מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הבלוג של ערן ברקוביץ - מאחורי הנפש

כמוניבלוגיםהבלוג של ערן ברקוביץ - מאחורי הנפשסלמה בלייר פורשת מ"רוקדים עם כוכבים"

בלייר המאובחנת עם טרשת נפוצה השתתפה בתוכנית ונאלצת לפרוש בעקבות המלצת הרופאים

19/10/22 11:49
1544 צפיות

סלמה בלייר השחקנית ההוליוודית אובחנה עם טרשת נפוצה ב- 2018 ומאז מתראיינת ומעלה את המודעות למחלה בכל הזדמנות. בשבועות האחרונים לקחה חלק בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" האמריקאית, אך לאחר חודש של אימונים ותחרויות הצוות הרפואי החליט להפסיק את השתתפותה בתוכנית.


ב"רוקדים עם כוכבים" מתקיימות חזרות הדורשות מאמץ פיסי גבוה, מכל אחד, ודאי למי שמראש מתמודדת עם מוגבלות בעקבות המחלה. סלמה בלייר שיתפה בראיונות קודמים שמחלת הטרשת הנפוצה שלה במצב מתקדם יחסית, כנראה בגלל הזמן הרב שלקח לבלייר ורופאיה להגיע לאבחנה הנכונה ולקבל טיפול מתאים.

למרות הקשיים, היא השתתפה וקיבלה מחמאות לכל אורך הדרך. בפרק האחרון היא נפרדת ומבצעת ריקוד אחד אחרון עם שותפה הרקדן סאשה פרבר. בסרטון ניתן לראות את ההערכה וההתפעלות מהמאמץ של בלייר.

בסוף הריקוד העדין והמרגש כל השופטים העניקו לה את הציון הגבוה ביותר וכך נפרדה מהתוכנית.

אני חושב שבלייר מראה שנכון להשתתף ולנסות כל פעילות או חוויה, גם אם בסופו של דבר הגוף והמלצות הרופאים יבקשו להפסיק. כאשר מספרים את הסיפור נכון, גם אחרים יכולים להבין את המאמץ שבהתמודדות בתחרות לצד הטרשת הנפוצה, להעריך זאת, להתפעל ולקבל השראה – כנראה הרבה יותר ממי שינצח בתחרות. בלייר והמודעות לטרשת נפוצה, ניצחו.

 

 

 

תגובות

ערן-ברקוביץ
19/10/22 16:13

עוד על סלמה בלייר והטיפול בתאי גזע שעברה - בבלוג של לביא שיפמן

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.