מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החלמה איטית, מהתקף NMO

02/11/17 12:09
1269 צפיות

הכול בסדר חוץ מ

את ראש השנה חגגתי על כיסא גלגלים. בסוכות ויתרתי עליו לטובת הליכון  וכעת אני הולכת באופן עצמאי, אפילו הליכות ממושכות, כולל עליה וירידה במדרגות.

אני מספרת לכולם  שמצבי משתפר מיום ליום. וזה נכון. כל יום אני מעזה לעשות משהו חדש  ומצליחה, לדוגמא ירידה במדרגות בדילוג. אולם יש פעולות שעדיין איני מסוגלת לבצען, חלקן מוכרות מבדיקות נוירולוגיות, כמולעמוד על רגל אחת לאורך זמן או   ללכת עקב בצד אגודל, אך למזלי אינן שימושיות בחיי היום יום. לעומתן יש פעולות שאיני יכולה לבצע ומפריעות לתפקודי היומי, כמו לרוץ, כך אני מפספסת לא מעט אוטובוסים.    

אבל מה שמפריע לי יותר מכל הוא תחושות הנימול, השריפה והזרמים ברגליים שלפעמים מתלווים אליהם גם כאבי  גב. תחושות אלו  מופיעות  אחרי ישיבה, שכיבה או עמידה ממושכת. אני חשה זרמים מכאיבים ומשתקים ברגל ימין   שעוברים לרגל שמאל   מתפשטים   עד הגב התחתון וגורמים לי להתפתל מכאב. כשזה קורה עלי  לעמוד  מלכת במשך מספר שניות.

רגעי שיתוק זמניים האלה  מופיעים פעמים רבות ביום,  כשאני בבית אינני חוששת מפניהם, אך בכל פעם שאני נוסעת בתחבורה  ציבורית עלי לחשב היטב את צעדי כך שרגלי לא יירדמו בעת ירידה מהאוטובוס או מהרכבת.  

אני מחכה לרגע שבו התחושות הללו ייעלמו ומנסה להתרגל להפתעות  שצופן לי גופי.  עד אז אמשיך  לספר למי שמתעניין בשלומי שהכול בסדר למעט  ההרדמות התכופה של רגליי, בתקווה שבעיית חוסר התחושה אכן תהפוך לבעיה שולית, כפי  שאני מתארת, ואף תעלם כליל.  

 

תגובות

ערן-ברקוביץ
03/11/17 14:49

המחלות הללו, NMO וטרשת נפוצה אכן בלתי צפויות. כמו שיכולה להיות החמרה כך גם יכול לבוא שינוי לטובה, לכן שמח שציינת שכמו שהייתה פגיעה בתפקוד לאחר מכן גם התאוששות. הסימפטומים התחושתיים נחשבים לקלים יותר, אך כפי שציינת יכולים להיות כואבים, מציקים ולפגוע בתפקוד. מכיוון שציינת שהסימפטומים התחושתיים מושפעים מישיבה ושכיבה, הייתי ממליץ להתייעץ עם פיזיותרפיסט לגבי מתיחות או תרגילים שאולי יצמצמו את התופעה. תמשיכי לאתגר את עצמך ולעשות דברים חדשים, וכמובן שנשמח להתעדכן גם בהמשך...

snow17
05/11/17 13:38

ממליצה על הידרותרפיה לחיזוק כללי והרגלת הגוף לגירויים מחדש כך שיתנהג בצורה יותר יציבה. עוזר מניסיון, המשיכי להפעיל את הגוף וההחלמה תגיע לאט לאט עוד שלב..