מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

פגישה לאין-קץ

כמוניבלוגיםפגישה לאין-קץמלחמתי - הרהורים על יחסי אנוש

מאת עגנון
02/03/20 23:21
1174 צפיות

אני מאמין בכוח הדיבור והרטוריקה. אני חושב שצריך לדבר מאד ברור ולעניין בשפה יפה אבל במלים פשוטות כדי להשיג מטרות ביעילות. אני חושב שיותר חכם באופן כללי לתת לשופט או לאדם לבחור אם להאמין מאשר לשקר לו כי זה מונע אי הבנות ששקר יוצר בין הצדדים השונים. אבל לפעמים אדם לא מסתפק באמונה אלא רוצה לדעת עובדות ואז צריך לתת עובדות. אני חושב שיפה לשוחח עם חברים על דברים שאוהבים לעשות, בעיקר בזמן הפנוי, וזה יכול להביע אהבה ולעזור לחברות. צריך להימנע מלדבר רעות על אנשים, וכשמעליבים אותנו כדאי להשתדל להתייחס עניינית למה שנאמר לנו במקום לתקוף בחזרה. יפה גם לתת מלים טובות בהרחבה ובמלאות. לא צריך להילחם כי אפשר להיות חיובי, אבל גם מלחמה צריכה להיות הגיונית כי לכל דבר בעולם יש היגיון והרי היגיון זה הדבר הכי חזק בשבילי בעולם. אם נלחמים בדרך הגיונית כדי לשפר את העולם, זה לא יוצר מריבות אלא מביא רוחניות, יופי וחכמה. 

תגובות

מסכימה עם חלק מהמחשבות היפות שכתבת. הלוואי והעולם - אנחנו האנשים היינו נוהגים כך....

עגנון
03/03/20 15:58

תודה אורית על המחמאות הנעימות, אני שמח שאהבת. אני משתדל לנהוג כך ומנסה לשפר את העולם, אבל זה קשה ודורש ממני הרבה עימותים גם פנימיים וגם חיצוניים. עברתי בשנים האחרונות תהליכים נפשיים קשים במיוחד, אבל הם חישלו אותי רוחנית.

עגנון
03/03/20 16:02

ואגב עיקר המלחמה שלי סביב מטפלת אחת שאהבתי אהבת נפש, יותר מכל אישה אחרת בעולם ואולי מכל אדם אחר בעולם. אבל היא לא רצתה אותי כי לא אהבה אותי, רק חיבבה. הפכתי את העולם בשבילה והיא בהחלט ראויה לזה. 

 

עגנון
עגנון
אני רווק בן 49, סטודנט למדעי הרוח והחברה ואוהב לכתוב במחשב רעיונות ספרותיים, פילוסופיים, בלשניים ואחרים. אני אוהב מאד ספ...