מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הבלוג של ערן ברקוביץ - מאחורי הנפש

כמוניבלוגיםהבלוג של ערן ברקוביץ - מאחורי הנפשמיזם מעניין למטופלי טרשת נפוצה בתקופת הקורונה

מיזם מעניין למטופלי טרשת נפוצה בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה שעברה, וכנראה זו שהולכת עוד לבוא פוגעות ברצף הטיפולי והשיקומי של המטופלים לכן יש למצוא פתרונות להמשך התוכנית הטיפולית והשיקומית גם מרחוק.

10/07/20 10:09
3464 צפיות
מיזם מעניין למטופלי טרשת נפוצה בתקופת הקורונה

במהלך תקופת הקורונה המאתגרת למענה טיפולי, חיפשו במרכז לטרשת נפוצה בשיבא אמצעים, אביזרים, ורעיונות ייחודיים ליישומים שיקדמו את הטיפול השיקומי ויאפשרו שימור מיטבי של התפקוד היומיומי.

בהתאמה, יצרו בשיבא עבור המטופלים ערכה טיפולית ביתית לצורך תרגול גף עליון כאשר ניתן לתרגל עצמאית ו/או מול המטפל במערך של טיפול מרחוק.

הרעיון: ערכה סנסומוטורית אישית לטיפול שיקומי במחלקה וטיפול ביתי לצורך תרגול ואימון יומי לשימור מוטוריקה עדינה.

מטרה: תרגול עצמי לפי הנחיות כתובות ושמירה על היגיינה במגע עם חפצים קטנים המהווים  קושי בחיטוי.

יעילות: מאפשר אימון קבוע בסביבה היומיות עם מגוון מוצרים ותרגילים מעולם הריפוי ועיסוק. במחלקה- אמצעי זהירות תוך כדי שמירה בשימוש חפצים שדורשים שימוש מגע עם הידיים. חפצים אלו אינם מאפשרים עבודה עם כפפות מכיוון שהמגע ומניפולציית המישוש ואחיזה הכרחיים לצורך אימון ומגע.  

המוצר: ערכת קופסה המאגדת בתוכה 20 מוצרים המאפשרים תרגולים מגוונים לפי רמת יכולת של המטופל. אפשרות להדרכה והדגמה בטיפול מרחוק.

כדי לקבל את הערכה ומידע נוסף יש לפנות למרכז לטרשת נפוצה בשיבא. וזוהי הזדמנות להזכיר כי על כל מטופל לשוחח עם הרופאים והמטפלים שלו על אפשרויות לטיפול מרחוק: האם ניתן במקרה של סגר לבצע שיחות טלפון או פגישות בוידאו? אילו תרגילים להמשיך לעשות בבית? האם יש כלים ומוצרים שכדאי שיהיו בבית? האם יש/יהיו קבוצות zoom? מדריכים כתובים? סרטוני וידאו?

חשוב מאוד שכל מטופל יתמיד בפעילות ובתוכנית השיקומית המתאימה לו גם אם לא ניתן להגיע למרפאה או המטפל.

תגובות

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.