מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפול בהפרעת אישיות גבולית

כמוניבלוגיםטיפול בהפרעת אישיות גבוליתהפרעת אישיות גבולית!!! משום מה הפוסט שלי נמחק וגם בבלוג שלי. למה??

הפרעת אישיות גבולית!!! משום מה הפוסט שלי נמחק וגם בבלוג שלי. למה??

הפוסט היה על המחקר שלי על ״הפרעת אישיות גבולית״

מאת יוסף k
11/02/19 20:29
4213 צפיות

טיפול בהפרעת אישיות גבולית:

אני כאן. בשביל לנסות להוכיח את התאוריה שלי להחלמה מלאה מהפרעת אישיות גבולית! כי אם היא נכונה זה יחסוך לאנשים בעולם הרבה מאוד סבל!! וגם כסף כמובן.
למי שלא יודע הפרעה אישיות גבולית היא הפרעה מאוד מורכבת וקשה מאוד לטיפול. למעשה היא בגדר תעלומה עד היום! סבלתי במשך שנים מהפרעה זו. עברתי מאבחנות לא נכונות וטיפול כושלים כגון פסיכוטרפיה, נטילת תרופות מסוגים שונים ללא הטבה... בדומה לפסיכוטרפיה ישנם גם טיפולים כמו DBT או CBT שהם מקור פרנסה מצוין למטפלים בהפרעות מסובכות מסוג זה. טיפולים אלו יכולים להימשך שנים! והמעטים מאוד שהחלימו נשארו בגדר תעלומה איך ולמה..
שמצבי היה בעניי לא פתיר ולא ידוע. החלטתי שאני לא מוותר ושאני מחפש את ההסברים והתשובות שאני כלכך חפץ בהם. ושאולי דרכם אני אפילו ימצא את הפיתרון להפרעת האישיות הגבולית שלי!! וכך היה.. כיום אני כותב לכם כאדם בריא לגמרי. ללא שום תסמינים כאלה ואחרים של ההפרעה.
אני אשתף את כל התחקיר שלי כאן לפרטי פרטים!
אני אשתמש בכמה מושגים לצורך הסבר יותר פשוט.

מבנה אישיותי:

לכל אדם יש מבנה אישיותי שאותו אנחנו מפתחים עם השנים על ידי הסביבה בה גדלנו, החינוך , החוויות ועוד. המבנה האישיותי הוא זה שתופס שליטה על חיינו. דעות ההחלטות ודפוסי החשיבה דפוסי התנהגות.. הוא זה שמגדיר לנו מה אסור מה מותר מה יפה מה דוחה.. ועל ידי רצונו של המבנה האישיותי אנו פועלים במעשים שלנו ובחשיבה שלנו. ההתאמה הזאת ושיתוף הפעולה בין רצונו של המבנה האישיותי למעשים ולמחשבות שלנו זה מה שהופך אותנו למי שאנחנו. וככל שיש יותר ההתאמה ככה אנחנו יותר שלמים. ברגע שיש אי התאמה נוצרת הפרעה.

• ההפרעות הם הגורם העיקרי לפתח הפרעת אישיות גבולת

 

הפרעות:

הפרעה נוצרת בגלל הניגוד של המבנה האישיותי לדפוסי התנהגות וחשיבה שהם שליליים בעניו. מאפיינים ותכונות שהוא לא רוצה ודוחה. דברים שנוגדים את הדרך שלו ואת מי שהוא.

ההפרעה נגרמת רק כתוצאה מהיבט שלילי של המבנה האישיותי ולא מהיבט חיובי בשום צורה שהיא.

לדוגמא.

אם המבנה האישיות יראה ברצח כדבר חיובי! וכשנעשה זאת לא תיווצר הפרעה.

או למשל המבנה האישיותי רואה בנאמנות כדבר שלילי! שנפגין נאמנות אנחנו ניצור הפרעה..

כל התנגדות שלילית מהמבנה האישיותי תיצור הפרעה.

זה יכול להיות בדפוסי חשיבה, דפוסי התנהגות, הרגלי אכילה, שפת גוף, דימוי עצמי ,סגנון לבוש, סגנון דיבור, הימורים, דחפיים מיניים ועוד.

אז למה אנחנו עושים דברים שנוגדים ושליליים בעניי המבנה האישיותי שלנו (האופי שלנו) ?!?

זה יכול להיות מסמים, הימורים, דחפים מיניים , חוסר ביטחון , השפעה חברתית, הרס עצמי, התעללות מינית ,התעללות נפשית , בית הרוס, סביבה קשה, אירועים קשים, מראות קשות ועוד.

לדברים אלה יש את הכוח לחולל בנו שינויים ולייצור הפרעות חמורות.

