מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

על כל מה שרפואה ובין לבין

כמוניבלוגיםעל כל מה שרפואה ובין לביןאילו תרופות תמיד חשוב להחזיק בבית?

29/03/20 12:31
1519 צפיות
אילו תרופות תמיד חשוב להחזיק בבית?

אף פעם אי אפשר לדעת, אולי תתעוררו מחר בבוקר עם עקצוצים בגרון, חום גבוה או שיעול טורדני ותזדקקו לתרופה שתעזור לכם לקום על הרגליים. חשוב לתחזק את ארון התרופות הביתי בתרופות שתמיד טוב שיהיו בהישג יד. לפניכם סקירה של תרופות שיש גם לחברת מדיטק הן לילדים והן למבוגרים.

השיעול מגיע? אל תחכו שהוא יתגבר

שיעול פוגע בתפקוד ובאיכות החיים ועשוי גם להעיר משינה ולשקף מצב בריאותי לא תקין כמו למשל, צינון, שפעת או דלקת ריאות, אלרגיה וחשיפה לזיהומים. נהוג להבדיל בין שני סוגים של שיעולים: שיעול מלווה ליחה המכונה שיעול רטוב שהוא לרוב שיעול פרודקטיבי שנועד להיפטר מעצם זר או מטרד אחר כמו למשל, הליחה עצמה והוא מתגבר בעת שכיבה ובשעות הלילה ונפוץ במצבים של זיהומים כמו למשל, שפעת בעוד שיעול יבש הוא שיעול ללא ליחה. חשוב לאוורר היטב את החלל, לנסות להשתמש באמצעים לריקון וייבוש נזלת וכדאי גם לנסות תרופות נגד שיעול או תרופות להפחתת השיעול כמו ברונכולט, מיקל או קלסינוס כאשר יש להתאים סירופ לשיעול ייעודי לילדים לעומת קפסולות נגד שיעול למבוגרים. לרוב תרופות אלה מבוססות על מדכאי שיעול למיניהם כמו קודאין ויש לעקוב אחר ההנחיות המדויקות בכל הנוגע למינון והוראות נטילת התרופה.

החום עולה? זה הזמן להוריד אותו בחזרה

עליית חום יכולה להתרחש במצבים רפואיים שונים ולפני שבודקים אם החום הגבוה ממשיך, כדאי לנסות ולהשתמש בתרופות להורדת חום כמו סופרמול כאשר גם כאן יש הבדל בתרופות המותאמות לילדים לעומת תרופות המותאמות למבוגרים. כמו כן, יש תרופות בצורת פתילות לילדים שעובדות מהר יותר לפעמים מסירופ. יש לשים לב גם לאופן השימוש, למינון לפי משקל/גיל וכן למדוד את החום אחרי רבע שעה-חצי שעה על מנת להבין אם התרופה סייעה בהורדת החום או לא ולפעול בהתאם למדדים. שימו לב אם החום מלווה בסימפטומים נוספים שדורשים התייחסות כמו נזלת, כאבי ראש, בטן, צמרמורות וכדומה.

העיניים אדומות או יבשות? נסו להחזיר להן את הלחות ואת הצבע

אחרי בילוי לילי ארוך, צפייה מרתונית בטלוויזיה או טיסה ממושכת יתכן שתתעוררו בבוקר עם עיניים אדומות ויבשות. לפעמים מדובר ביובש או אדמומיות שעשויים לבשר על דלקת ולכן יש לבדוק את הנושא ולעיתים כל שצריך זה להשתמש בטיפות להקלה על היובש כמו איירוניק או קליר איי בתוספת קמומיל או ויטמינים ומינרלים אחרים שידועים בהשפעתם המטיבה לשמירה על בריאות העין ויש לבדוק כיצד להשתמש באיזו כמות מדובר ובאיזו תדירות ומה כדאי לעשות תוך כדי. למשל, להימנע מהרכבת עדשות מגע עד העלמת או הפחתת היובש.

לחוצים? ההרגעה בדרך

לחץ הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית בה אנחנו חיים ובעוד כל אחד מגיב אחרת לסטרס הרי שיש מצבים בהם כדאי להפחית את הלחץ, במיוחד אם אתם לפני ראיון עבודה, בחינה חשובה ואפילו דייט. כדאי תמיד לשמור בארון בבית טבליות קלמה להרגעה ביום או בליה או קלמנרבין המרגיע במגוון מצבים ומסייע בהפחתת לחץ. תרופות הרגעה אלו יוכלו לסייע לכם גם לישון טוב יותר בלילה, כדי להתעורר ליום חדש ורגוע יותר. בדקו מהם החומרים הפעילים, המינון המומלץ ושימו לב שיש מוצרים המחולקים ליום ולילה, כך שחשוב לעקוב אחר ההוראות.

הבטן כואבת? יש מה לעשות!

כאבי בטן עשויים לרמוז על מגוון תרחישים כמו עצירות, בעיות קיבה ובעיות במערכת העיכול ועד שתבצעו בדיקה מקיפה יותר במידה והכאב לא נעלם, כדאי לנסות ספסמלגין או טריבמין ומוצרים שונים להקלה בכאבי בטן כאשר יש גם מוצרים להתמודדות עם כאבי בטן הנובעים מגזים בקרב תינוקות. חפשו את המוצר על פי התחושה שלכם והחזיקו בבית תרופות הן לקטנטנים והן לגדולים, לכל מקרה.

לא לשכוח תמיד להתייעץ עם רופא לפני שימוש בתרופה לאורך תקופה ולקרוא את העלון לצרכן.

 

תגובות