מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תובנות בריאות

כמוניבלוגיםתובנות בריאותסיפור קטן על רשלנות רפואית

דווקא בתקופה זאת, שבה כולם עוסקים בקורונה, צריכים לשים לב גם לדברים הקטנים, שיכולים לפגוע בנו קשות ואף יותר מזה.

מאת ארווין
29/06/20 7:18
578 צפיות
סיפור קטן על רשלנות רפואית

אומרים דברים שרואים מכאן, לא רואים משם.

כולנו יודעים, שבשטח, הדברים אינם כפי שהם נראים מבחוץ.

כך קורה שעובדים רבים, מגלים במקום העבודה, דברים על הענף שהם עובדים בו, שלא חשדו שבכלל קיימים.

גם בענף הרפואה קיים הדבר הזה, ומדובר ברשלנות רפואית. כל עובד רפואה יודע שגורם תמותה ראשי, הוא טעויות כאלו, שקורים כל הזמן. מה שנקרא: טעות לעולם חוזרת, האדם הוא רק בן אנוש.

לאחרונה סיפר לי חבר, על פרשה חמורה מאוד, שאפשר להגדיר אותה, כרשלנות רפואית.

הוא סבל מפצע שסרב להתרפא ברגל וקיבל אחרי תקופה, שתי מרשמים למשחות, האחת מהאחות, והשנייה מרופאת המשפחה שלו.

כשניגש עם המשחות לרוקח, הלה רשם לו על כל קופסא איפה למרוח. על המשחה האנטיביוטית רשם למרוח על הפצע ועל המשחה השנייה, למרוח סביב הפצע. כשחזר עם המשחות לאחות, כדי שתמרח לו אותן, האחות טענה שהרוקח טעה והמשחה שהוא כתב שיש למרוח על הפצע, צריכה להימרח מסביב לפצע והמשחה שצריכה להימרח מסביב לפצע, צריכה להימרח על הפצע. והאחות מחקה מיד את מה שהרוקח כתב על קופסת המשחות ורשמה איפה שהרוקח כתב למרוח על הפצע, למרוח מסביב, ואיפה שהוא כתב למרוח מסביב, למרוח על הפצע...

יש לציין שאחת המשחות הייתה אנטיביוטית, והרוקח כתב שיש למרוח אותה על הפצע ואילו האחות מחקה וכתבה שיש למרוח אותה מסביב לפצע.

הדבר לא מצא חן בעיני החבר שלי והוא נכנס לרופאה, שהייתה פנויה. הוא הסביר לה את עניין ההוראות הסותרות שהאחות נתנה לו, לעומת אלו שהרוקח רשם.

הרופאה אמרה, בלי להציץ כלל במשחות, שהאחות צדקה ולא טרחה, כאמור, להסתכל על המשחות בכלל!!!

החבר שלי התחיל למרוח משך קרוב לחודש את שתי המשחות וסבל מכאבים חזקים. רק אחרי זמן מה, נזכר שבעצם הרוקח כתב הוראות הפוכות והתחיל למרוח את המשחות, לפי ההוראות שהרוקח רשם (והאחות מחקה). אז פתאום המשחות השפיעו לטובה והפצע התרפא.

חברי התקשר למרפאה ודיבר עם המזכירה. אחרי שסיפר לו על התקרית, המזכירה הבטיחה לדבר על זה עם הרופאה שלו. ואכן, כעבור יום, היא סיפרה לחבר שלי, שהרופאה הצדיקה את ההוראות של הרוקח, ואמרה שהאחות אכן טעתה.

אני לא יודע מה עלה בגורל הפרשה החמורה הזאת, האם המזכירה טיפלה בה כראוי והעבירה אותה לגורמים האחראים בקופת החולים. יש לציין שמדובר בסניף קרית אונו, של קופת חולים כללית.

 

כדאי שנזכור: למרות החשיבות של המלחמה בקורונה, לא צריך להזניח את הטיפול הרגיל בחולים. על זה יש בדיחה:

איש אחד הולך לרופא קרדיולוג ומתלונן על כאבים מאוד חזקים בחזה. הרופא בודק אותו וקובע: יש לך מחלת לב קטלנית, ולא נשאר לך הרבה זמן לחיות.

"אתה בטוח דוקטור", שואל המטופל, "כי הרופא אמר גם לחבר שלי, שימות ממחלת לב ובסוף הוא מת מסרטן!"

"אל תדאג", עונה לו הרופא, "אצלו אתה תמות מהלב!"

 

 

תגובות

mikela62
29/06/20 9:05

אכן, יש להיות עם היד על הדופק, להקשיב לגוף שלך ולתגובות שלו.