מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אין לי יותר כוח

כמוניבלוגיםאין לי יותר כוחאחרי הרבה זמן שלא הנה קצת ממה שעבר עלי בתקופה האחרונה

אחרי הרבה זמן שלא הנה קצת ממה שעבר עלי בתקופה האחרונה

אין לי ככ מה להגיד פשוט תקראו ותבינו זה טקסט שמראה שגם אם לאנשים נראה שטוב זה לא תמיד נכון...

20/11/21 1:43
178 צפיות

אני מתחילה לכתוב בלי לדעת מאיפה מתחילים.. תמיד ידעתי שיש צד רע בעולם אני עדיין יודעת אני גם יודעת שתמיד יהיה. אין לי או לאף אחד אחר שום דרך לתקן את זה.

תמיד יהיה את הבעיה של התחממות גלובלית, הפלסטיקים, אנחנו הורסים את העתיד, מבזבזים את ההווה ואי אפשר להחזיר את העבר.

ככה זה תמיד היה, אבל ויש אבל אף אחד לא רואה אותנו כאנשים לאף אחד פיזית לא אכפת מאף אחד מאיתנו אין בינינו כלום מקסימום יחסי גומלין כמו שאומרים בביולוגיה... זה יכול להיות טפילות או אולי הדדיות אבל זה לא באמת משנה אתה דואג לבן אדם רק אם הוא משהו בשבילך.

עד שפתאום קורה משהו נורא. שמזעזע אותנו. משהו שמפעיל אצלנו מנגנון שאנחנו לא רגילים להשתמש בו, רחמים או שאולי זה בעצם פחד..     פחד שזה יקרה לנו, פחד מהעתיד, או פשוט פחד.

אני אישית לא מכירה אנשים שלא מפחדים מכלום יש כאלה שחושבים שהם לא מפחדים מכלום ויש גם קצת אנשים כמוני שאוהבים את הפחד אוהבים את התחושה הזאת את הגירוי הזה במוח כשאנחנו לא במקום בטוח, כשסוף סוף משהו מעניין קורה..

אין לי הרבה פחדים אני אוהבת בדרך כלל פשוט לעשות כל דבר שנראה לי מפחיד. זה התחיל בדברים קטנים יותר כמו קצת פחד גבהים.. עכשיו חשוב לציין שיש סיבה למה יש לנו פחדים זה האינסטינקטים שלנו שרוצים לשמור עלינו בטוחים אז לדוגמה פחד גבהים זה יותר כמו פחד מליפול מלהיפגע אז ברגע שכבר לא הפחיד אותי גבהים עברתי לדברים יותר רציניים...

עברתי פחד פחד עד שלא נשארו לי פחדים הגיונים יותר לא עלה לי שום דבר לראש כששאלו אותי ממה אני מפחדת אבל אני כבר הייתי מכורה לתחושה הזאת של השחרור של אחרי שהתמודדתי עם פחד.. אז עברתי למשהו אחר לפחד שאמור להיות הכי מפחיד, הפחד להיפגע שזה בעצם הפחד שבונה את כל הפחדים לא? כן, ככה חשבתי לעצמי ואז אחרי בערך שבוע שלא היה לי את התחושה הזאת של האדרנלין בגוף ושהרגשתי שחיים שלי קורסים עלי (בלי קשר) ואז נזכרתי..

הפחד להיפגע, מה אכפת לי בכלל לא יקרה לי כלום בכל מקרה, לקחתי את הסכין היפנית של היצירה שהייתה לי בחדר. לא לא אכפת לי יותר מה יקרה לי אני לא מפחדת מכלום אפילו לא מלהיפגע אפילו לא מלמות.

 

ככה זה התחיל משם הכל רק הדרדר יותר ויותר כמעט יום יום הייתי מתמודדת עם רצון לפגוע בעצמי או עם מחשבות אובדניות.

יום יום הדחף היה גדול יותר הייתי חייבת לשחרר את הדבר הזה שהיה בתוכי את הכאב הזה הלחץ, העצבים. זה היה המפלט היחיד שלי בתקופה שכל אחד התרכז רק בעצמו אף אחד לא שם לב, אף אחד לא דאג לא ראה איך הניצוץ בעניים שלי הולך ונעלם, אף אחד לא ראה אותי הולכת ונעלמת.

אז ככל שהזמן עבר זה היה יותר עמוק יותר חזק עוד דרכים עוד מקומות עוד סיפורים עוד שקרים.

