מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפול רגשי לילדים בקבוצה

כמוניבלוגיםטיפול רגשי לילדים בקבוצההאם לתת טיפול רגשי, או שזה יעבור לבד?

28/03/20 18:30
448 צפיות
האם לתת טיפול רגשי, או שזה יעבור לבד?

כולנו רוצים לראות את הילדים שלנו מאושרים, רגועים ובטוחים בעצמם.

כולנו רוצים שהילד שלנו יקום בבוקר בזריזות, יתלבש ויתארגן לבד, שיכנס לגן וירוץ מיד לשחק עם הילדים. אנחנו מאוד רוצים שחברות יזמינו את הבת שלנו אחה"צ, ובטח שנהיה מאושרים אם הבן המתבגר שלנו יהיה פעיל בתנועת הנוער.

אבל מה עושים כשהמציאות קצת שונה?

מה עושים כשהבוקר שלנו לחוץ ומורט עצבים, כשהילד נכנס לגן נדבק לרגל שלנו ומתבייש להצטרף למשחק, כשהבת שלנו מוצאת את עצמה לבד בהפסקות, או שכל יומיים אנחנו מקבלים טלפון מהמורה שהבן שלנו התפרץ, קילל, הרביץ ולא מצליח לווסת את עצמו. ומי מאתנו לא מתוסכל כשהמתבגר שלנו מבלה מול מסכים מהרגע שחזר מבית הספר ועד אמצע הלילה?

אז זהו, שבהחלט יש מה לעשות!

כשאנחנו נותנים לילד שלנו את העזרה המתאימה, כשהוא נפגש עם עוד ילדים שמתמודדים עם קושי ומבין שהוא לא לבד, זו התחלה טובה לשינוי. קבוצות למיומנויות חברתיות הן כלי יעיל לחיזוק הדימוי העצמי ולרכישת כישורים חברתיים. כשהילד שלנו מתאמן ומתנסה בהרבה אינטראקציות חברתיות ומקבל תיווך בזמן אמיתי, יש לו הזדמנות ללמוד מהטעויות של עצמו ולסגל תגובות חדשות. כשאנחנו ההורים, חושבים את הילד שלנו ביחד עם מטפל רגשי מקצועי ומקבלים כלים להתמודדות בהדרכת הורים, אנחנו יכולים לשנות את האווירה בבית, לשנות את התגובות שלנו ולתמוך בילד כדי שגם הוא יוכל לעשות שינוי ולהרגיש רצוי ושווה בין שווים.

הכוח של הטיפול הקבוצתי.

העבודה הקבוצתית מחזקת את הכישורים החברתיים ומאפשרת תהליכי עומק ללא ביקורת ושיפוטיות. העבודה בקבוצה קטנה עם מטפל קבוצתי מקצועי מאפשרת לילדים שסובלים מקושי רגשי וחברתי להתאמן בתנאים נוחים, ולתקשר עם בני גילם כשהם פחות מוצפים ופחות מוסחים. זו הזדמנות מצוינת עבורם לחוות חוויות הצלחה, לחזק את ביטחונם העצמי ולהעלות את הערך העצמי, קודם כל בעיני עצמם. כשהמצב הרגשי משתנה לטובה הילדים פנויים יותר ללמוד איך להגיב בצורה מותאמת למתרחש סביבם, ולרכוש כלים לחיזוק הכישורים החברתיים שלהם.

תגובות