מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מאמא לאטופית קטנה למיסדת עמותה גדולה...

למה דווקא בחגים הילד שלי נראה נורא?

24/09/19 12:02
2982 צפיות
החגים - ואטופיק דרמטיטיס

החגים – ואטופיק דרמטיטיס

תמיד אהבתי את החגים שלנו, האווירה, המשפחתיות, האוכל הייחודי לכל חג וחג. מאז שציפי (ילדתי האטופית) נולדה, היו החגים אתגר נוסף בהתמודדות היום יומית שלנו, משפחה עם ילדה אטופית, היום אני מודעת שגם למבוגרים עם אטופיק דרמטיטיס יותר קשה בתקופות אלו.  

כולם בבית, כולם דורשים את תשומת הלב שלהם, והילד האטופי מחפש את המקום המרכזי אליו הוא רגיל.עסוקים בקניות בישולים, הכנות תכנונים, נסיעות, אירוחים  והילד האטופי מחפש את המקום המרכזי אליו הוא רגיל.

ואז בדיוק אז מתחילה התלקחות קשה, או התקפת גרד מטריפה ואני עומדת חסרת אונים לא יודעת מהיכן להתחיל...

כמה נקודות למחשבה ושימת לב להורים:

1)      הילד רגיל לתשומת לב מרבית, כדאי לשוחח אתו לספר לו על החגים המתקרבים ועל ההכנות כדי שיהיה שותף לכל העומד להתרחש. אולי גם יבין שלהורים יש פחות זמן, ואף על פי כן אינם שוכחים את הילד שלהם ואת הסבל שלו!

2)      קשה להתמיד בטיפול היום יומי הרגיל של מריחות תכופות, וכל מה שכרוך בטיפול  השומר על העור. פתאום בסוף החג מגלים כמה החמיר המצב!!

3)      שימו לב לשינויים שקורים בבית – ריחות חדשים של מאכלים שיכולים להיות מגרים לו את העור או חומרי ניקוי כשמנקים יסודי "לכבוד החגים". אולי זה הבושם החדש שגורם להתקפת גרד?. יתכן שזה הצבע הטרי שצבענו את הכניסה? דברים עם ריח חזק אפילו בגד חדש - יכולים לגרום להתקפת גרד ולדרדר את המצב בזמן קצר.

4)      העומס והלחץ נמצאים באוויר – שוודאי משפיעים על מצב העור!   ישנם דרכים ללמוד להרפות ולהוריד את הלחץ והמתח.  (כדאי לעשות זאת לפני שהעומס מגיע)

 

 

תגובות

מערכת-כמוני
24/09/19 16:54

נהדר שולמית יקרה! תודה על השיתוף בטיפים החשובים.

שולמית בורשטיין MA
שולמית בורשטיין MA
מייסדת ומנהלת מקצועית בעמותה הישראלית לאטופיק דרמטיטיס, MA בפסיכותרפיה שולמית בורשטיין היא המנהלת המקצועית של העמותה ...