מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רוזציאה ואדמומיות בעור

כמוניבלוגיםרוזציאה ואדמומיות בעוראני לא סמוקה, זה רוזציאה!

אפריל - חודש המודעות הבינלאומי לרוזציאה

06/04/18 11:35
6084 צפיות
אני לא סמוקה, זה רוזציאה!

אדמומיות שאינה חולפת, פצעונים אדומים הנראים לעיתים כמעין תפרחת בעור הפנים ועיניים אדומות ומגורות כל אלו הם רק חלק קטן מסימפטומים העלולים להצביע כי הנכם סובלים ממחלת הרוזציאה .

חודש אפריל נבחר כחודש המודעות לרוזציאה -  מחלה ממנה סובלים למעלה מ- 16 מיליון אמריקאים, על פי ארגון הרוזציאה בארה"ב (National Rosacea Society - NRS). המחלה שכיחה מאד בארצות בהן תרבות צריכת האלכוהול משופעת ביותר, אירופה למשל... ובישראל- המחלה חוצת מגזרים: דתיים, חילוניים, ערבים, רוסים ודרוזים. המונים  לוקים ברוזציאה אך אינם יודעים זאת - כי אינם מאובחנים!

 

בהיבט האישי, רוזציאה עלולה לפגוע בתחושת הביטחון העצמי ובעצם עלולה היא לפגוע בכל פן אחר בחיים בהיבט הזוגי, החברתי ואפילו התעסוקתי .

אם אתם סובלים מאדמומיות בפנים ופצעונים עקשניים החוזרים ונשנים כנראה שאתם לא לבד. נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון והנשיא המכהן דונאלד טראמפ. הנסיך צארלס, הנסיכה דיאנה, השחקניות רנה זלווגר וקאמרון דיאז סובלות מרוזציאה לפחות על פי הפרסומים. בשל מורכבותה והסימפטומים האופיינים לה יש המאבחנים אותה בשוגג כסבוראה, אקנה בעור הבוגר ואפילו אלרגיה או אקזמה חולפת.

טעות נפוצה לחשוב היא כי רוזציאה נגרמת על ידי היגיינה לקויה, כאשר במציאות זה אינו קשור כלל לניקיון אישי – המחלה אינה מדבקת בשום אופן.

מיתוס נוסף, כי הסובלים מרוזציאה בעלי עור פנים אדמדם או אף מוגדל עשויים להיות שתיינים כבדים. למעשה, אלכוהול עלול להחריף את הסימפטומים האופיינים אך כיום אנו מאבחנים רוזציאה בקרב אנשים אשר אינם צורכים אלכוהול כלל וכלל.

רבים מהרופאים מתייחסים למחלה זאת - כהפרעה אסתטית בלבד ומכאן בעצם מתחילה הבעיה..  על פי הספרות הרפואית, רוזציאה מוגדרת כמחלה כרונית – אך היא אינה חייבת להיות כזאת! אבחון מוקדם והתאמה נכונה של פרוטוקול טיפולי ימנעו בד"כ החמרה של הסימפטומים האופיינים, יטיבו עד מאד עם מצב העור וישפרו את איכות חייהם של רבים מהלוקים בה!

למרות היותה מחלה כרונית - רוזציאה ניתנת לטיפול

החדשות הטובות הן כי רוזצאה ניתנת לשליטה ביעילות עם התאמה נכונה של טיפול רפואי בשילוב פרוצדורות אסתטיות, תכשירים דרמו קוסמטיים ושינויים באורח החיים. באמצעות התקדמות במחקר הרפואי, מספר גדל והולך של טיפולים זמינים כיום יותר, אותם ניתן להתאים באופן ספציפי לכל מטופל ובאופן משמעותי להפחית את ההשפעה של מחלה זאת על חייהם של אנשים.

אנשים רבים מתעלמים לעיתים קרובות מהסימנים המוקדמים ביותר של רוזצאה שכן מניחים הם כי הם זמניים ויחלפו במהרה. למרבה הצער, ללא טיפול, לרוזציאה נטייה להחמיר עם הזמן!

 

אז אם אתם סובלים מאחד או יותר מהסימפטומים הבאים, מומלץ לגשת בהקדם לאיש מקצוע אשר יאבחן במדוייק את התסמינים בעור פניכם:

 

·         אדמומיות קבועה על הלחיים, אף, סנטר ומצח

·         הופעתם של נימי דם לרב

·         פצעים אדמומיים החוזרים ונשנים בעור

·         עיניים מגורות

וזכרו כי רוזציאה ניתנת לטיפול!

תגובות

Ayenne
09/08/18 18:42

הצעדים שאני נוקטת: 1. לשהות כמה שפחות בשמש; כובע רחב-שוליים; קרם הגנה לא-שמנוני, spf 30-50 2. לא מוכנה לוותר על פעילות גופנית, אבל עברתי לסוג התעמלות רגוע יותר - איינגר יוגה. 3. מתקלחת במים פושרים במידת האפשר. 4. מחפשת תמיד קרם-פנים קליל, שמתאים לעור רגיש. 4. נמנעת מאוכל חריף (ממילא אני לא אוהבת...) 5. יין - לא כל יום; מעדיפה יין לבן; לא יותר מכוס אחת.

יפית כהן
יפית כהן
נעים מאד שמי יפית כהן, מומחית לטיפול ברוזציאה ואבחון קליני של העור. בעלת קליניקה המתמחה בטיפול בהפרעת העור רוזציאה וטיפ...