מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עדכונים מעמותת קרן דולב לצדק רפואי

תקציר על עתירה לבג"צים שהוגשה על ידי העמותה כנגד ועדת סל הבריאות, וכנגד מדינת ישראל בנושא טיפולים בריאות שיניים לילדים

1822 צפיות
שבוע שעבר התקיים דיון בבג"צ בנושא עתירת העמותה כנגד ועדת הסל שהוקמה לטענת העמותה בחוסר סמכות ע"י הממשלה. זהו דיון אחרי שבדיון קודם ניתן כבר צו על תנאי כנגד המדינה.
משמעות העניין היא שהממשלה הקימה למעשה ועדה שתפקידה בפועל לקבוע את הרכב סל הבריאות ולתת את ההרכב הזה כהמלצה לממשלה, בזמן שתפקיד זה על פי חוק מיועד למועצת הבריאות.
ההבדל הוא מהותי. מועצת הבריאות היא גוף שמוקם על פי חוק וכולל בתוכו נציגי ממשלה, בהם נציגי משרד האוצר ונציגי משרד הבריאות, ויחד איתם נציגי חולים, נציגי רופאים, נציגים של השירות הסוציאלי וכן הלאה. הרכב רחב שמטרתו מתן ייצוג הולם לכל המגזרים הנוגעים בדבר בכדי ליצור סל תרופות הוגן, שוויוני והולם.
ועדת הסל שהוקמה על ידי הממשלה אינה כוללת נציגי חולים, אינה כוללת נציגי רופאים ואחיות ואינה כוללת מגוון רב של אנשים המוגדרים על פי חוק. אך ועדה זו היא זו שמקבלת את ההחלטות כרגע. עמותת קרן דולב לצדק רפואי עתרה לבג"צ בבקשה להשיב את המצב לקדמותו ולהשיב למועצת הבריאות את תפקידיה. הדיון היה מורכב, אך אנחנו בעמותה אופטימיים. ברגע שתתקבל החלטה כמובן שאאעדכן כאן, ואני מקווה שהתקשורת תביע עניין גם היא.

ביום חמישי - בג"צ בריאות השן.
עתירה שהגישה העמותה סביב נושא בריאות השן לילדים. על פי חוק מחוייבת מדינת ישראל לספק שירותי רפואת שיניים לילדים עד כיתה ט. בפועל המדינה מסכימה להחזיר כספים למועצות מקומיות שממנות את הטיפולים בעצמם, כך שבפועל רק מועצות מקומיות "עשירות" מספקות טיפולי שיניים, ומועצות "עניות" לא. במקום שהמדינה תיקח את האחריות המוטלת עליה על פי חוק, היא מעבירה את האחריות הזו הלאה אל המועצות המקומיות.
ביום חמישי יתקיים הדיון הראשון בעתירה זו.

מעין רוגל - אחראית תקשורת אינטרנט בעמותה

תגובות

אורי-סייג
20/09/09 12:22

כל הכבוד
מאת עמותת נח"ש בישראל.
ממש שמחתי לקרוא את הפוסט שלכם המשיכו בדרככם
אם תירצו שט"פ בינינו אשמח לתקשר איתכם

בברכה

אורי סייג יו"ר העמותה
שנה טובה!