מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

פיזיותרפיה נוירולוגית

כמוניבלוגיםפיזיותרפיה נוירולוגיתפיזיותרפיה לפרקינסון - תרגול קימה מהרצפה במקרה של נפילה

פיזיותרפיה לפרקינסון - תרגול קימה מהרצפה במקרה של נפילה

26/11/17 18:52
6013 צפיות
פיזיותרפיה לפרקינסון - תרגול קימה מהרצפה במקרה של נפילה

כ-2/3 מהחולים במחלת פרקינסון נופלים אחת לשנה. חלקם אף נופלים מספר פעמים מדי שנה. פרקינסון היא המחלה עם אחוז הנפילות הרב ביותר בקרב המחלות הנוירולוגיות. לאור זאת, קיימת חשיבות רבה לחיזוי ולמניעה של נפילות כחלק מהתהליך הכוללני לטיפול בהפרעות הליכה, שיפור היציבות ושיווי המשקל.

אחד הפרוייקטים המרגשים שפתחתנו השנה ביחידה לשיקום פרקינסון, וממשיכים לעבוד על קידומו ושיפורו מדי יום, הוא סדנה למניעת נפילות. הסדנה מועברת על ידי מרפאה בעיסוק ופיזיותרפיסט לחולים, לבני משפחתם ולמטפלים שלהם במידת הצורך. אנחנו מדריכים את החולים על גורמים שכיחים לנפילות בחיי היומיום במקומות שונים בבית ובחוץ, אסטרטגיות קוגניטיביות ופיזיקליות למניעת נפילות והתאמת התנאים הסביבתיים לשינויים החלים בתגובות שיווי המשקל.

בסיום התהליך אנחנו מדגישים כמה לא פחות חשוב מלדעת כיצד לא ליפול הוא לדעת כיצד לקום מהרצפה לאחר נפילה. אנחנו מחלקים את המשימה לשלבים, בדומה לשאר מטלות תנועתיות אשר חולי פרקינסון מתקשים בהן, בכדי להקל על מגבלות התנועה הפרקינסוניות. אני שמח להציג בפניכם דוגמה העוסקת בנושא מתוך חוברת ההדרכה למניעת נפילות שיצרנו. אנחנו מדגימים את הקימה בכמה דרכים, כאשר ההדגמה המצורפת מתארת את השלב הראשוני של הקימה מהרצפה.

תגובות

יובל-לויתן
יובל-לויתן
פיזיותרפיסט מוסמך MScPT, מתמחה בשיקום פרקינסון והפרעות תנועה פיזיותרפיסט אחראי ביחידה לשיקום פרקינסון והפרעות תנועה, המ...