מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הבלוג של האישה באדום

16/04/13 21:05
501 צפיות

ג' באייר תשע"ג
13.4.13

שיפוצים מסוג אחר ...

חודש ניסן עבר, חלף לו, והמשועבדים לשיפוצים המגוונים והראוותנים יצאו מעבדות לחירות. ועתה הם נהנים כביכול מתוצאות השיפוצים. האמנם??
זאת נדע בעתיד.
כידוע לכם, ישנם סוגים שונים של שיפוצים, ואני ברשותכם רוצה לכתוב על שיפוצים מסוג אחר: שיפוצים, "תיקונים", "טיוחים" נפשיים, בריאותיים ופיזיים.
לדאבוני, בני נאלץ "לשפץ" את בריאותו כבר 13 שנה. הוא לא רצה בכך. שיפוצים אלו נכפו עליו למרות התנגדותו על לא עוול בכפו. גם אני דחיתי זה מספר שנים את שיפוצי בריאותי, וכשעשיתי זאת לא הקפדתי למלא אחר הוראות בעלי המקצוע. התעלמתי, דחיתי, ועתה בחודש זה חודש אייר, חודש הרפואה אני נאלצת לשפץ את גופי שוב. ומה עוד??
יש גם שיפוצים רגשיים ונפשיים שנכפו עלינו במשפחה.
ומגוון ה"שיפוצניקים" מפואר וכל שיפוצניק מתהדר בניסיון וברזומה המקצועי שלו.

"נפש בריאה בגוף בריאה", כך נאמר !
אך מה קורה כשיש סתירה?? כשהנפש חולה, דוויה, מיוסרת והסימפטומים מגוונים ומדאיגים והגוף בריא?? מה עושים?? מחפשים שיפוצניקים בעלי ניסיון, מוכשרים, מקצועיים ואיכותיים. לעיתים נדמה לי שאני ובני ביתי נשאבנו למציאות של חוסר אונים ואנחנו לא רוצים להישאב לסטטיסטיקה של חשוכי המרפא והתחלנו, התאמצנו והתחמשנו בתעצומות נפש להתמודד עם האתגר הזה.
ודווקא עכשיו בחודש אייר, חודש הרפואה והחמלה, אני פונה אליך ריבון עולמים, אתה יודע שזה העיתוי המתאים לרפא פצעים, חששות, מורא וסבל. עזור לנו !!!

שיפוצים אלו נכפו עלינו. ולא תמיד למועמדים יש חשק לעבור שיפוץ, תיקון. זה מעייף, מתיש, מייסר ואנחנו לא לבד. כמונו יש עוד אנשים וילדים כאן מסביב ששגרת חייהם מופרת ומזדעזעת. לעיתים אני והם נאלצים לשתף פעולה עם השיפוצניקים, למרות אפיסת הכוחות, העייפות, התשישות וחוסר האונים, לא תמיד בעלי המקצוע אדיבים וסבלניים, לעיתים הם מתנשאים, אינם מגלים חמלה, הבנה, חסרי סבלנות ואטומי לב. ואנו, אנו בידיהם, שבויים בעסקה שנתפרה ונחתמה עמם, וכן יש פעמים שבהם המטופלים מובהלים באמבולנס לבצע שיפוץ זמני, ולעיתים באוטובוס. לעיתים בעלי המקצוע הללו נוברים בנבכי נשמתם, מוחם, גופם הדואב, החולה והמתייסר של המטופלים ולא מוצאים מרפא, הקלה ותשובות.
לעיתים, השיפוצים אורכים זמן רב, חודשים, ולעיתים אף שנים !! ואני שואלת אותך אל מלא רחמים: עד מתי ???
האם זה סמלי שהשיפוצים ממשיכים ולפעמים מתחילים ב49 הימים של ספירת העומר? כנראה שכן .
אנא ממך, אנו והסובבים אותנו רוצים להיות כמו בני ישראל שהלכו במדבר והתנקו נפשית ורוחנית. הם נרפאו מהקשיים, מהפצעים הנפשיים והבריאותיים כאשר קיבלו את התורה במעמד הר סיני. אנו רוצים לקבל ולחוש את הבריאות הנפשית הפיזית והגופנית סוף-סוף ?? האם זה אפשרי ??
האם אכן, ב49 הימים האלו, השיפוצים יסתיימו ?? או שעדיין הם יהיו מסלול ייסורים שמאפיין את חיינו ואת חיי אנשים אחרים מסביב ??

בשונה משיפוצים אחרים, השיפוצים הבריאותיים והנפשיים האלו שאנו נאלצים לעבור. מעצימים את רגשות הבדידות שלנו. את הסבל האישי של כל אחד מאיתנו שקשה לתארו.
והגוף, הלב, והנפש מכוסים בצלקות של פצעים, פגמים ואף כוויות רגשיות, נפשיות וגופניות שלא ניתנות לעיתים לריפוי או לתיקון.
ואנחנו והאנשים מסביבי השותפים לכאב, לייסורים, לעיתים יוצאים בתוכנית השיפוץ למסע לא נודע לקראת מטרה מיוחלת.
לדאבוננו, לעיתים המטרה לא מושגת, ובדרך ישנם תקלות, שיבושים.

יש לי תחושה שהשיפוצים המגוונים האלו נדרשים עקב לוגיקה של כוח אלוהי שאנו לא יודעים ולא מבינים אותה ...

ואני שוב פונה אליך, השוכן במרומים, השיפוצים, התיקונים הבריאותיים, הנפשיים והרגשיים האלו לא קלים לנו ולסובבים אותנו.
ובמסע הזה של השיפוצים אנו נתקלים לעיתים בבעלי מקצוע אנוכיים, שרלטניים, חסרי ניסיון ואנושיות. לא כולם כאלה. יש גם שיפוצניקים רחומים, טובי לב, סבלניים, אנושיים ונאמנים לשבועה שנשבעו לה ועל כך יישר כוח להם.

ועתה אני חושבת שבחודש זה, חודש אייר – לו מתייחס הפסוק – "אני ה' רופאך" .
אני מתחננת אליך לישועה, לרחמים, להקלה.
נפשנו, כוחנו, גופנו מותשים, אנו חשים לאות כבדה. לא רק אנו חשים וסובלים, גם המטופלים בבתי החולים, ובמרפאות המגוונות מסביבי. מתי זה ייגמר ?
לעיתים חצי הכוס המלאה זעה קלות. אנו לא רוצים שהיא תישפך חלילה. האם יש פסק זמן בשיפוצים ??
אני מקווה שכן. אני מבקשת ממך העמק בחודש זה, חודש הרפואה, מרפא מגוון לכל הזקוקים לכך פה למטה לפחות מרפא, מזור זמני !!
האמן לי, כוחותינו כלים, מתרוקנים מעט ...
אולי, אולי "אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי ??"
אולי ?? אמרו אתם !!

אסתר יעקובי.

תגובות