפצתם מהמיטה בבוקר ערניים לחלוטין מבלי להתגרד ממנה ובקושי להתחיל את היום, נסו לחשוב איך זה ירגיש אם הבטן תעבוד כמו שצריך ללא אי הנוחות והנפיחות, או אם כאבי המחזור ייעלמו וכאבי הראש ישקטו, ואיך זה ירגיש לכם כאשר המחשבות יתבהרו והחיבור לגוף יהיה טוטאלי, כשהכל יעבוד כמו שצריך בהרמוניה ובקצב הנכון.

מהי סדנת ניקוי רעלים ולמי היא מתאימה?
סדנת ניקוי רעלים היא שיטת ניקוי המשלבת שלושה מרכיבים ידועים ומוכרים, בהם: דיאטת אורז, צמחי מרפא ומיצי ירקות.ניקויי בשיטה משולבת זו מאפשר ניקויי בריא והדרגתי לסילוק רעלים מאוזן תוך כדי לימוד והפנמה של התהליכים המתרחשים בגופנו.
ברמה הבריאותית, מתאימה הסדנה לאנשים הסובלים מעודף משקל, אלרגיות, עייפות, תשישות, מתח, עצבנות, ירידה בריכוז, בעיות עור, לחץ דם גבוה, נפיחות וגזים, עצירות, צרבות, בעיות עיכול, פטריות, קנדידה, ירידה ברמות האנרגיה, פגיעה בשינה, רגישות יתר למחלות, ועוד.

דיאטת אורז - לאורז תכונה מאזנת והוא נחשב למזון ניטראלי בהשפעתו על גוף האדם, ולכן מתאים ומומלץ לתהליך ניקוי לרוב האוכלוסיה (מיליון סינים לא טועים). בניגוד לאמונה הרווחת לפיה אורז הנו פחמימה משמינה, כאשר אוכלים רק אורז, נוצר מצב מונוטוני שבו מערכת העיכול "משתעממת" והגוף לא צריך להתאמץ ולהשקיע אנרגיה רבה בעיכול המזון. אחד היתרונות הבולטים בניקיון זה הוא שלא סובלים מתחושת רעב בשום שלב.
צריכת אורז בתהליך הניקוי, מאפשרת לגוף את החופש האולטימטיבי לו הוא זקוק על מנת להתרכז בתהליכי ריפוי במקום בתהליכי עיכול מעייפים ואף לרדת במשקל.
דיאטת אורז אינה מכילה אורז בלבד, ככל שהניקוי מעמיק מתווספים לתפריט מזונות מן הצומח, כגון: עלים ירוקים, שיבולת שועל, ירקות, קטניות ועוד. כאשר כל אלו מלווים מההתחלה במיצי ירקות ופירות.

צמחי מרפא - חשיבות צמחי מרפא בתהליך הניקוי טמונה ביכולתם לזרז את התהליך ולמנוע מגופנו לספוג רעלים בעתיד. בנוסף, צמחי המרפא מקלים על הגוף בתהליך הניקוי הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית, מרגיעים את הרעב, משלימים לגוף את הצורך בויטמינים ,ובמינרלים מרגיעים את הצורך במתוקים וכמובן מסייעים למטבוליזם לניקויי הדם והכבד.
ללא צמחי מרפא, תהליך הניקוי עלול להיות לא יעיל. איה הוד מסבירה את חשיבות שילוב צמחי המרפא: "אחת המטרות של הצמחים היא למזער ולמנוע משברי ניקוי, לסייע בתחושות עייפות, אנמיה, נשירת שיער ועיכול, ולמנוע מצב של ניקוי פתולוגי המסכן את הבריאות ועלול לגרום לנזק."

מיצי ירקות - מיצי ירקות ופירות עוזרים לגוף לסלק את הרעלים בצורה הטובה והיעילה ביותר . אלו גדושים בכלורופיל המסייע לניקוי הדם, הכבד ולחיזוק מערכת חיסונית ומאפשרים טיפול בבעיות עיכול, כולסטרול, טריגליצרידים, סוכרת, עודף לחץ דם, עודף משקל ועוד.
בנוסף, המיצים מעלים את רמת האנרגיה בגוף ומכניסים טעמים ובריאות.המיצים המומלצים לשילוב בתהליך הניקוי מבוססים על ירקות ופירות, כגון: תפוח עץ או אגס, גזר, סלק, מלפפון, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, קישוא, לימון, ג'ינג'ר ועוד.

סדנת ניקוי מעניקה מתכון בריא לאורח חיים מאוזן ומאפשרת לקבל ידע רב וכלים אימוניים בכל הקשור למזון אותו אנו מכניסים לגוף ושימור ההישגים וההרגלים החדשים לחיים.

אז צאו לדרך- תתנקו, תתחדשו ותפרחו!
חג שמח,
איה הוד

תגובות