מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפול בהפרעת אישיות גבולית

בלוג חלק ב' לטיפול בהפרעת אישיות גבולית

מאת יוסף k
28/03/20 12:35
3440 צפיות

שלום לכולם

בבלוג הקודם שלי כתבתי לפרטי פרטים איך החלמתי מהפרעת האישיות הגבולית. אני כבר 3 שנים בריא לגמרי והחיים שלי השתנו מקצה לקצה ואני כאן כדי לנסות לעזור לעוד אנשים.

חשוב לציין שהשיטה הזאת שפיתחתי תוך כדי מחקר יכולה לפותר גם דיכאון חרדות והמון המון מחלות נפש אחרות! אפילו לשפר את חייהם של אנשים בריאים שלא לוקים בשום מחלת נפשית כזאת או אחרת. זה מתבטא בשיפור חיי החברה הביטחון העצמי שמחת החיים ועוד

ההחלמה היא די פשוטה בהסבר שלה אבל מאוד קשה ביישום שלה.

נחזור על הדברים בקצרה מהפוסט הקודם

 כדי להחלים מהפרעת אישיות גבולית אנחנו צריכים לבטל את כל ההפרעות שיצרנו במהלך חיינו..וכתוצאה מכך המבנה האישיותי שלנו יסיר את כל החומות שהוא בנה סביב כל הפרעה והפרעה ויחזור למציאות ולתודעה שלנו כיישות אחת שלמה ללא הפרעות. ולכן חשוב מאוד להכיר כל הפרעה והפרעה הקיימת בחיינו ולנטרל אותה לגמרי.

יהיו הפרעות שלא מודעים לנו כהפרעה וזה ימנע מאיתנו תהליך החלמה מלא בהמשך ולכן חשוב למצוא את כולם. הדרך הכי יעילה לאתר אותם היא דרך המבנה האישיותי! מכיון שהוא זה שיצר את ההפרעות על ידי ההתנגדות שלו לכל מחשבה או מעשה שלילי שאנו עושים.. ולכן נוכל להשתמש בו לאתר אותם די בקלות.

דרך אגב ישנם הפרעות שלא בשליטה שלכם כמו מצב כללי קשה בית הרוס סביבה קשה ועוד. הפרעות מורכבות אלה אינם קלות להסרה ולכן אני מציע שתתמקדו בהפרעות שכן באפשרותכם להסיר ובעתיד תחזרו לאותם הפרעות שאתם חזקים יותר בשביל לשנות.. זה אומנם ימנע ממכם החלמה מלאה אבל אתם בהחלט תשתפרו ותתחזקו.

אחרי תקופה של כמה חודשים ללא הפרעות אנחנו נרגיש בשיפור במצב רוח ותסמיני ההפרעה. זה יתבטא במצב רוח יציב בזיכרונות והבזקים מין העבר ,שמחת חיים שיפור הזיכרון, תחושות זמן ומציאות ועוד ועוד. וזה רק ימשך להשתפר!

לא משנה כמה תרגישו טוב אתם צריכים להבין שההפרעת יכולה להתפרץ חזרה בין רגע. מספיק השתלשלות של כמה אירועיים שליליים יחד שיגרמו להתפרצותה. ככל שתתקדמו בהחלמה שלכם ככה יהיה לכם יותר קל להתמודד עם ההתפרצות ולחזור חזרה לשיגרה כאילו כלום. רק חשוב לא לגרום להפרעות חדשות או ישנות בזמן של ההתפרצות בשביל לא להתחיל את תהליך ההחלמה מההתחלה. בנוסף חשוב לציין שבעת התפרצות הגירויים של ההפרעות יהיו עוצמתיים פי כמה וכמה ומאוד קשה יהיה לרסן אותם. בנוסף יש לנו נטיה בעת משבר להתנהגות של הרס עצמי ואיפולסיביות.. זאת הנקודה הכי קשה בהחלמה מהפרעת אישיות גבולית! בנקודה הזאת אני חזרתי אחורה שוב ושוב ושוב... ואם לא תנצחו אותה אתם תישארו במעגל הרסני של שנים והחיים יחלפו לנגד עינייכם. ככל שהיו ניסיונות כושלים ככה גם היאוש והכוח רצון יחלש ויפגעו במבנה האישיותי וגם בסיכוי שלכם להחלמה מלאה בעתיד.

