מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

יומן מלחמה ב-ADHD

מאת קריסה
26/07/12 3:09
594 צפיות

אני חזרתי.

לא הייתי באתר כמעט חודשיים. לזה היו 2 סיבות עיקרייות: עומס רב  שכמעט קרע אותי ו ובגלל תחושת בלבול ואף אכזבה שאני חשתי.  חודשיים  אחרונים רוב הזמן  סביבי היו אנשים כמוני, דהיינו, אנשים הסובלים  מ-ADHD.  איחנו עובדים יחד, ולצערי רב , על פי  חוק ווחפי החוזה איני רשאית לתאר  שום דבר  ממה שקורה באירגון. היה לי חלום, לעבוד עם אנשים  כמוני,, ועצם העובדה שלכמה חברי הצוות יש ADHD  מאוד פיתה אותי  לעבור לאירגון. אך  מה שנראה מרחוק כחממה לעובדים כמוני, בקרוב התברר כי האוס מוחלט: אין  סדר, אין ניהול, אין עקביות. מתחילים משימה וועוזבים אותה בעמצה, בקיצור, כל התסמינים שכל כך מוכרים לנו!!!

כאשר בצוות יש רק עובד 1 היפראקטיבי, למעשה אין סכנה לאירגון. הפזייזות שלו  היא צרה  פרטית של העובד: מפריעה לו להתקדם, תמיד לועגים עליו,  עמיתים אחרים  שונאים עבוד איתו כי הם חייבים לבצע  עבודה במקומו או אחריו. מנהל  לא סובל את הסכן, כי הוא חייב לבדוק כל מה שהעובד  עשה  כדי למצוא  טעויות, ולמנל  חוץ מלגנן את העובד ישעוד 1000 דברים על הראש ובכל זאת, העובד ההיפראקטיבי סובל מבעיה שלו פי 10 מאחרים.

לא ככה נראים דברים, כאשר  לכמה אנשי צוות יש ADHD. ואם ביניהם מנהל או אחראי - בכלל רע. כי הוא נותן הוראות סוטרות, שוכח את מי הוא שלח ולאיזה משימה  הוא שלח. כתוצאה מכך,  הדברים נופלים בין הכיסאות,  או מבצעים בצורה חלקית.   חשבתי שביננו  תהיה אווחה , הרי אנחנו מתמודדים יחד עם ADHD המקולל, אך להפך: המון  קונפליקטים ותיסכולים,  כתחלס ,  שום דבר לא מתקדם וכולם לא מרוצים.  

אני לא רוצה להישמע  מאוד פסימית,   כי  בסופו של דבר אני רואה עכשיו אור  בסוף  המנורה::  עכשיו בעקבות נסיבות חיצוניות  עומס פחת ואיתו פחתו לחצים . דברים  מתבצעים  בצורה יותר מושלמת   ואווירה  בצוות השתפרה...

אני בינתים  עשיתי מסכנה : החלום של כל המעביד הוא עובד-תמנון , שיכול לבצע 10 דברים  בו זמני. ואנחנו, אנשים עם ADHD , בדיוק להפך, ככל שבו זמני  עלינו יותר משימות, כך תסמינים של ההפרעה שלנו הולכים וגוברים.  ושום RITALIN לא יעזור.. תוריידו ממנו  עומס ועובדה  תבצע כהלכה.

.

תגובות

קריסה
קריסה
אני סובלת מדרגה חמורה של ADHD ורוצה מאוד להכיר אנשים כמוני, שמדי יום, נלחמים במחלה ששמה \\\"הפרעת קשב וריכוז\\\&q...