אחרי שנה שלמה של מלחמות עם עצמי בתוכי בתוך הראש שלי מצאתי פחד אחר. הפחד לבקש עזרה, ישר קפצתי על המשימה כאילו הצבתי לעצמי אתגר.. סיפרתי לאבא שלי שאני צריכה עזרה שאני רוצה איזה פסיכולוג או משהו שיעזור לי להתמודד עם מה שאני עוברת.

אחרי בערך חודשיים שלושה הלכנו לפסיכיאטר ברור שהכינו אותי לזה מראש מי שכן ידע מה אני עושה לעצמי אמר לי לשקר, אמרו לי שיקחו אותי לאישפוז ושבאישפוז אפילו יותר גרוע מלהיות בחוץ..

אז השיחה עוברת די כרגיל ואז הוא הוציא את ההורים שלי ושאל אותי כל מיני שאלות לא שיקרתי על כלום עד ש... הוא שאל אותי אם אני פוגעת בעצמי..... ידעתי שהוא ישאל את זה וכבר הכנתי את עצמי עם התשובה אבל משהו עצר אותי, לרגע הייתה בי אמונה שאם אני אגיד לו את האמת אולי הוא באמת יוכל לעזור לי..

אז יצא לי מהפה ש"אני מעדיפה לא לענות.."

והוא נלחץ קצת הוא אמר שדווקא על השאלה הזאת  הוא היה רוצה שאני יענה ואז הוא אמר לי שברור שגם אם אני אומרת לו שכן בעצם אז הוא יצטרך להגיד להורים שלי, זה כבר היה מעבר לגבול. אין סיכוי שהם יגלו על זה ועוד ככה לא. זה לא יכול לקרות לי חשבתי לעצמי, אז המצאתי לו איזה משהו שאני לא פוגעת בעצמי "בכוונה" אלה שהתכוונתי לאם אני נופלת או דברים כאלה או אחרים... ברור לי שזה לא היה אמין בשום דרך ואם מישהו היה עונה לי ככה אם אני הייתי שואלת את השאלה הזאת הייתי צוחקת לו בפנים.

אבל הוא עשה כאילו הוא האמין לזה.  הוא עבר שאלה ולא הזכיר את זה ליד ההורים שלי..

אני לא יודעת מה עבר לו בראש זה היה מאוד ברור מה קרה שם ועד היום לא יוצא לי מהראש איך זה שהוא לא עשה כלום אחרי שזה בייסיקלי העבודה שלו.

וככה עברה לה עוד חצי שנה שאני מנסה להיגמל לבד.. ואיפה אני היום אתם שואלים? שבועיים נקייה מפגיעה עצמית אבל בחצי שנה הזאת התחלתי לעשן התחילו לי הפרעות אכילה כאלה ואחרות ניתקתי קשר כמעט לגמרי כל החברות שהיו לי עברתי שתי התקפות מיניות נפרדתי מהאקס שלי ואני וחבר שלי נהינו ביחד(זה לא קשר בריא לי במיוחד ואני יודעת את זה).

אז אולי לכם למי שקורא את זה זה נראה פתאום שהחיים שלי לא כאלה מושלמים או יפים או קלים אבל.. רוב האנשים בחיים שלי לא רואים את זה ככה.

הם רואים אותי כילדה מאוד רגועה שלא נלחצת ממבחנים ושטויות, הם רואים אותי כמישהי ממש חכמה שמצליחה בלימודים ובכל מה שהיא רוצה לעשות, הם רואים אותי כמישהי יפה ורזה שכל הזמן בזוגיות, הם רואים רק את מה שאני נותנת להם לראות.

אז נכון תמיד יהיה בעולם את הצד הרע ואי אפשר לתקן הכול, נכון, תמיד יש אנשים שהחיים שלהם קשים יותר או גרועים יותר. אבל זה לא מקטין את הבעיות שלי זה לא מוריד ממה שאני עוברת ונכון יש עוד אנשים בעולם עם עוד בעיות בעולם, אבל גם הבעיות שלי הן בעיות ואני מבטיחה לכם שלאף אחד אין מושג כמה או איזה בעיות יש לי (אפילו לי)..

אבל הן לגמרי שם ואני שלא בטוחה מה לעשות מפה כי אני נלחמת לבד, למה לבד? כי זאת מלחמה בראש.. זה לא שהיא לא קיימת, זה לא שאני עצלנית, זה שגם לי יש בעיות גם אם לא כולם יכולים לראות את זה.