בדרך כלל ההפרעות הנפוצות והקשות ביותר הם הפרעות מיניות! כתבתי בפוסט הקודם שלי על הקשר בין טראומה להפרעת אישיות גבולית. אני רוצה לדבר על הקשר בין הפרעת אישיות גבולית לבין הפרעות מיניות.

הערה: גם בטראומה וגם בהפרעת אישיות גבולית התסימינים הבולטים ביותר הם ריקנות כרונית! ריקנות כרונית היא גורם העיקרי להפרעות מיניות.

רקינות כרונית בטראומה:

בעת הטראומה המבנה האישיותי מתנתק מהתודעה (מהמציאות) בשביל להגן על עצמו מאותו אירוע קשה וללא המבנה אישיותי בתודעה אנחנו נחווה ריקנות. בטראומה הניתוק הוא ארוך ויכול להימשך שנים.

ריקנות כרונית בהפרעת אישיות גבולית:

השימוש הקבוע בהפרעות יגרום לניתוק של המבנה האישיותי שלנו מהתודעה (המציאות) , המבנה האישיותי יבודד את עצמו מאותם הפרעות מתוך הגנה בדומה לטראומה. בשונה מטראומה החזרה כאן של המבנה האישיותי תהיה יותר פשוטה. אבל השימוש החוזר בהפרעות ישאיר אותנו במעגל הרסני שחוזר על עצמו שוב ושוב..

הקשר בין ריקנות כרונית להפרעות מיניות:

ריקנות כרונית גורמת לאי תחושת חיים , חוסר רגש , כהות רגישית... תסמינים אלו ידחפו אותנו למשא בלתי פוסק של ריגושים והעצמת התחושות! כדי להעלים את תחושת הריקנות אפילו אם זה לזמן קצר. התחושות של הריקנות יכולות להיות נוראיות ואחרי תקופה ארוכה אנחנו נעשה הכל בשביל קצת ריגושים ותחושות כאלה או אחרות. הריגושים האלה יכולים להיות סמים, הימורים, מין, בזבזנות, סיכון עצמי כמו נהיגה פרועה ועוד. מבין כולם מין הוא הריגוש הכי פופלארי בגלל הזמינות שלו בכל עת ובמיוחד בדור האינטרנט מה שהופך אותו ליותר זמין ואותנו יותר חשופים אליו. בעת האקט המיני תחושה של הריקנות תעלם אבל בסיומו אנחנו נחזור להרגיש שוב את אותה תחושת ריקנות ואפילו גרוע מזה כי ברוב המקרים אוננות היא הפרעה בפני עצמה! אנחנו נמצא את עצמנו חוזרים שוב ושוב על אותו אקט מיני בשביל להעלים את תחושות הריקנות אבל אם הזמן הריגוש יפחת לאותו אקט מיני ובשל כך אנחנו נצטרך להעצים את התחושות המיניות כל פעם ולהשתמש באופן יותר קיצוני בפנטזיות ובנטיות מיניות.. וללא פיקוח של המבנה האישיותי במציאות שלנו זה יכול להוביל להפרעות חמורות ביותר! הפרעות מיניות קשות שיגרמו בנוסף להפרעות זהות ופגיעה חמורה במבנה האישיותי. לא כל דבר מיני נחשב להפרעה אבל ברוב המקרים אוננות כן. גם אם היו כאלה שכן שיראו באוננות כדבר חיובי בסופו של דבר העצמת הריגוש תהפוך את זה להפרעה.

לסיכום הפרעת אישיות גבולית וטראומה גורמים לריקנות כרונית. ריקנות כרונית גורמת להפרעות מיניות.

נחזור לתהליך ההחלמה.

