מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אז איך הכל התחיל?​

כמוניבלוגיםאז איך הכל התחיל?​התמודדות עם כאב כרוני - הפן הכלכלי, נקודה כואבת בקרב חולים כרוניים

התמודדות עם כאב כרוני - הפן הכלכלי, נקודה כואבת בקרב חולים כרוניים

אחת הנקודות הכאובות בהתמודדות עם כאב כרוני בקרב החולים הכרוניים ובני המשפחה זאת הנקודה של הפן הכלכלי.

20/12/20 10:28
335 צפיות
התמודדות עם כאב כרוני - הפן הכלכלי, נקודה כואבת בקרב חולים כרוניים

אחת הנקודות הכאובות בהתמודדות עם כאב כרוני בקרב החולים הכרוניים ובני המשפחה זאת הנקודה של הפן הכלכלי. מרוב שהנקודה הזאת כואבת לרובינו- יש דבר חשוב שאנחנו שוכחים! את הזכויות שלנו ואת הצעדים שאנחנו יכולים לעשות בכדי להתחיל לנהל את התחום הזה, שהוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. בייחוד בתקופה זו.

עם היד על הלב, הנושא של ההוצאות הוא משהו שיכול להפחיד לא מעט אנשים- עצם ההתעסקות או מחשבה על כך. וזה סופר לגיטימי. בייחוד בתקופה זו של הוירוס קורונה שתוקף את העולם מבלי להבחין בדת, מין וגזע. כולנו תחת אותה הבעיה- ההכנסה.

ופה אני מעדיפה להוציא ומלחתחילה לא להכנס לנושא הקורונה- אלה לדבר עלינו החולים הכרוניים, אנשים שמתמודדים עם כאבים ובני המשפחה, אנחנו האנשים שלא תמיד דורשים את המגיע לנו מבחינת הזכויות כי יש לנו כ'כ הרבה על הראש- 

מאיפה אנחנו יכולים להתחיל ולגשת לנושא של הפן הכלכלי?באיזה צעדים לנקוט?איך להתגבר על החששות?

אז בואו נעשה רגע פירוק לתתי נושאים ונראה איך ניגשים אליהם;

מאיפה אנחנו יכולים להתחיל ולגשת לנושא הכלכלי? אנחנו יודעים שיש לנו הרבה הוצאות. אנחנו מתמודדים עם מחלה, זה גוזל מאיתנו זמן ואנחנו גם יודעים שאנחנו צריכים להתחיל לעשות סדר בכל הקשור להוצאות הכלכליות סביב המחלה שלי/הכאבים הכרוניים שלנו;

הנקודה הזאת עוברת לנו הרבה פעמים בראש, בייחוד בסוף חודש ולרוב אנחנו לא ניגשים לטפל בה מהרבה סיבות. הסיבה העיקרית שלא תיתן לנו להתמודד ולגשת לבירור הנקודה היא חששות/חרדות ממה שיתגלה בפניי ברמת המספרים והחוסר רצון להתמודד כי אני מתמודדת עם מספיק דברים. 

ופה העצה שלי; בכדי להגיע לתוצאות אנחנו צריכים לעשות צעד ראשון - והצעד הזה סופר ברור; טבלת מעקב הוצאות והכנסות בכל הקשור למחלה/ הכאבים שאיתם אנחנו מתמודדים.

באיזה צעדים ננקוט? חוץ מהטבלה שדיברתי עליה בסעיף הקודם, אישית אוהבת לנבור פנימה ולהבין את התמונה של הפן הכלכלי מכמה צדדים:

דבר ראשון לשבת מול הטבלה ולהבין לעומק איפה יש צורך בעשיית צעדים בכדי לדרוש את הזכויות המגיעות לנו האנשים שמתמודדים עם מחלה או כאבים כרוניים (ביטוח לאומי, החזרים מקופות החולים והחזרים מביטוחים פרטיים וכד'.....).לשבת ולהבין אם יש משהו שאני יכולה לעשות בכדי להעלות את רמת ההכנסה שלי - בין אם זה העלאה המשכורת, בין אם זה קידום במקום העבודה, בין אם קידום במקום העבודה שתביא איתה בהטבות ישירות שיורידו שלא יפגעו בשכר שלכם או אפילו השלמת כמה שעות שבועיות בשעות הפנויות שלכם  , בפרוייקטים שיכניסו לכם כמה מאוד שקלים בחודש למטרת הכיסוי הרפואי.עוד צעד חשוב לא פחות וזה נושא בדיקת ההוצאות שלכם. אישית מצאתי לאחרונה שאני משלמת דברים שאני יכולה בקלות לבטל. או שנמצאו אצלי בעבר שגיאות בתלושי השכר…

איך נתגבר על החששות? זה כבר נושא טיפה יותר מורכב, כי אחרי הכל כל אדם עושה את הצעד לפעול מה שהוא מרגיש לנכון או מתי שהחיים בועטים לו בתחת!

מנסיון שלי בליווי נשים שמתמודדות עם מחלות כרוניות- רובן היו במצב של נקודת שבירה. החיים בעטו להן כ'כ חזק בתחת שהן הגיעו למצב שנקרא בשפה המקצועית - Fedup. הן היו כ'כ שבעות וככ חנוקות בעומסים מנטליים ופיזיים כאחד- שהנושא הכלכלי, למרות הכאב שלו בחיי היום יום- לא היה כמטרה לטיפול. ואתם יודעים מה? זה לגמרי מובן!

התמודדות עם כאב כרוני - מי יכול להתמודד עם כ'כ הרבה שיט ועוד לבד?

אז לפני שאתם עושים את הצעד הראשון להתמודד עם הנושא הכלכלי ובוחרים לעשות עוד צעד לניהול המצב הבריאותי שלכם- זה המתכון;

תורידו את טבלת המעקב.תעשו מעקב של כמה חודשים.תראו אם אתם רוצים לשים את הנושא הכלכלי סביב המצב הבריאותי כמטרה לטיפול.

הוראות שימוש בטבלה:

ביומן 2 דפים להורדה להדפסה חוזרת.כל דף הוא חודשי.דף ראשון כל הוצאה שקשורה לבריאות שלכם- מומלץ גם לשמור קבלות. דף שני הוא דף סיכום הוצאות, הכנסות והחזרים.

תגובות

אנה אמיר
אנה אמיר
אני בת 38, נשואה ליונתן ואמא לליה. מתמודדת עם אנדומטריוזיס כבר מעל 18 שנים ובשנים האחרונות גם עם פיברומיאלגיה. במקצועי א...