 

התפתחותה של הפרעת אישיות גבולית:

בכל אדם ואדם קיימות הפרעות כאלה ואחרות. אותם הפרעות אינם מורגשות ומודעות לנו תחילה אבל אפילו הקטנות מביניהם מזיקות למבנה האישיותי ומחלישות אותו. שהמבנה האישיותי נפגע הוא מבודד את עצמו מאותה הפרעה ומציאות שהוא מסרב לקחת בהם חלק... זה מנגנון הגנה הישרדותי שמופעל על ידי המבנה האישיותי בשביל לשמור על עצמו שלם.

מנגנון ההגנה הזה הוא ממשפחת ההפרעות הדיסוציאטיביות (הפרעות נתק) , שמוביל לריקנות כרונית ולשיבושים בתודעה ,בזהות ,בתפיסה ,בזיכרון.

בשונה מטראומה ששם הניתוק מין המציאות והתודעה פועל בעוצמה גדולה ורק בעת הטראומה! בהפרעת אישיות גבולית הניתוק מופעל בעוצמה נמוכה שוב ושוב על ידי המבנה האישיותי בעת ההפרעות... הניתוק מהתודעה והמציאות משאיר בתוכנו הרבה חלל ריק שנגרם בהיעדרו של המבנה האישיותי.

הפרעות זהות נוצרות בגלל אותו חלל ריק שנשאבים לתוכו תכונות ומאפיינים וממלאים אותו.. תכונות אופי שנוצרו על ידי הסביבה , דברים שאנו חשופים אליהם ,שאנחנו מושפעים מהם, זיכרונות שיש ברשותנו ועוד. זה מאוד דומה לתחילתה של בנייתו של המבנה האישיותי.. רק שכאן תכונות האופי משתנים ואינה קבועים כמו במבנה האישיותי. הפרעות זהות אלו כמעט אינם מורגשות ומודעות ללוקה בהפרעה. ויש הבדל בינם לבין הפרעת זהות דיסוציאטיבית המוכרת כפיצול אישיות או ריבוי איויושות. ההבדל בניהם הוא שבהפרעות זהות שנגרמו מהפרעת אישיות גבולית, כל הזהויות אחרות חולקות אותו זיכרון ואותה מציאות. ובהפרעת זהות דיסוציאטיבית לכל אישיות זיכרון ומציאות נפרדת.. ובנוסף האישיות המשנית קבועה ולא משתנה כמו בהפרעת אישיות גבולית. 

שהמבנה האישיותי מתנתק מהמציאות הוא באופן טבעי יחזור תמיד חזרה לתודעה שלנו, לפחות ינסה. ישנם מקרים כמו באירועים קשים שהניתוק הוא עוצמתי וקשה לשיקום... אבל בהפרעת אישיות גבולית החזרה היא יותר פשוטה ומהירה. בעת החזרה של המבנה האישיותי לתודעה, הוא נתקל בזהות החדשה (זהות משנית) המפגש בין שתי אשיויות אלה יוביל להתנגשויות ולשיבושים נוספים כגון מצבי רוח משתנים, תחושות בלתי יציבות ,כעס, התפרצויות, איפולסיביות ועוד.

הפרעות חוזרות הן מעגל הרסני שחוזר על עצמו שוב ושוב..

יש קשר גדול מאוד בין טראומה לבין הפרעת אישיות גבולית.

הסיכוי של אדם שחווה טראומה מאוד תורמת לפיתוח הפרעת אישיות גבולית. ישנם שלושה תרחישים שבהם נפתח הפרעת אישיות גבולית והם:

אדם עם הפרעות שנחשף לאירוע טראומתי אהיה בעל סיכון גבוה לפתח את ההפרעה.

אדם שחווה אירוע טראומתי בילדות.. ופיתח או נחשף להפרעות כאלה ואחרות אהיה בעל סיכון גבוה לפתח את ההפרעה. בתרחיש זה ההפרעה יכולה להתפתח מגיל נורא צעיר ולכן הופכת אותה מורכבת וקשה לטיפול! בגלל שהמבנה האישיותי עדיין בבניה ולא יציב..

ותקכיש שלישי הוא אדם שצטבר במהלך חייו הפרעות מרובות. אהיה בעל סיכוי נמוך לפתח את ההפרעה.

 

 

החלמה:

בשביל להחלים מההפרעת אישיות גבולית אנחנו נצטרך לבטל את כל השליליות בזהויות האחרות עד לרגע שבו המבנה האישיותי ירגיש בטוח להסיר את כל המחסומים שבנה סביב אותם הפרעות. ויתמזגו איתם כיישות אחת ללא שום הפרעות כאלה ואחרות.

