מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מחלות כרוניות בראי הרפואה המשלימה

טיפולי מגע מזור לדיכאון

13/05/19 18:11
1489 צפיות
נוגע בדיכאון

טיפולי מגע כמו רפלקסולוגיה ושיאצו ידועים כטיפולים טובים למצב של דיכאון מתמשך . מעבר לעובדה, שמהות טיפולים אלו כאשר המטופל נמצא במצב דיכאוני הוא התמיכה במטופל , במהלך הטיפול כאשר המטפל נוגע במסלולי האנרגיה (המרדיאנים) משתחררים אנדרופינים ואלו תורמים להרגשה פוזיטיבית חיונית . ערך נוסף לטיפול הוא הנעת הצ'י אצל המטופל . בפועל מדובר על יצירת סרקולציה של הדם הזורם בגוף ("הדם הוא הנפש")  בכך מתאפשר שחרור מחסימה ותקיעות מחשבתית ומשתפר מצב הרוח. במהלך הטיפול כאשר נוצרת אינטרקציה טובה  בין המטפל למטופל  מתפתח  גם מקום לשיח ושחרור מועקה. המטפל, מעצם היותו נוכח ומכיל, משמש גם כאוזן קשבת ומאפשר למטופל לפתוח את סוגר ליבו .

חשוב לציין שטיפולי מגע אינם תחליף לטיפול תרופתי אבל הם בהחלט יכולים להוות סמן ימני (ככל שרצף הטיפולים מתקדם) להפחתת המינון ואף לשחרור מתלות בכדורים .

לסיכום: טיפולי מגע כחלק מהקונספט של הרפואה המשלימה הינם טיפולים המחברים  בין הגוף לנפש ויכולים ברוב המקרים לתת מזור במצב דיכאון . 

הכותב : גל גונן - מטפל רב תחומי : דיקור סיני , צמחי מרפא , שיאצו , רפלקסולגיה . טיפול במחלות כרוניות . 

תגובות

גל גונן
גל גונן
מטפל רב תחומי ברפואה משלימה (Dip. C.M I.L. TCM): דיקור סיני,צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה בעל ותק טיפולי של 18 שנה . מומ...