מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצהאתגרי הביטוח שיש לאנשים החיים עם טרשת נפוצה

אתגרי הביטוח שיש לאנשים החיים עם טרשת נפוצה

מסתבר שישנם פתרונות לחלק מהביטוחים ובפרט לביטוחי חיים ונסיעות לחו'ל

1995 צפיות
אתגרי הביטוח שיש לאנשים החיים עם טרשת נפוצה

בתחילת השבוע שעבר השתתפתי ביום עיון שערכה האגודה לזכויות החולה (ע"ר).  ביום העיון, שעסק בבעיות שיש לחולים במחלות קשות ומחלות כרוניות, ברכישת ביטוחים מסוגים שונים, השתתפו נציגים מכ-40 ארגוני חולים.

במסגרתו שמענו הרצאות של סוכני ביטוח, חתמים (האנשים שמאשרים את חוזה הביטוח) ורופאים מומחים על חידושים והתפתחויות בתחום הביטוח לחולים קשים וחולים כרוניים.  מסתבר בשנים האחרונות חלו שינויים בתחום מורכב זה וישנם היום פתרונות לחלק מסוגי הביטוחים.

כך למשל, חולי סכרת יכולים להשיג ביטוח חיים, ביטוח סיעודי ואפילו ביטוח אובדן כושר עבודה;  חולי סרטן וחולים לאחר צינתור יכולים לרכוש ביטוח נסיעות;  וכמעט כל חולה איידס – ללא קשר למצבו – יכול לרכוש ביטוח חיים.

יחד עם הבשורות האופטימיות, התברר שישנם קבוצות גדולות של חולים שאינם יכולים לרכוש ביטוחים סיעודיים או ביטוח כנגד תאונות אישיות וכאן יש מקום רב לשיפור.  בנוסף, עלויות הפרמיה של הביטוחים – לחולים הקשים – גבוהה בהרבה מזו של אנשים בריאים.

לפיכך, בחלק השני של יום העיון קיימנו מספר שולחנות עגולים שבסופם התקבלה החלטה על הקמת צוות ייעודי של ארגוני חולים שילמד את הבעיות הנוגעות לביטוח של חולים.  לאחר גיבוש המסקנות, הצוות – בגיבוי האגודה לזכויות החולה - יפנה אל המפקחת על הביטוח.  הפניה תכלול דרישה לסייע לחולים להתמודד מול חברות הביטוח בשני מישורים – עלויות הביטוחים וחוסר היכולת לרכוש את כל סוגי הביטוח.

במהלך ההפסקות של יום העיון, שוחחתי עם חלק מהמרצים בכנס לגבי ביטוחים לאנשים שחיים עם טרשת נפוצה.  בהקשר זה התברר שישנם פתרונות לחלק מהביטוחים, במיוחד כאשר מעורב בנושא סוכן ביטוח המתמחה במחלות קשות.

להלן רשימת הביטוחים הנפוצים והאפשרויות הרכישה שיש לחולי טרשת נפוצה:

  • ביטוח חיים – חולי ט"נ יכולים לרכוש ביטוח חיים ללא הצהרת בריאות.  סכום הביטוח הוא עד 900,000 שקל, כאשר ב-3 השנים הראשונות הוא מכסה רק תאונות.  לאחר 3 שנים הוא הופך לביטוח חיים רגיל.  מי שחו"ח נפטר ב-3 השנים הראשונות, המוטבים יקבלו החזר פרמיה.
  • ביטוח נסיעות לחו"ל – אין בעיה לחולי ט"נ לרכוש ביטוח מסוג זה, גם אם המחלה לא היתה מיוצבת ב-6 החודשים שקדמו לנסיעה.  כל המרצים המליצו על חברת פספורט-קארד בנושא זה.
  • ביטוח בריאות – חברות הביטוח מסרבות לבטח חולי ט"נ בביטוח בריאות פרטי.  יחד עם זאת ניתן להצטרף לביטוחי בריאות המסופקים על ידי קופות החולים – כללית מושלם, מכבי זהב וכיוב'.
  • ביטוח סיעודי – אין אפשרות לבטח חולי ט"נ בביטוח סיעודי פרטי.  יש לבדוק את האפשרות להצטרף לביטוח סיעודי במסגרת קופות החולים.
  • ביטוח תאונות אישיות – אין אפשרות לבטח חולי ט"נ בביטוח תאונות אישיות.
  • ביטוח אובדן כושר עבודה - אין אפשרות לבטח חולי ט"נ בביטוח אובדן כושר עבודה.

התבקשתי לציין כי למרות כל האמור לעיל, יתכנו חריגים – לטובה או לרעה – זאת בהתאם לגיל, המצב הרפואי הספציפי ומקום העבודה (כלומר זכות לביטוח קבוצתי).  לפיכך, חובה להתייעץ עם סוכן ביטוח מוסמך, המכיר את הנושא מקרוב.

-------------

מידע זה מפורסם בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).

תגובות

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...