מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אם אין אני לי מי לי

22/11/23 23:37
272 צפיות

למטפלת שלי. שאני כל כך אוהבת.

 

כל כך נפגעתי ממך היום בפגישה שלנו. ובהרבה פגישות לפני כן. בכל פעם שאנחנו מגיעות לדבר על קשיים שלי את דואגת להבהיר לי שאת לא מתמודדת עם הדברים האלה. שאת לא חלק מהאנשים מתמודדי הנפש. שאת בצד השני. שאת בסדר.

 

כשאת מדברת איתי על הפסיכיאטרים שעברתי אצלם, את תמיד מדגישה שאת לא יודעת מה זה כי אף פעם לא היית אצל פסיכיאטר. כשאנחנו מדברות על כדורים או על מינונים את אומרת שאת לא מכירה את הכדור וגם לא כדורים באופן כללי. כי את לא לוקחת כאלה. כשאנחנו מדברות על בעיות נפשיות אצל ילדים, את דואגת להבהיר שהילדים שלך בסדר. וממש לא מתמודדים. ש"אתם" לא חלק "מאיתנו".

 

החדר שלך זה המקום שאני מרגישה הכי חשופה, והכי קטנה, והכי נזקקת. ביחס אליך כמובן. אני מבינה שאת המטפלת, ואני רק מטופלת. אבל כל כך כואב לי לשמוע את ההסתייגויות שלך כל פעם. זה בדיוק מה שאני מפחדת ממנו כל כך. הסטיגמה הזאת. ה-"אנחנו" ו"הם". וקשה לי כבר להתעלם מזה מולך. חזרתי מהפגישה האחרונה שלנו כל כך פגועה, כל כך בוכה, כל כך עצובה.

 

לפעמים אני חושבת שאולי הייתי צריכה מראש לחפש מטפלת שהיא מתמודדת בעצמה. שאני לא ארגיש שהיא בצד השני של המתרס. שרק נותנת לי עצות איך לצאת מהמצב הזה ולעבור לצד שלה. אולי הייתי צריכה מישהי שיודעת מה זה להיות שם. ואיך זה מרגיש. וגם מוכנה להודות בזה.

 

 

 

תגובות

וואו, כתבת מדם ליבך. את מסתכלת על מה שעובר עליך ועל הקשר עם המטפלת בצורה מפוכחת ועניינית ויחד עם זאת עם חמלה וכאב.

טוב שכתבת כאן.

את חושבת לשלוח למטפלת את המכתב?

כל אחד מתמודד עם דברים, אף אחד לא ״מושלם״. צר לי על ההצהרות שהמטפלת אומרת במהלך המפגשים איתך.

האם  את מבינה בתוכך מה נכון לך? בפסקה האחרונה את תוהה על כך.

תודה על התגובה.

אני לא באמת יודעת מה נכון לי. אני כבר קשורה אליה. וכבר נפתחתי. והיה לי כל כך קשה וזה לקח המווווון זמן. אז לעבור עכשיו יהיה פרוייקט.

ואני לא מסוגלת להגיד לה את זה או לשלוח לה את המכתב :( כתבתי פה כי אני פשוט פגועה מזה...

טיקאפ_
01/12/23 1:37

היי אני ממש מבינה אותך, כשבאים לטיפול רוצים לשמוע "אנחנו", להרגיש שיש לך שותפים לדרך ולא רק צופים או יועצים.

אגב מה שעובר לי בראש כשאני קוראת את הדברים, נשמע לי כאילו היא עושה את זה בשביל עצמה, כדי להרגיש עליונות מסויימת. גם מטפלים הם אנשים פגומים. וזה בסדר, אבל כמו שאמרת, אם כבר פגום אז לפחות כזה שמזדהה איתך. 

מאחלת לך שלוה ונחת ❤

תודה טיקאפ❤

2Avia
11/12/23 19:39

קראתי והצטערתי. באמת נשמע שהמטפלת מנסה להרגיש עליונות מסוימת. קשה שלא מבינים אותך ונותנים הרגשה  מעט מזלזלת.

תודה אביה❤

אם היה קצת יותר פשוט לקום ולעזוב כבר הייתי עושה את זה. אבל אני במצב שלא יכולה להישאר בלי טיפול כרגע...

2Avia
18/12/23 17:12

כמה שאני מבינה אותך... את ההרגשה שאי אפשר את הפסק זמן בין הטיפול הזה לטיפול הבא...

הכי איתך שיש

מאחלת לך למצוא את המקום בו תרגישי הכי טוב שיש עם עצמך, כי זה מגיע לך.

את יכולה לכתוב כאן בכל פעם שאת רוצה לשתף


Friend-of-serafin
24/12/23 23:47

יכול להיות שהמטפלת באמת לא מבינה איך את מרגישה וצריכה שתסבירי לה, אולי היא אומרת את זה כי היא רוצה לשמוע ממך את החוויה שלך.  כל אחד יש לו חוויה ייחודית משלו.  מוזר שהיא אומרת לך שהיא לא מבינה על מה מדובר, כי גם אם אין לה ילדים חולים, היא אשת מקצוע, והיתה אמורה ללמוד על זה ולהכיר כבר כמה אנשים כאלה.   את מרגישה שהיא מתנשאת עלייך וטוענת שהיא מושלמת?  מעניין,  יכול להיות שזה בגלל שהיא צריכה להיות 'לוח חלק' ,  ולא לשתף אותך בחיים האישיים שלה.  כי ככה זה מטיפול.   סתם מעלה מחשבות שנוגדות את רוח הדברים פה    גם טיפול זה לא קבוצת תמיכה בה באים בשביל להזדהות אחד עם השני.  טיפול זה משהו אחר . ולא משהו שוויוני. 

אני בטוחה שהיא לא עושה את זה בשביל ההרגשה הטובה שלה, והיא לא מנסה לטעון שהיא מושלמת. היא בנאדם ממש ממש טוב. זה פשוט יוצא ככה. ואני לא מצליחה לא לקחת את זה ללב.

תודה על התגובה❤

2Avia
26/12/23 17:51

יכול ליהיות, אבל מה שבטוח שמטפלת צריכה ליהיות מקצועית מספיק בשביל לתת למטופל הרגשה טובה של קבלה, השתתפות והכלה.

ובנוסף, טיפול כן אמור ליהיות שוויוני בגובה העיניים אפילו שהמטפל הוא זה שנותן