 

תתודה שקראתם מאוד מעריכה זה לא מובן מאליו 

תגובות

יאיר---ערן
20/11/21 9:16

אם היית פה לידי והיית מרשה לי הייתי נותך חל חיבוק גדול. חיבוק כמו שאני נותן לבת שלי כשהיא חוזרת בסוף שבוע מהלימודים ובאה לבקר אותנו. חיבוק אבהי, דובי כזה.

ברור לי שלא תרשי לי, אפילו וירטואלית בגלל כל מה שכתבת, אבל לרגע פשוט תדמייני את זה - באופן הכי אוהב שיכול להיות.

אין לי כל כך מה לאמר, פרט לעובדה שהוכחת לנו, שתמיד יש איזה פחד אחד שעליו לא נוכל להתגבר וזה הכי בסדר בעולם יקרה.

מחזיק לך אצבעות שתמצאי לך את שסתום הרגשות הנכון, דרכו תוכלי לווסת את מה שמצטבר לך בבטן ובלב ועדיין מבלי לפגוע בעצמך, ומבלי להתמכר לכל מיני דברים שברור לנו שלא יעשו לך טוב.

אני כן עדיין בעד עזרה - השאלה איך מצליחים לסמוך על האדם הנכון.

תבואי לפה עוד ? התגעגענו ...

אני-כאן!
20/11/21 14:52

תודה רבה!! אני אחזור כל פעם שיש לי מה להגיד לגבי העזרה כן.. אני כבר באמת לא יודעת אבל תודה שקראת

שימי369
22/11/21 23:58

היי את!

לקרוא את הבלוג שלך, זה היה ממש וואו...

כישרון מדהים, מרתק ומעננין עד הסוף.

את יודעת לנתח ולהרכיב את כל הזוויות ולהגיש את המסקנות, שמי שקורא לא נשאר אדיש ומבקש עוד.

זוהי מתנת היצירה, והיא ברכה עצומה, שגם אנשים עם נסיון עשיר ורב  לא יצליחו לבטא את עצמם כמו שאת הוכחת.

כל התוכן היה עמוס ומרתק להפליא, ונכון,אני יודע שמדובר על כאב עצום! כאב שאני מאחל לך שיחלוף מהר.

אני בטוח, שנכון לך עתיד מזהיר כי את מאוד חכמה ונבונה.

הלוואי והיה לי ורק קצת מזה.

בכל מקרה, רציתי להגיד לך תודה ולאחל שהכאב יגמר.

 

אני-כאן!
28/11/21 20:44

תודה לך!!

התגובה הזאת עשתה לי את היום

אני מאוד אוהבת לכתוב וזה קודם כל בשבילי אבל אולי יום אחד אני אצליח לכתוב באופן יותר תמציתי כדי שאנשים לא יצטרכו לעבוד קשה כדי להבין מה אני רוצה אולי זה יקרה כשאני אבין קודם מה אני רוצה חחחחחח

תודה שקראת וממש שמחה שאהבת

😊

יאיר---ערן
28/11/21 21:31

זה כל כך חכם מה שאמרת - הרצון לתמצת לזקק את המחשבות - הנה משהו לעבוד עליו.

בגלל זה אני כל כך מעריך שירה ביודעי שרק מתי מעט מסוגלים ....

עַכְשָׁיו כְּשֶׁאֲנִי יוֹדַעַת לְאָן כּולָם נֶעֶלְמוּ, אֲנִי מִתישֶׁבֶת עַל שְׂפָת הַבְּרֵיכָה, מָקְשִׁיבָה לַהֶמְיָה הכְּחוּלָה

שֶׁל המַיִם, סוֹקֶרֶת אֶת נְבִיחוֹת הַכְּלָבִים מֵאַחוֹרֵי גָבִּי, בּוֹנָה לְעַצְמִי אֶת העֶרֶב שֶׁיבוֹא, אֶת הלָיְלָה, אֶת הַמָחָר, אֶת השֶׁמֶשׁ קוֹרֶנֶת בֵּין ההָרִיסוֹת, מֵחָיֶכֶת לעֲצְמִי, הוֹפֶכֶת לְבִּלְתִי-נִרְאֵית, מדָמְיֶינֶת  כּוֹחוֹת-טֶבָע-גדוֹלִים מתֱעוֹרֵרִים לְיַדִי, מַחֲזִירִים אותִי אֶל הָאֲווִיר, אֶל החָייִם שֶׁאֵינֵנִי יכוֹלָה כְּבַר לְהַחְזִיר אוֹתָם אֶל החָיִים   

( מתוך ראנה של חדווה הרכבי )

  

אוראל990
23/11/21 17:48

יש משהו מאתגר בפחד, כאילו אנחנו צריכים להתגבר עליו. לעשות דברים למרות הפחד. והרבה פעמים לפעול למרות הפחד מביא לתוצאה חיובית. 

