מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עוד לא אבדה תקוותינו

מאת זוז89
19/09/23 1:32
179 צפיות

שנה טובה לכולם 😇🍎

עברה  יותר משנה מאז כתבתי כאן לראשונה והנה שוב אני מעלה את תחושתיי,מחשבותי, החוצה אל רחבי העולם הוירטואלי.

אז אני  עדיין מעשן. כבר בן 34,נשוי באושר ואבא פעיל למדי לילד מושלם בן שנה ושבעה חודשיים. 

בחודשיים האחרונים מקפיד יפה על שגרת ריצה. מרביץ קילומטרים יפים בשבוע.  

אבל עדיין מעשן. מעשן כבד. סיגריות במהלך היום ובערב גיונטים. זאת השיגרה שלי. כבר שנים. 

למה אני מעשן? מה גורם לי להמשיך עם זה? הבן שלי ובת הזוג  שלי זאת לא סיבה מספיק טובה להפסיק? אני מצפה   לרוץ יחד עם הילד שלי עוד כמה שנים. 

אז מתי הזמן הנכון להפסיק? עכשיו? פשוט להפסיק? אבל כבר כל כך הרבה פעמים אמרתי שאפסיק ונכשלתי. שוב ושוב ושוב,  ושוב פעם שוב. למה דווקא עכשיו זה יקרה? הרי בחמישי הקרוב יש לי מילואים ובסופשבוע אני בחופשה עם המשפחה של אשתי ולחץ בעבודה, וחגים ותכף טיסה ליוון ואז החזרה לשגרה. אז מתי בדיוק זה מתאים? אחרי החגים? אחרי הרגיעה מאחרי החגים? למתי אני מחכה? שיגידו שיש לי נזק בלתי הפיך בריאות? רק אז אפסיק לעשן? 

אפשר לחשוב מדברי שאבדה תקוותי, אך לא זה הלך הרוח. אני מאמין שאני בדרכי אל היעד. שאני לקראת היפרדות מהסיגריות וגיונטים. 

אין שום מוסר השכל בסוף הקטע הארוך והמייגע הזה. אלא רק אוסף של מילים של אדם שמכור לסיגריות כבר יותר מדי שנים. 

נ.ב

בעצם יש מוסר השכל, אם הקורא אינו עישן מימיו שלא ינסה זאת. 

 

תגובות

היי, 

אתה צודק - איך אף פעם זמן "טוב" להפסיק לעשן, וכל זמן הוא זמן "טוב". מה שאתה מתאר דומה מאוד להרבה מעשנים אחרים, רצון להפסיק אבל עוד לא שם, לעשות את הצעד... לפעמים זה בגלל שכבר ניסו הרבה פעמים ולא הצליחו (כמו שגם אתה כתבת) ואז מה, עוד פעם? מצד שני המחקרים מראים שאלו שמצליחים להפסיק בדרך כלל עושים את זה רק אחרי כמה נסיונות שלא צלחו... מכל נסיון לומדים. 

הייתי מציעה לך כרגע לחשוב מה אתה יכול לעשות כדי להתקדם בתהליך. אפילו אם כרגע אתה לא יכול להפסיק לגמרי, מה כן אתה מרגיש שאתה יכול לעשות? האם אתה יכול לרדת בכמות? האם אתה יכול להתחייב לא לעשן בכלל בבית או בנוכחות הילד ובת הזוג? תבחר לעצמך יעד מוגדר שניתן למדידה (שתוכל לראות בבירור אחרי זה אם עמדת בו או לא), משהו שאתה מרגיש שאתה כן יכול להתחייב אליו עכשיו. כל צעד קטן הוא צעד בכיוון הנכון.

רק אוסיף שאפשר להעזר בתחליפי ניקוטין כמו מסטיק או לכסנית כדי להפחית את כמות הסיגריות או להמנע מלעשן במקומות מסוימיים כמו הבית. 

אשמח לגעת מה אתה חושב על ההצעה שלי? 

זוז89
26/09/23 22:15

היי ד"ר תודה על התגובה. 

כבר מעל חודש  שאני לא  מעשן סיגריות ברכב. בהתחלה זה דורש ממני סוג של הימנעות ועבודה עצמית  ולאחרונה  אני מרגיש שזה הפך להרגל קבוע.

