מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםנזקיםעל עבדות השכר

אם חשבתם שמאז ביטול העבדות בחוק במדינות שונות בעולם עשינו כברת דרך בתחום תנאי העבודה, אתם טועים ובגדול. הפוסט מסביר מדוע אין ביכולתנו להימנע מן התופעה המהווה הסיבה הראשונה לפיתוח נטיות אובדניות בקרב בני אדם.

מאת Gregory7250
28/10/18 16:58
778 צפיות
על עבדות השכר

"עבדות שכר" (Wage Slavery) היא רעיון שעל פיו עבודה חופשית אינה קיימת, אלא בני האדם משתעבדים למקום העבודה שלהם תמורת שכר כספי. אני מוצא את הרעיון הזה מאד נכון מנסיון שיש לי עם לא מעט מקומות עבודה. עובדה ראשונה המוכיחה את קיומה של עבדות השכר היא העובדה שכל עובד חשוף למידה מסויימת של סכנה לבריאותו ולחייו. פועלי בניין נופלים מהפיגומים אל מותם, שוטרים נורים למוות, מורות צריכות להתמודד מול תלמידים המשליטים טרור בכתה, ואנשי מכירות צריכים להתמודד מול לקוחות עצבניים במיוחד גם אם היום הוא לא יום שישי השחור. אני בעצמי חזיתי במקרה בבית מרקחת בו לקוח זרק מוצר מהקופה על הרוקחת במטרה "לזרז" אותה. עובדה נוספת הסותרת את רעיון העבודה החופשית היא עניין השעות הנוספות בלא תשלום. עובדים לעתים נאלצים להגיע אל מקום העבודה לפני שמקום העבודה נפתח כדי לארגן אותו לפתיחה. במקומות בהם עבדתי, אף מקום לא שילם לפני שעת הפתיחה או לפני שעת העבודה שהוגדרה בחוזה, בנוסף, עובדים צריכים לא פעם להישאר במקום העבודה גם לאחר שעת הסגירה, כי אף על פי שקיימת שעת סגירה מוגדרת, לא תמיד ניתן לאכוף אותה כאשר קיים עומס עבודה, וכמובן שיש לארגן דברים לפני הסגירה או להכין דברים ליום העבודה הבא וגם זה מצריך מהעובד להישאר שעות נוספות, לא תמיד בתשלום. עובדה שלישית המוכיחה את קיום העבדות בשכר היא זמינות לעבודה 7\24. אם העובד שאמור לעבוד היום חולה, המעסיק לא ייתחשב בעובדה שקבעת תכניות להיום. הוא ייקרא לך להחליף את העובד החולה ואם תסרב, במקרה הטוב חוות הדעת שלו עליך לא תהיה טובה, במקרה הפחות טוב הוא ייפטר אותך ויימצא מישהו אחר זמין יותר.על אף ביטול העבדות בחוק במדינות המערב, ניכר כי לא ניתן לבטל את כל הפרקטיקות העבדותיות אשר חלקן אף טבועות באופי העבודה בה "בחר" האדם לעסוק. לכן במציאות כזו לא קיימת אפילו האפשרות ליצור"מערכת עבודה חופשית".

תגובות

no-one
28/10/18 19:00

היי גרגורי, מסכים עם הרעיון שהבעת. אני מניח שזה דרך לבטא את ההרגשה שלך מאחל לכולנו עבודה שנמצא בה סיפוק, שנמצא יציבות ערב טוב, רוצה להזמין אותך לחלוק עוד מהתחושות שלך אם תרצה :heart: