מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בלוג הבית של כמוני

כמוניבלוגיםבלוג הבית של כמוניסיכום אירוח מומחה בנושא גמילה מעישון

סיכום אירוח מומחה בנושא גמילה מעישון

אנו מבקשים להודות מעומק הלב להדס שריד על שהשיבה במקצועיות רבה על שאלותיכם. להלן תמצית הדברים שעלו:

25/06/17 10:30
7291 צפיות
סיכום אירוח מומחה בנושא גמילה מעישון

1. לא לוותר על המטרה- להפסיק לעשן. לא תשחרר את המטרה.הדרך עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר ומוכחת מחקרית בצורה אמינה, עם סימוכין מדעי היא: שילוב בין תרופה/ תכשיר לגמילה מעישון + שינוי התנהגותי. אפשר בתהליך אישי - פרטי ואפשר בתהליך קבוצתי. כיום בכל קופ"ח, ישנן סדנאות לגמילה מעישון בחינם, הכוללת תהליך מסודר ויציב של חודשיים, מקבלים כלים כיצד להתגבר על התלות הגופנית שבעישון וההתנהגותית. מפסיקים לעשן יחד כשמוכנים ולומדים גם איך לשמור על זה לאורך זמן. אני ממליצה לך בחום לבחור לך 1 מ 2 הדרכים, ולהתחיל.

2. פחד מהשמנה עקב הפסקת עישון: החששות מהשמנה, מניסיון קודם של חזרה לעישון  מייצגים סוג של פחד , פחד מונע שינוי. כל אלו נקראים הפחד מהאי ודאות שבעתיד... "מה יקרה לי לאחר שאפסיק לעשן? כיצד אסתדר, מה יהיה איתי בלי הסיגריות...? הפחד "אני אשמין" יכול להעלות תרחיש אחר - אולי תיהיה מהבודדים שמרזים? או שהגמילה תעלה בך את הרצון לשלב אורח חיים בריא של ספורט ותזונה טובה? נבדקים במחקרים מאד רציניים בכל העולם שמוכיחים שגמילה מעישון משפרת את הבריאות בכל המדדים.

3. התהליך והשינוי: כדי לעשות שינוי מלא בכל תחום בחיים, יש לעשות שינוי חיצוני וגם שינוי פנימי. להפסיק לעשן - בהתחלה בדרך כלל מדובר בשינוי חיצוני - שיניתי התנהגות ורואים את זה עלי. אך מה קורה עם הפנים שלנו...? האם הפסקתם להיות "אדם מעשן בראש" ? האם אתם עדיין רואים את הסיגרה כתרופה לבעיות או כדרך התמודדות עם מצבים בחיים? לכן, מי שרוצה לעזור לעצמו, כדי שהגמילה תיהיה פעם 1 ואחרונה לכל החיים... להפסיק להיתקע על השינוי הזה ולהמשיך קדימה בחיים למחוזות חדשים...
צריך לעשות עוד חלק שלדעתי הוא החלק המשלים של הגמילה. החלק הפנימי... מה שמעלה לנו בכלל את הצורך לעישון. אחרי שמפסיקים לעשן , הצורך הפיזי החזק נעלם תוך זמן די קצר... אך הצורך הנפשי/ רגשי נשאר. וברגע 1 הפנים הזה יתפרץ החוצה ויגרום לך לקחת סיגריה. גמילה מעישון זו קפיצת דרך כדי לשמר ולייצב אותה,כדאי לשלב בתקופה הזאת, טיפול אישי משלים לגמילה, שימלא את החוסר הפנימי הספציפי שקיים. זה בדרך כלל מחשבות, ואמונות הקשורות לתפיסת העולם שלכם. אצל נגמלים הצורך הפנימי יעלה ב 3 החודשים הראשונים לגמילה. אנשים עושים את ההשלמה של הגמילה, וכך מצליחים לשמור עליה ומפתחים סוג של "חסינות" להתמכרות... לא לחזור לעישון או לא לעבור להתמכרות אחרת. 
מניסיוני בליווי נגמלים, צריך פה התיחסות אישית לאדם, המסגרת לא צריכה להיות ארוכה אלא ממוקדת וקצרה. מסגרת אישית עם תמיכה וליווי זו דרך טובה לעבור שינוי בחיים, גם עם הסיגריות, אבל גם באופן הרבה יותר רחב. להמשיך את ההתפתחות והצמיחה האישית ולא להיכנע לצורך שבעישון או לחוסר שתרגישו.

4. זכרו 3 מנטרות שישמרו עליך: 
1. סיגריה זה לא אופציה.
2.שכטה 1 ואני בפנים.
3. שום סיטואציה בעולם לא תשתנה אם תיקח סיגריה... (חוץ מהעובדה שתחזור לעשן ...) 
רוב הגמולים שחוזרים לעשן - לא חוזרים כי הם כל כך מתגעגים לסיגירה או כי היא כל כך חסרה להם... לא. רובם חוזרים כי הם שכחו כמה הסיגירה מסוכנת להם. הם התנתקו מהכח שהניע אותם לשינוי מלכתחילה..

לצפייה בעמוד השאלות המלא- לחצו כאן!

בהצלחה לכולם!

שלכם,

צוות כמוני.

תגובות