מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

08/04/18 12:55
2126 צפיות

 איתו ובלעדיו

אינני מסוגלת להיפרד ממנו  ולו אף לרגע אף שאני רוצה בכך יותר מכל.

לצערי אני תלויה בו  וחייבת ללכת איתו לכל מקום, אפילו לשירותים ולמקלחת. הוא מקנה לי תחושת יציבות בבית  ומחוצה לו.  לפעמים אחרי שאנחנו מבלים  מספר שעות יחד מחוץ לבית אני חשה כאבים בכתפיי  משום שנאחזתי בו בכל הכוח שהיה  בידיי ובזרועותיי. 

הוא מתהלך באופן  שונה על משטחים שונים, כשאנו הולכים על אספלט או משטח   חלק הוא הולך ישר ואני אחריו. אולם כשאנו מגיעים למשטחים מרוצפים באבנים משתלבות. מסתבר שיש הרבה כאלו,  הוא מתחיל לקפץ ולכרכר וגורם לי לזגזג אחריו בחוסר ביטחון.

אינני אוהבת את הרעש שהוא משמיע כשאנו הולכים יחד, מין  רעש מכני שמושך את תשומת ליבם של   האנשים  שחולפים על פנינו. אני נמנעת מלהישיר מבט אליהם כדי לא לראות את  החמלה שמשתקפת בפניהם.יש כאלו שמביעים בקול את השתתפותם בצערי ומאחלים לי בריאות. כאשר  אפטר ממנו יפסיקו לראות בי מסכנה.

התלות שלי בו גורמת לי לכופף מעט את גבי במקום ללכת זקופה. בנוסף לכך הוא מצר את צעדיי, יש מקומות שאינני יכולה להגיע אליהם עימו משום שהוא מסורבל מידי.  אני נשענת עליו בעליות גוררת את עצמי בקושי, צעד אחר צעד באיטיות משוועת.  בירידות אני היא זאת שמקטינה את צעדיי במכוון  כדי שלא  יגרור אותי למטה במהירות שתפיל אותי.

במדרגות לעומת זאת, איני יכולה לסמוך עליו, הוא אינו בנוי למדרגות  ההליכון שלי. שם אני  נאחזת  במעקה ונותנת יד לבן זוגי, מתפללת שירבו רגעי החסד האלו שבם לא אזדקק לו, למעקה או לבן זוגי.  

תגובות

חלינקה-ש
08/04/18 13:44

מקווה עבורך לימי עצמאות! עם ההליכון ובלעדיו

ערן-ברקוביץ
08/04/18 19:43

קראתי את הפוסט וחשבתי על כל אלו המתלבטים אם להשתמש או לא להשתמש בהליכון/רולטור. במידה וקיבלתם המלצה להשתמש בהליכון, לרוב מהנוירולוג או הפיזיותרפיסט המטפל בכם, אני בעיקר ממליץ מניסיון לקחת ולהיעזר. לצד כל הקשיים וחוסר הנעימות שפורטו בפוסט, אמצעי העזר בעיקר מעניקים ביטחון ועצמאות. האופציות של ליפול (ואולי לשבור משהו) עם טרשת נפוצה או לצמצם את היציאה מהבית הן בעלות השפעה שלילית לטווח הרחוק, במספר רב של אופנים (פיזית, רגשית, חברתית, קוגניטיבית). מצטרף לשאיפה לא להצטרך או להיפרד מאמצעי העזר, אך אם הומלץ ויש צורך - להשתמש.

יולו
11/04/18 13:48

לא ממש חולה רק מהשם שבחרת לקרוא לעצמך יש המון מסר של אופטימיות, אהבתי !!! את כותבת ממש מרשים אם היית יודעת שיש לך את הכוחות לא להיות תלויה באמצעי עזר, מה היית עושה? האם היית יותר אופטימית? האם היציבות היתה משתפרת? אולי עכשיו זה הזמן שהליכון נותן לך ביטחון ואפשר להודות לו עכשיו. אבל אני מאמינה שאם יש כוח רצון חזק אפשר להשתפר עם הטרשת ולשמחתנו יש מצבים הפיכים גם במערכת העצבים המרכזית וכך גם טרשת נפוצה. אני מקווה שלהשתפר יכול להחזיר לך את העצמאות של בלי אמצעי עזר, יד לבנזוג רק כצורך רומנטי... יש כאלו סיפורים ברשת ואני שואבת מהם עוצמות של עידוד גם אם הם מקרים בודדים. אני מאמינה שהגוף שלנו גאון אם נותנים לו את התנאים הנכונים ומתמודדים בגבורה עם כל מיני טראומות עבר שמדחיקים. כל סימפטום שמקבלים, התקף או בום אחר אמור לעזור לנו להיבנות ולהתחזק, גם אם זה ממש קשה ולא ברור איך. ובאמת הגוף לא תמיד "מתקשר" ברור וזה קשה להבין מה אנחנו עושים לא נכון ולמה הגענו למצב הזה, אבל כוח רצון ואמונה פנימית שמצבנו יכול להיות יותר טוב לאמונתי יותר חזקים מהטרשת ויכולים להביא שיפורים. הלוואי שמאובחן חדש שיפתח את ד"ר גוגל יראה פחות תמונות של טרשת=כיסא גלגלים אלא יותר תמונות שמחות ומעודדות יותר. כשזה יקרה לדעתי טראומת האבחון תהיה יותר קלה וכך הדרך אחריה. מקווה שהצלחתי לעזור להכניס קצת יותר אופטימיות עבורך איילת (האופטימית/נאיבית/ שמאמינה שתבריא מהטרשת אבל עוד נמצאת בדרך ועובדת על זה בכל מיני מישורים)