חייב להיות שיווי משקל מסויים כשמחליטים להתייצב מול הפחדים. אם אתה מתכוון לעשות משהו שמפחיד אותך, אתה צריך להרגיש באינטואיציה שלמרות שזה מפחיד אתה תצליח לשרוד את זה ותרוויח באופן משמעותי. וזה האופן שבו מחליטים איזה סיכונים לקחת ואיזה לא.

לעשות משהו מפחיד כשהאינטואיציה אומרת לך שלא תשרוד את זה זה לפגוע בעצמך.

אז אולי מה שאת מחפשת זה את האינטואיציה שלך. את המצפן הפנימי שיודע לאן ללכת, ולמה, ובשביל מה. וכל עוד לא מצאת אותו זה סוג של כאב פנימי, תחושת חוסר. געגוע לעצמך. וברגעים של פחד את פוגשת את עצמך שמתעוררת בפנים כי היא מזהה סכנה. וההתעוררות הפנימית הזאת באה לומר לך שהקיום שלך חשוב. את צריכה להקשיב למצפן הפנימי הזה. כי המצפן הזה זה האינטואיציה שלך. זה את בעצם. את יודעת שאת חשובה. את מאמינה בעצמך.

אז אולי את עדיין לא יודעת למה את חשובה, זה בסדר, לפעמים לוקח שנים למצוא את המטרות שלנו ואת התכלית שלנו. ולפעמים לוקח שנים להבין שתמיד היינו חשובים. אבל האינטואיציה שלך מבקשת ממך להתאזר בסבלנות. להאמין בעצמך שגם אם לא מובן עכשיו איך, יש לך משמעות ותמצאי את עצמך וכל הפאזל יתחיל לקבל צורה. בינתיים, כשאת לא מוצאת את עצמך, פשוט תקשיבי לקול המעומעם שלה שאומר לך לשמור על עצמך.

הסבלנות הזאת, האמונה, זאת בעצם אהבה. והיא מאירה. וכשיש אור הרבה יותר קל למצוא את החלקים. ואז כשתמצאי את החלקים ותראי כמה את באמת מדהימה, את תשמחי מאוד. ואז כשתראי אנשים שנמצאים בחושך, שלא רואים בעצמם כמה הם יקרים, זה יעשה אותך עצובה. אבל לא עצבות דפוקה של דיכאון, אלא עצבות כזאת שתגרום לך לרצות להאיר את העולם. ואז תצאי ותעשי חסדים, ותעזרי לאנשים, והם יעזרו לעוד אנשים, ואז היה לך סיפוק. וזה ייתן לך כוח להכפיל את הטוב שאת עושה בעולם. ואז יהיה לך כפול סיפוק, ויהיה לך כפל כפליים כוח לעשות טוב. ואז תהיי שמחה על כל הטוב שיש, ועצובה על כל מה שלא טוב.

אז זה לא מבלבל? אנחנו שמחים או עצובים? ביהדות יש דרך נפלאה לתמרן בין הרגשות האלו. יש זמנים מיוחדים להכל. יש חגים שמיועדים לחגוג את כל הטוב שבעולם, את כל האור שבעולם, את הנצח שבתוכנו. ויש ימים של צום ואבל שבהם אנחנו מצטערים על מה שחרב, אבל כמו שאמרתי, זה לא צער של דיכאון וחוסר אונים, זה צער של הפקת לקחים, שנראה כמה אנחנו יכולים לבנות ולהאיר. ואז כשנגמר הצום והאבל, חוזרים לזמנים של השמחה, כי אי אפשר לשנות את העולם מתוך מקום של עצבות. 

לכן, חשוב שתדאגי לעצמך, כי כשאת בריאה ושמחה את הופכת את עצמך לכוח שיכול להאיר. את לא נהנית רק כדי שיהיה לך כיף וזהו. את נהנית כדי שתהיי שמחה וחזקה ותוכלי לעזור לבנות פה את העולם. זה גם עוזר לשמור על פרופורציות ולא להיסחף. כי מי שחי רק בשביל הכיף מאבד את הטעם.

