מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםחשופההפחד להיראות רע

לחיות לבד

מאת מור14
01/10/18 16:39
662 צפיות
הפחד להיראות רע

ואם לא מגיע לי שיקשיבו לי, כי אני בעצם כשלון....אז הרי גם כאן לא יקשיבו, נכון? 

ההתעלמות הרי היתה מנת חלקי מאז זאני זוכרת את עצמי. התעלמות מקולי, ממחשבותי, מדעותי, מהצעותי, מיוזמותי, מרצונותי, מבקשותי. 

הושטתי יד לעולם והיא נשארה ריקה. למדתי לשחק עם עצמי, לטייל עם עצמי, לשיר עם עצמי, לנגן עם עצמי, לעבוד לבד, לחיות לבד. בסוף גם הבאתי בת לבד, ואחרי עוד כמה שנים הבנתי שאם אני רוצה משפחה ובית- זה חייב להיות לבד, כי אף אחד לא יגיע. אז יצרתי עוד בת (כמו את הראשונה, גם את השניה אביה לא רצה), והקמתי בית לתפארת וגינת חלומות.

ונשארתי לשבת לבד בערסל, בוהה במים הרבים והיפים שסביבי, וממשיכה לשאול בעצב שאין לו סוף, איך זה יכול להיות ומתי יהיה לי, אם בכלל, שותף או שותפה, בכל תחום. הרי כבר למעלה מ 20 שנה שאני באינסוף טיפולים וסדנאות, אלטרנטיביים וקונבנציונאליים, הרי אני כבר על כדורים מספר שנים, הרי קראתי וראיתי והשתתפתי בכל סוג של חוויה טיפולית\רוחנית וכלום לא ממש השתנה. נשארתי בבדידות מוחלטת:  בכל תחום בחיים נשארתי מהר מאוד לבד, גם אם ניסיתי להתחיל שיתוף פעולה כלשהוא. במוסיקה, ביחסים, בעבודה, בחברה, במשפחה.

לפני כשבוע נתקלתי בספר מיוחד אצל המטפל המסור והאוהב שלי, שבזכותו נראה לי נשארתי בחיים כל השנים האלה....והספר ,שכל מילה ממנו דיברה אל מצוקותי בחיים, הפנה אותי פתאום פנימה בדרך חדשה אך מוכרת. אל אולמות החושך שלי. לפתע משהו התבהר לי בתוך החשיכה:

איך באמת אני מצפה למצוא מישהוא שם בחוץ כאשר אני בעצם שרויה בחשיכה שמונעת ממני כל קשר משמעותי "שם בחוץ" ?

ואיך אני מצפה לפגוש באדם אוהב ושלם אם אני שסועה וצועקת ומבוהלת מבפנים?

הגיע הזמן להתידד עם אולמות החושך שלי, הרגשתי. הגיע הזמן. 

וכך קרה שהרגשתי צורך לשתף דווקא את המקומות האפלים, הלא מושכים שבי, בניגוד לכל מה שניסיתי בעבר: להציג תמונה מושכת, נוצצת, חכמה. פתאום הרגשתי שהדבר האמיתי ביותר יהיה לומר את האמת....שיש בי מקום שמרגיש מכוער, נטוש, לא רצוי ולא שייך. שאני שופטת את עצמי ככשלון נוראי, כבטלנית, כמשעממת. ומגיע לי החרם החברתי שאני חווה כל חיי, מגיע לי שיתרחקו ממני, לא יאהבו, לא יירצו, יידחו. מגיע לי בעצם, משפל קיומי המאוס,שלא יתייחסו אלי אפילו. ואולי לא יגיבו לפוסט הזה....

מתוך המקומות האפלים האלה כמה קל לקנאה הרותחת לצוץ כל הזמן. לרצות מה שיש לאחרים, לעגוב במבטי אחר בעל מושך של אחרת או אחר קרירה נהדרת של מישהוא. להזיל ריר אחר חיי חברה ועשייה מלאת סיפוק של "ההם". מתוך המקומות האפלים עולה גם זעם ותסכול, עולה הייאוש הקיומי, עולה העייפות האינסופית מחיי נטולי ההגשמה.