זהו שלב שבו אנחנו צריכים להשתמש בכל הכלים שיש ברשותנו בשביל לחזק את המבנה האישיות ולהחזיר את הדברים כהרגלם. אפילו להשתפר מעבר למה שציפינו 

תגובות

בן-יחיד
03/06/19 4:16

אני סובל מהבעיה הזאת אשמח שנדבר :)

יוסף-k
04/06/19 23:01

בכיף אשמח מאוד לעזור לך. תספר כאן בהרחבה על הבעיה ממנה אתה סובל..!? והאם ניסיתה לרפא את עצמך דרך הידע שרכשת ממני בבלוג? האם הגבת באופן חיובי ..? חשוב לי שתכתוב כאן כי אולי יש עוד כמוך כאן שסובלים מאותה בעיה..

בן-יחיד
06/06/19 12:47

אני סובל מבעיית זהות אישית העלאתי פוסט לפני כמה ימים .ומה שרשמת מאוד מעניין וצריך עבודה קשה מאוד כדי להסיר את כל החומות השליילים . צריך מסגרת

יוסף-k
08/06/19 20:16

ידידי היקר מעבר לכל מה שרשמתי אני לא יכול לעזור לך. הבנאדם היחיד שיכול באמת לעזור לך זה אתה. המבנה האישיותי שלך מתנגד לדברים שאתה עושה... זה מאוד מאוד קשה ונדרש המון עבודה כמו שאמרת. אני יתן לך שיטה שעשויה לעזור לך! תרשום במזכורת בפלאפון! מה המחיר שאתה משלם עבור אותם דברים שליליים שאתה מתקשה להפסיק אותם! ופני כל מעשה שלילי תפתח את התזכורת ותזכיר לעצמך את המחיר שאתה משלם לאחר מכן... דיכאון , חרדות, שמחת חיים , אהבה, משפחה , חברים , זמן וכו׳ , זה יתן לך את הכוח להימנע מאותם דברים שליליים שאתה עומד לעשות... אבל החכמה היא לקורא לפני המעשה. זהו החלק הקשה!

יוסף-k
08/06/19 20:17

לפני*

יוסף-k
08/06/19 20:59

נ.ב לגבי הרגלים זה כבר סיפור אחר לגמרי! זה מאוד לא פשוט לשנות אבל אין לך ברירה שאתה נמצא במצב שאתה סובל מהם..

שקט-נפשי
08/06/19 22:31

אם אתה רשמת מלל שיש בו מחשבות אובדניות או איום בהתאבדות אז כנראה יירטו את השיחה שלך

יוסף-k
09/06/19 0:39

רשמתי בדיוק את אותם המילים אז ככה שאין סיבה.. מה שכתבתי יכול לשפר את החיים של כל אדם. גם כאלה ללא הפרעת אישיות גבולית או מחלה נפשית אם בכלל!

-לאהלה-3
20/09/20 17:11

שלום יוסף. קראתי בשקיקה מה שכתבת. דברים חכמים. השאלה מה עושים במקרה שאני לא יודעת אם המעשה שאני רוצה לעשות הוא נכון או לא? מוסרי או להפך? אני מצליחה לזהות בעצמי את הנקודות של ההפרעות בהתנהגות. והרבה פעמים אנשים / חברים / משפחה אומרים לי איך את לא מבינה מה לא בסדר במשהו מסויים. ואני באמת !!! הרבה פעמים חושבת בדרך שונה מאחרים. יש לי לב טוב אני רחמנית ואכפתיות . אבל זה גם יכול להתנגש עם תאוות רעות שקשה לי להתגבר עליהם ואני אומרת לעצמי. לא נורא . מותר לי ומתרצת מלא סיבות. כרגע הפסיכיאטר נתן לי אריפליי (יש לי גם אכילה כפייתית דיכאון וחרדות) אריפליי אני התחלתי עכשיו לקחת חצי בערב. וזה עושה לי רע ברמות שאני לא מכירה ומחמיר לי את המצב רוח האיזון שגם ככה אין לי כלכך בחיים. הפסיכיאטר מתעקש שזה יעזור לי ולוקח לזה זמן. ואם עכשיו אני מרגישה תופעות לוואי קשות על ההתחלה סימן שזה מתחיל להשפיע מוחית והתנהגותית. אני מתכננת ללכת לטיפול dbt. אודה מאד מאד מאד לדעתך בעיניין ואולי עזרתך.

קרלוס.
20/09/20 17:37

אני סובל מהפרעת אישיות ולא רואה החלמה רואה רק שחור מקדימה יש עוד אבחנות חוץ מההפרעה הזאת