אבל כשיש לך משימה, את נהנית מהעולם, אבל בפרופורציות, את מחפשת סיפוק ולא רק הנאה. וסיפוק זה משהו שנשאר.

אז סבלנות. אולי את לא מרגישה סיפוק עכשיו, אבל זה יגיע. תאמיני בעצמך. ותאמיני בעולם. רבי נחמן אמר "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל אז תאמין שאפשר לתקן" וזה גם בנוגע לכל ההתחממות הגלובלית והפלסטיקים והכל. אפשר לתקן הכל. אבל רק מתוך שמחה ואמונה. אי אפשר לתקן כלום מתוך עצבות ודיכאון. לכן תשעה באב זה רק יום אחד בשנה, להזכיר לנו מה אבד לנו, כדי שנתקן. אבל שאר השנה צריכים לשמוח, כי אנחנו בונים ומתקנים, ואי אפשר לעשות את זה מתוך עצבות. 

וצריך להאמין שאנחנו נצליח. לא לחשוב שהכל אבוד. כי אם אתה חושב שתיכשל יש יותר סיכוי שתיכשל. אז להאמין שנצליח, גם כשלא ברור איך.

אני-כאן!
28/11/21 21:19

היי אוראל,

מצחיק שאתה אומר את זה ככה אני תמיד (תסלח לי שאני אומרת את זה ככה אם זה פוגע בך באיזושהי צורה אני מאוד מצטערת זאת לא הכוונה שלי)

תמיד הייתי מאוד אנטי לכל החגים האלה בדיוק מאותה סיבה שאתה אומר שהם אומרים לנו מתי להיות שמחים ומתי לא אני גרה בתל אביב בסביבה חילונית אבל די מסורתית..

אז אני שהיו לי פעם הפרעות אכילה ושונאת שמתעסקים לי באוכל בעיקר אחרי שכבר הצלחתי לצאת בערך מהבעיה הזאת... שונאת אבל שונאת שאומרים לי מה לאכול כמה או איך להביע את עצמי

אז אני לא צמה בכיפור כי אני לא יודעת אם אני אוכל להפסיק,

ואני לא אוכלת כשר בפסח כי אני צמחונית ומאוד מאוד בררנית עם אוכל אז במלא אין לי כמעט מה לאכול,

וכן אני אוהבת את הרעיון מאחורי יום כיפור או חגים אחרים שזה בעצם שם את המשפחה קדימה אבל אולי לך זה נותן תוחושה שאתה חלק ממשהו גדול בדרך הנכונה אבל לי זה לראות את המשפחה שגרים רחוק אז שנינו אוהבים את החגים בצורה שונה ומקבלים מהם דברים אחרים זה ברור לי.

מה שכן התכלית הזו שבשבילך אולי היא לעזור לאחרים וזה נותן לך סיפוק מדהים כזה, זה מה שעובד בשבילך בשבילי זה אולי יהיה משהו אחר אני יודעת שיש לי תכלית איפה שהו אבל כרגע הדבר היחיד שעולה לי לראש שאני חושבת עליו בתור המטרה שלי זה לסיים את כל העשרות אלפי דברים שיש לי לעשות.

אז לא אין לי זמן לעזור לאחרים עכשיו אני עדיין מנסה לעזור לעצמי ולא אני לא יכולה לשמוח בחגים עם המשפחה שלי בכל פעם ותאמין לי שזה רק יותר מבאס אותי אבל ככה זה יש אנשים כמוני שכדי תקן אותם משפט אולי לא יעזור אולי גם לא ספר או אפילו אמונה כזאת או אחרת כי לאנשים כמוני יש רק דבר אחד שיכול לעזור. וזה אנחנו עצמנו.

בסיפור שלי אין אף גיבור שעזר לי אף חג שפתאום עשה אותי שמחה ובטח שלא איזה מושיע שבא ולקח ממני את כל הבעיות שלי בסיפור שלי יש רק אותי מתמודדת יום יום כדי בסוף אולי אולי לזכות ברגע אחד כזה שבו הכל סוף סוף מרגיש נכון.

אז תודה שקראת לא מובן מאליו אבל יותר מזה חשוב לי שתדע שאין דרך אחת לכולם ואם מצאת את הדרך שלך זה מדהים בשבילך אבל אני יודעת שזה לא מה שאני צריכה כרגע..