כן, כעת אשב לי בנחת מפתיע בסלון ביתי היפה ואתבונן בשקט באולמות החשוכים שלי: הנאצית הבקורתית והשופטת המלקה אותי בשוט ומקללת אותי שאני כשלון עולמי, שאני מכוערת ושמנה, שאין לי סיכוי, שתמיד אשאר לבד ולא אצליח באף תחום. אתבונן בנחת בקולות האפלים שמזהירים שיימשיכו להתעלם מכל מילותי וצלילי ורצונותי. ובעיקר, אתבונן בילדה הקטנה והבודדה שנדרה נדר להפריד את עצמה מכולם, להתגונן בקוצי כפור מן העולם, להתבודד ולפנות אל השגעון , אל הטירוף, אל הרעב המתמיד לתשומת לב, העיקר להיות יוצאת דופן בכל מחיר. העיקר לא להיות כמו כולם. 

 

ואני יושבת כאן לבד ואתכם, ומתבוננת. ואור רך חודר לביתי מבעד לחלונות.

 

תגובות

Yasi
01/10/18 17:37

קודם כל כתיבה מרתקת עצוב לי שאת מרגישה שחייך נטולי הגשמה יש לך בכל זאת נקודות אור של נחמה בחיים?

מור14
03/10/18 11:12

באוטומט יוצא לי לומר שנקודות האור הן בנותיי. אלא שהגדולה מלאה בהרבה חושך ודכאון. ולקטנה לא תמיד קל בלי אבא.... הקמתי גינת חלומות ובית מקסים והרבה חיות. כשאני מגיעה למקור מים יש לי אוויר. הקלטתי אלבום מוסיקה מהמם לפני כחודש. אז אפשר לומר שיש נקודות אור, אלא שהן לא פוגשות אף אחד "שם בחוץ"....

Yasi
03/10/18 13:10

אני שמחה שאת בכל זאת מוצאת כמה נקודות כאלה. לא קל. אפשר לשאול אותך איך נקרא הספר שאת מזכירה בפוסט?

מור14
04/10/18 18:58

"אל מקום של אהבה" מאת רונית גלפו. האמת שמחציתו הראשונה היתה מופלאה ומדויקת לי, ומחציתו השניה כבר איבדה אותי והיתה לא רלוונטית.....אבל גם מהחצי הראשון הבנתי הרבה.

Yasi
04/10/18 19:05

תודה :)

שילת39
04/10/18 23:31

הכנות שלך מרתקת, התחושות שלך כאילו הועתקה ממני, ממה שקראתי את מרתקת

מור14
05/10/18 9:38

תודה יקרה. כשיש עוד מישהוא הכל קל יותר....

לא-מבין
05/10/18 9:59

מור, אני מזדהה איתך בכאב. המילים שלך עמוקות וחותכות ולא מתפשרות ואני חושב שהמודעות הגבוהה שלך בסוף תוציא אותך מזה. ומעצמך. הלוואי.

מור14
05/10/18 10:05

אה...ואתה קורא לעצמך לא מבין. ..לצאת מעצמי זו משאלה יפה. לצאת מהכלא של הקישקושיידה הזו של הנפש, של הקולות שמדכאים ומבקרים ושופטים ללא רחם. כאילו אם אין לי קריירה טובה ומכניסה אני לא שווה. כאילו אם אין לי בן זוג תומך אני כלום.

לא-מבין
05/10/18 11:37

כן, אני כל כך מכיר את הלופ האינסופי הזה. אני מציב תנאים לאהבה העצמית - אם אין לי את זה אני לא שווה. אבל גם שאני נגיעה מזה, נגיעה מהתנאים האלה שכל כך חיכיתי להם כדי סוף סוף להרגיש שיש לי ערך - אני מרגיש שאני לא ראוי להם, ואז אני מכשיל אותם

מור14
05/10/18 11:43

למרות שאני מרגישנ, במודע, הכי ראויה בעולם. כאילו בהחלט מגיע לי שיאהבו ויקשיבו ויחבקו ויירצו. בהחלט מגיע שאופיע עם המוסיקה שלי, או שאתחבר לנפש אהובה