מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אז איך הכל התחיל?​

כמוניבלוגיםאז איך הכל התחיל?​כשפחד וחרדה נכנסו לראשונה לחיי

כשפחד וחרדה נכנסו לראשונה לחיי, ללא ספק הרגשתי שאני הבן אדם הכי מובלבל שקיים כרגע על פני האדמה ולמה זה מגיע לי? אני לא סובלת מספיק? ובמחשבה שנייה – סה"כ לגיטימי שיהיו לי חרדות. הרי אני, מטופלת שמתמודדת עם כאבים ומחלה כרונית, עוברת כ"כ הרבה במשך השנים האלה

29/12/20 13:02
301 צפיות
כשפחד וחרדה נכנסו לראשונה לחיי

אני עוברת טיפולים, נוטלת כדורים, מזריקה משככי כאבים, משנה את עורך החיים שלי מקצה לקצה, מתמודדת עם מצבי רוח קיצוניים, מתמודדת עם כאבים ועם כל החבילה הזאת מצופה ממני (וכמובן שגם הציפייה העצמית שלי בהתאם) לתפקד. 

לתפקד כאישה, כעצמאית, כאמא, כחברה, כבת של… לציפייה הזאת שלי מעצמי וממני יש תרומה לא קטנה למצב החרדות.

לפני כשנתיים הייתה לי את הנפילה המשמעותית ביותר! הייתי אחרי ניתוח לפרוסקופי שני והרגשתי שרמת החרדות והפחדים שלי עולים שלב.

הייתי בבית בזמן ההחלמה, נמנעתי מלצאת החוצה שחלילה לא יקרה לי כלום. נמנעתי מתקשורת וחיבוקים עם הילדה שלי שחלילה לא תראה אותי בכאבים. נמנעתי מעזרה כי אני גיבורה וחלילה שמישהו יחשוב שאני צריכה עזרה.

הרגשתי מועקה בוקר בוקר. הרגשתי שזה גדול עליי. המוח שלי היה כ"כ מבולבל רוב הזמן ולפעמים הרגיש לי שאני על סף התקף לב… ופה החלטתי שאני זקוקה לעזרה.

פניתי לכמה גורמים שעזרו לי בנושא זה, ואחרי שהתקופה הזאת התמתנה והיה אור ברור בחיים שלי, יכולתי רגע לשבת ולנתח את המצב.

שמעתי מלא מעט גורמים רפואיים על ההקשר הישיר בין פחדים וחרדות לנשים עם אי איזון הורמונלי, כאבים כרונים ובכלל – התמודדות עם מצב בריאותי כרוני. אבל מה זה עשה לי בחיי היום יום?

להמשך קריאה, לינק בתגובות>

תגובות

אנה אמיר
אנה אמיר
אני בת 38, נשואה ליונתן ואמא לליה. מתמודדת עם אנדומטריוזיס כבר מעל 18 שנים ובשנים האחרונות גם עם פיברומיאלגיה. במקצועי א...