אז שוב תודה וערב טוב ☺

אוראל990
29/11/21 2:19

היי :) אני מקבל את מה שאת אומרת, יכול להיות שהבאתי כיוון שלא בהכרח מתאים לך, כמובן שכל אדם רשאי להחליט מה מתאים לו, וזו נקודת המוצא שלי בכל רעיון שאני משתף. 

ובכל אופן העניין הזה הוא לא במהות מה שכתבתי. המהות היא, החלק העיקרי שביקשתי לשתף איתך היא את נקודת מבטי בכך שהריגוש שחשים בשעת סכנה לא מצביע על דחף להיפגע, אלא להיפך, החלק החי שבתוכך שמתעורר נוכח סכנה דווקא משום שהוא מבקש לשמור על עצמו. וזאת בניגוד למחשבה שאת כביכול רוצה להיפגע.

אני מודה שקשה לי להבין למה את לוקחת את זה למקום של "מחליטים בשבילי" אף אחד לא מחליט לך כלום. כפי שאת רואה, את עושה מה שאת מחליטה. אני מציע משהו שאני מזהה כיעיל, וכמובן שהדברים הם לפי נקודת מבטי ואת חופשיה להחליט אחרת, יש צורך בכלל לציין את זה?

פעם עבדתי בתור עוזר אישי של איזה איש עסקים, והוא ביקש ממני שאנהל לו את לוח הזמנים, ושאם הוא בפגישה והגיע הזמן ללכת לפגישה הבאה, שאני אבוא ואגיד לו שהגיע הזמן לסיים. כפי שאת מבינה, לא "החלטתי בשבילו" באופן כזה שאני "שולט" עליו, "החלטתי בשבילו" בתור שירות. כי הוא זיהה שזה מה שיעזור לו. ובחיים האלה, כפי שאת אומרת, יש עשרת אלפים דברים לעשות, ואני משתף מערכת שעוזרת לנו לסדר את כל הדברים האלה, מעגל שנה, זמנים, מנהגים, מצוות, טעמים, סיבות, סדרי עדיפויות, עומקים. זה בסדר גמור אם זה לא מתאים לך, אבל אין טעם לצייר את זה כאיזו מערכת כפייתית. אף אחד לא מנסה לשלוט עלייך. 

אין אף גיבור בגלל שאת הגיבור. וזה התכלית של כל העניין הזה, כל המהות היא להבין שיש לך כוחות, וכל החגים והכל אלו הזדמנויות להעמיק לתוך אספקטים שונים בתוך עצמך. "פגישות" עם כל מיני חלקים שלך. ולוח השנה הוא העוזר האישי שלך שבא ואומר לך "הגיע הזמן לפגישה הבאה".

למשל, חנוכה הוא חג של ניצחון האור על החושך, חג של תקווה, היוונים נכנסו לבית המקדש וטימאו את הכל, ולא נותר שום שמן טהור להדליק בו את המנורה, את האור. ובסוף מצאו כד קטנטן של שמן שהצליחו להדליק איתו אור למשך שמונה ימים. וזה בא להראות איך גם כשהכל נראה אבוד, כשהכל ממש חרב ונראה שאין כבר שום טעם, תמיד יש איזה "כד שמן קטן" שיכול להפוך את כל המציאות החשוכה למציאות מוארת ושמחה. אז החג הזה בעצם מאפשר לך "פגישה" עם תקווה.

אחר כך יש את טו בשבט, שזה חג לאילנות, שזה זמן להיפגש עם הטבע, להיזכר שמי שברא אותך גם ברא לך אילנות ופירות טובים כדי להאכיל אותך ולתמוך בך, וזה מזכיר לך שסך הכל מי ששם אותך פה גם שם פה את מה שאת צריכה כדי להתקיים ולשמוח, בעצם, זה מזכיר לך שאת רצויה כאן,  שתרגישי בבית. וזו הזדמנות שלך "לפגוש" את העובדה שהטבע דואג לך. שנולדת לעולם שבנוי באופן כזה שהוא מספק לך את מה שאת צריכה כדי להתקיים.

וכל חג נותן לך אפשרות להעמיק יותר ולהרגיש בטוחה יותר. אני אישית מאוד מתפעם מהיעילות ומהעומקים של זה ומאינספור הדרכים שזה תורם לי. אבל אני משתף רעיון וזכותך שלא להתחבר :)