בנושא ההצעה שלך, אני רוצה להימנע מלעשן ליד הבת זוג והילד זה לתחושתי צעד מרשים בדרך אל היעד. 

 

מעולה! אחלה צעדים. מחקרים מראים שעישון ברכב חושף את האנשים שנוסעים בו לכמויות אדירות של עישון כפוי גם אם הם לא נמצאים ברכב בזמן העישון, וגם אם המעשן מקפיד להוציא את היד מחוץ לחלון - החלקיקים הקטנים שלא רואים אותם בכל זאת מצליחים להכנס ולהספג בריפוד ומשתחררים חזרה לפנים הרכב שעות וימים לאחר מכן. אז הדרך הכי טובה למנוע חשיפה זה רכב נקי לחלוטין מעישון - אז ממש כל הכבוד!!! 

הרעיון שלך לא לעשן ליד בת הזוג והילד זה בהחלט רעיון טוב שממשיך את אותו הקו ושומר על הבריאות של האנשים שחשובים לך כמה שיותר. תנסה לפרק את הרעיון הזה עכשיו לצעדים מעשיים - מה תעשה בבית כשתרצה לעשן? איפה תעשן (עדיף בחוץ לפחות 15 צעדים (10 מטר) מכל פתח של הבית)? אם אתה מת לסיגריה ואתה עם הילד- מה תעשה (תכין מראש ערכת התמודדות למצב כזה שכולל לדוגמא משהו לנשנש, מסטיקים, מקל קינמון וכדומה או אפשר להשתמש במסטיק או לכסנית ניקוטין במצבים אלו). זה בהחלט צעד מרשים והוא בהחלט אפשרי! נשמח לשמוע איך הולך לך

נילי-בראון
03/10/23 10:48

שלום זוז, מה שלומך? איך מתקדם עם היעד שהצבת לעצמך לא לעשן ליד בת הזוג והילד?

אני מצטרפת לחיזוקים של ד"ר יעל, אכן בחרת יעדים חשובים, ויותר מכך, ההצלחה בגמילה מעישון לאורך זמן נבנית מצעדים קטנים וחשובים שמבססים הרגלים חדשים. אתה בהחלט בדרך הנכונה.

כולנו מכירים אנשים שהפסיקו לעשן בבת אחת ונראה שלא עברו תהליך אבל זה לא מדוייק בכלל. גם מי שזרק את הסיגריות ביום בהיר אחד עבר עם עצמו תהליך שלא תמיד רואים ומבינים מבחוץ.   

ברוח הצעדים שכבר התחלת רציתי להוסיף לך טיפ, אם תרצה לנסות עוד צעד שיקרב אותך לגמילה. הרעיון הוא לבסס הרגלי עישון אחרים, תוך כדי הפרדת הסיגריה מהסיטואציות הנעימות שבהן אתה רגיל לעשן. הרעיון הוא לא לחבר לעישון שום פעולה שמשדרגת את העישון. כשאתה מעשן - רק תעשן (לא עם שתייה ובלי טלפון ובלי לדבר עם אנשים ולא בפינת העישון הרגילה והנעימה). כשאתה מעשן תתרכז רק בעישון: במחשבות שלך, בהרגשה שלך. זה בדרך כלל מפחית את ההנאה מהסיגריה וככה יותר קל לראות מה הערך האמיתי שלה כשמפרידים אותה מהנאות החיים. אפשר גם להחליט שאתה מעשן רק במקום אחד שהוא לא נעים במיוחד ואין בו מקום לשבת וליהנות מהנוף. במילים אחרות, לקבל ממנה ניקוטין כדי להימנע מתסמיני גמילה וזהו.

דוגמאות: בבוקר קודם לעשן בעמידה ליד החלון ורק אז להתיישב עם כוס קפה במרפסת, אחרי האוכל לשתות כוס תה ורק אחרי שעה לעשן בחוץ, לעשן ליד הכניסה לבית לפני שאתה נכנס אחרי העבודה ואז ליהנות מכמה דקות של שקט עם שתייה ובלי סיגריה בתוך הבית. 

מה דעתך? נשמח לשמוע ממך:)