מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עוד לא אבדה תקוותינו

כמוניבלוגיםעוד לא אבדה תקוותינו עוד ארוכה הדרך אל האושר

מאת זוז89
06/07/22 10:19
1490 צפיות

בן 33. מעשן מגיל 16, כבר 17 שנים!
אני חי יותר כאדם מעשן מאשר כאדם נקי מעישון. נתון קשה להבנה עבורי.
הסיגריות הראשונות שלי היו לדעתי סביב כיתה י' ומאז כמדרון חלקלק, התדירות וכמויות רק עלו.
אינספור פעמים ניסיתי להפסיק לעשן. אינספור פעמים הצהרתי אני מספיק עם הסיגריות. זרקתי קופסאות לפח, בזבזתי מעל 2000 ש"ח שמישהו יגיד לי להפסיק לעשן. קראתי לפחות 5 פעמים את הספר " הדרך הקלה להפסיק לעשן", כתבתי מכתבים (ממש כמו עכשיו) לעצמי, לאשתי, ולאלוהים ומי לא?
יש לי חרא של היסטוריה משפחתית - אבא שלי עישן הרבה שנים ובגיל 46 קיבל דום לב.
אך שוב שוב חזרתי לעשב השוטה. שוב ושוב הדלקתי סיגריה.
למרות ואחרי כל הפתיח "המרשים" הזה, קיים בי קמצוץ של תקווה. זיק של תקווה. אמונה שאני יכול להשתחרר מהרגל המזעזע הזה שנקרא סיגריות. קיימתי בי תקווה שאני יכול להיות אדם לא מעשן. אדם נקי בלי צורך להרעיל את הריאות שלי קרוב ל20 פעמים ביום.
יש לילד שלי בן ה-5 חודשים זכות להיות בן לאבא נקי ובריא.
נרשמתי אתמול לסדנא של קופת החולים שתתחיל בעוד כחודש, אני רוצה להאמין שאני אנצח את המפלצת הקטנה הזאת שנקראת סיגריה.

אסיים במשפט של אברהם לינקולן
"זכור תמיד כי ההחלטה שלך להצליח היא חשובה יותר מכל דבר שתעשה על מנת להגשים אותה"

תגובות

וואו, כתבת מאוד יפה! הנסיון והמחקרים מראים שהרבה אנשים (הרוב) צריכים לעשות מס רב של פעמים עד שמצליחים, ומכל נסיון לומדים. גמילה מעישון היא תהליך והעובדה שיש בך תקווה היא חשובה מאוד. ממליצה לבוא אלינו לפורום של גמילה מעישון לכל שאלה או סתם לעבור על פוסטים של אנשים אחרים ולקבל טיפים והשראה.  

כל הכבוד שנרשמת לסדנה של קופת החולים. בזמן שאתה מחכה לסדנה יש דברים שאתה יכול כבר עכשיו לעשות - תתחיל לרשום כל סיגריה שאתה מעשן, תנסה לפני כל סיגריה לחכות ולא לעשן אותה - אחרי 5 דקות תוכל לעשן אותה, לפני כל סיגריה תשאל את עצמך אם אתה באמת רוצה או צריך אותה? אם התשובה לא אל תעשן אותה. תנסה לקבוע מצבים או מקומות שבהם אסור לך לעשן. אם קשה לך אפשר להשתמש במסטיקים/סוכריות ניקוטין (אפשר לקנות ללא מרשם בכל בית מרקחת). 

מוג-ו
06/07/22 20:58

תקשיב, בול הסיפור שלי!

ולמזלך אתה מקדים אותי ב18 שנים. 

נגמלתי לפני 5 שנים בדיוק. 

היום טבק מגעיל אותי. ועדיין כולם מעשנים סביבי. למעשה אני כותב לך מהגינה שאישתי לידי עם הקפה והסיגריה שלה. ושבאים חברים, אז הבירות והסיגריות שלהם. זאת היתה נתונה הראשונה שלי - אין לי סביבה סטרילית ואני חייב לעשות את זה למרות זאת ולבדי, בלי לשדל את שתחייה אישתי להגמל גם. 

אני על קנאביס רפואי בוופורייזר. בלי עשן שנשרף. 

-

אני משוכנע שתגמל מהסיגריות, המטבק, והניקוטין החרא ללא טעם הזה. איך שכתבת מזכיר לי לי אותי. בשנה הראשונה לגמילה מה שעזר לי הכי הרבה להתמודד זה לשתף לשתף ולשתף. ואואו כמה שלא הפסקתי להתפלסף על זה. שכחתי כמה שפכתי על זה ולמענך דגתי את הבלוג שלי פה, וזה למשל תובנות של ארבעה חודשי גמילה חחח. בבלוג הרבה על התובנות שלי איך להפסיק לעשן ( לקבוע יום גמילה שבועיים מראש במהלכם אתה מנהל דמיון מודרך קפדני ותכוף על כל הסיטואציות שאתה "חייב" סיגריה - בלי סיגריה) דרך ההתמודדות עם הקרייבינג, החשק לעשן בריאות ( תכלס, הבעייה הכי כיפית להתמודות) וכלה באיך לא ליפול חזרה למלכודת שיכולה לארוב לך גם אחרי שנים של גמילה. 

סליחה מראש על ההתפלספות יתר 🙂 אתה יכול לגלול לעיקר 😉

ד"א אלן קאר מורי ורבי, שאבתי הרבה מהספר שלו, שגם קראתי כמה פעמים! 

🤞בהצלחה, ושתף! 

זוז89
06/07/22 22:20

תודה רבה על התגובה  מוג׳ו! כמובן שאחקור את הבלוג 😀

ואקח את טיפ השיתוף כמה שיותר🤓

נילי-בראון
07/07/22 21:19

הי זוז ברוך הבא ובהצלחה. כיף לקרוא את מה שכתבת אין ספק שתהיה גורם משפיע בסדנה לגמילה מעישון ואולי תעזור לא רק לעצמך אלא גם לאחרים. אין לי ספק שעם גישה כזאת אתה תצליח. 

בסדנה משלבים בדרך כלל טיפול תרופתי עם טיפים פסיכולוגים-התנהגותיים שהוכחו כשילוב יעיל ובטוח לגמילה מעישון. שים לב למרכבות של ההתמכרות, אם תצליח לפרק אותה ולתת מענה לכל חלק זה ייקל עליך להבין את הבעיה ולפתור אותה. המשימה שלך היא להיגמל מניקוטין במינימום תסמיני גמילה, להתרגל להפריד בין הסיגריה להרגלי השיגרה שלך  וללמוד להתמודד עם מצבי רוח שקשורים לסיגריה בדרכים חדשות. בסדנה ייתנו לכם תרגילים וטיפים כמו תרגיל הדחייה בחמש דקות שכתבה לך ד"ר יעל. התרגילים האלה מאוד עוזרים להגביר מודעות להתנהגות האוטומטית של העישון ולשנות אותה. 

בהצלחה, נשמח אם תעדכן אותנו איך הולך לך:)