לאחר שנטרלנו את ההפרעות יהיו כאלו שעדיין ישארו עם תחושות דיכאון ריקנות חוסר עניין בחיים ובחיי חברה.. למרות החוסר עניין שלכם אתם תצטרכו לגלות עניין מחדש בהתמדה ובעקשנות.. במיוחד בחיי חברה! חיים חברותיים עשירים הם בריאים לכל אדם והכרחים מאוד לאנשים עם הפרעות אישיות גבולית. חיים ללא חיי חברה זאת הפרעה בפני עצמה. היו כאלו שלא יצליחו לחזור כלכך בקלות לחיי החברה ולכן אני ממליץ בגלל מצבכם העדין להיות סבלנייים בעניין ולעשות צעדים קטנים בכל פעם. יהיה לכם הרבה יותר קל ככל שהמבנה האישיותי שלכם יצוף החוצה ואיתו יציבות רגשית ביטחון קסם האישי שמחת החיים ועוד. בנוסף חשוב לשלב הפסקת ההפרעות עם המון פעילויות שהם חיוביות בעניי המבנה האישיותי שלכם. תביאו את הרצונות של המבנה האישיותי שלכם לידי פעולה. אפילו דברים שלא עשיתם מעולם כל עוד המבנה האישיותי שלכם רואה בהם דבר חיובי!

אני רוצה להשים דגש על הדיכאון של לאחר הפסקת ההפרעות וחזרתו של המבנה האישיותי למציאות. אחרי שנים של התמודדות עם המחלה אתם עשויים להתעורר למציאות בלי עבודה וכסף ,בושה חרטה דימוי עצמי נמוך, קונפליקטים פנימיים ועוד. זה עלול לתקוע אותכם ואפילו להחזיר אותכם אחורה. אתם צריכים להכניס לראש שזאת הייתה מחלה כמו כל מחלה וזה לא משהו שידעתם להתמודד איתו. מחלה ללא תרופה! אנחנו צריכים להבין ולהשלים עם עצמכם כדי להמשך קדימה. מי שיתקע בשלב הזה אני ממליץ לו ללכת לשיחות ולנסות להתגבר על זה.. כי אחרת אתם תתקעו ולבסוף תחזרו חזרה לאותו מצב.

הערות וטיפים:

לא לכל אחד תהיה את האפשרות להחלמה מלאה. חשוב להבין שהאישיות שלנו (המבנה האישיותי) מסיימת את שלימותה בטווח גליאים של בין 7-10 שנים. מי שפיתח הפרעות אישיות גבולית עוד בשלב הבניה של האישיות לא יזכה להחלמה מלאה. אבל עדיין יכול לשפר משמעותית את חייו.

אל תיקחו דברים כמובן מאליו ותזכרו שיש לכם נפש פצועה לא משנה כמה החלמתם. ואין מקום לחולשה בחיים שלכם. תהיו תמיד במקום חזק שתוכלו להתמודד עם האירוע הבא! אירוע קשה או טראומתי במצב של חולשה אתם פשוט לא תצליחו להתמודד עם זה והנזק יהיה חמור! אין הרבה מקום למעידות.

לגבי אנשים שלוקחים כדורים פסיכיאטרים!? ברגע שאתם מגיבים להחלמה ומתחילים להרגיש טוב אתם תצטרכו להפסיק לקחת את הכדורים בהדרגה איטית ובסבלנות כי הם ימנעו ממכם בסופו של דבר החלמה מלאה. אני לדוגמא נתקעתי בהחלמה ואחרי שהפסקתי את הכדורים בהדרגה המשכתי להשתפר.. אם ישנם אנשים עם מחלות נוספות חוץ מהפרעות אישיות גבולית אני מציע להיזהר ונקוט בצעדים זהירים וקטנים לעבר ההחלמה ולא להפסיק את כל הכדורים אבל לנסות לצמצם בהדרגה כמובן. הפחתה או הפסקת הכדורים בהדרגה חשובה מאוד! כי ברגע שמפסיקים מינון בכמות יחסית גדולה זה גורם לתחושות נוראיות וחזקות של דיכאון חרדות ייאוש מחשבות אובדניות... תיזהרו ותהיו סבלניים. אני שהורדתי במינון הייתי מוריד ממש מעט כל שלושה ימים בשביל לצמצם את התופעות לוואי הנוראיות ובנוסף לא רציתי לפגוע בהחלמה.

טוב קשקשתי כבר יותר מדי אני מאחל לכולם בריאות והחלמה מהירה ולכל מי שיש שאלות מוזמן לפנות אליי אשמח לעזור רק בריאות.

תגובות