מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

סיפורים אישיים על חוויות רפואיות

כמוניבלוגיםסיפורים אישיים על חוויות רפואיותמדריך למרפאת עיניים - לקראת ואחרי קטרקט

מדריך למרפאת עיניים - לקראת ואחרי קטרקט

האלגוריתם שונא אותי וגם את הרופא

02/05/24 3:55
194 צפיות
מדריך למרפאת עיניים - לקראת ואחרי קטרקט

את הפוסט הזה אני כותבת בעקבות כתבה בעיתון הארץ מיום 17 לאפריל, שתוכלו לקרוא כאן, בעניין מערכת AI חכמה לסידור תורים במרפאת עיניים במרכז הרפואי תל אביב.

יצא שביליתי עם המערכת ארבע פעמים בשלושת החודשים האחרונים, לרגל שני ניתוחי קטרקט, פעמיים לפני הכתבה ופעמיים אחרי, ולכן הפכתי לחכמה מספיק בשביל לתת לכם עצות כיצד להתנהל מולה מבלי שתרמוס אתכם (כמו שקרה לי ולעוד רבים סביבי...)

למען ההגינות אציין שאת חוות דעתי נתתי בזמן אמיתי במשוב שהתבקשתי לתת לאחר כל ביקור במרפאה, כמו גם שלחתי משוב לפניות הציבור, גם הכנסתי הודעות בפייסבוק בזמן אמיתי ב 6 למרץ, ולבסוף גם התכתבתי עם מנהל המחלקה שמאד עזר ויופיע במדריך בהמשך.

להלן ההנחיות:

  1. זומנתם למרפאת עיניים לשעה נקובה, אל תבואו קודם! האלגוריתם החכם מזמין את המטופלים לפי שעת התור ולא לפי שעת ההגעה.
  2. הגעתם מוקדם? אל תתייחסו לצג שבו מקומכם בתור הוא למשל 3, כי  בעוד רגע המקום יהיה 6 ואפילו 12, אם הגיעו אנשים שתורם לפניכם.
  3. אל תצפו לקבל SMS כשתורכם יגיע, אפילו מערכת ה SMS לא יודעת מתי תורכם יגיע.
  4. אל תלכו לשרותים או לקנות לכם עוגה, כי תורכם יגיע בדיוק אז.
  5. והיה אם העזתם להכנס לשרותים, ויצאתם והנה אתם ראשונים בתור, הזהרו! זו מלכודת. זה עלול לסמן שקראו לכם ולא עניתם ולכן האלגוריתם העיף אתכם לתור שהוא דרך ללא מוצא. תור שלא זז. הכל קרה לי... תאמינו לי...
  6. אם אתם במצוקה, הרימו קול, יש תמיד פקידה רחמנית שמיד תסדר את העניינים כשתבין שאתם כבר שעה וחצי בתור, שעת התור שהוזמנתם אליה כבר חלפה, ואתם חונים בצג בתור שהוא ללא מוצא.
  7. אם הגעתם לרופא ואתם שוב בתור, אל תתייאשו, הרופא במצב גרוע יותר. האלגוריתם יודע שהוא צריך לסיים בעוד שעה, הוא גם יודע שיש לו עוד 18 איש ממתינים, אבל הוא לא יזמין רופא נוסף לעזור לו. זה תפקידכם.
  8. אל תכעסו על האופטומטריסטית, אם אתם כבר שעתים בתור ועוד לא הוזמנתם לרופא, היא אמנם היחידה בשטח, אבל היא לא אשמה. ואם היא מציעה לכם לפנות לחדר 42 ולדבר עם המנהלת כדאי שתעשו בדיוק מה שהיא מציעה.
  9. המנהלת נחמדה, אמפטית, תבדוק בשבילכם את מקומכם הריאלי בתור, וגם תבדוק עם הרופא אם אתם יכולים לצאת לעשרים דקות לשאוף אוויר צח, אחרי שעתיים ישיבה מול הצג.
  10. אם חזרתם ואתם מאד רוצים לעזור לרופא שקורס תחת עומס מטופלים, כתבו למנהל המחלקה. האימייל שלו מופיע באינטרנט ושמו מופיע בכתבה בהארץ שכאן. הוא לא עונה, כמו שאף אחד מהמשובים ומפניות הציבור לא ענה לי עד היום, אבל פתאום הדברים מסתדרים.
  11. אני לא יודעת מה מכל הנ"ל שעשיתי עזר, אם בכלל, אבל פתאום הופיע רופא נוסף במרפאה והתור התחיל להתקדם במהירות כפולה.

סיכום

נכנסתי בעשר ותשע דקות, יצאתי לאחר שעתיים וחצי!  ביליתי 5 דקות אצל הרופא, 5 דקות אצל האופטומטריסטית, ודקה אחת אצל הפקידה בקבלה, כי היתה לי התחיבות מאתמול, שהבאתי לצורך הניתוח. כל השאר ביליתי בוהה בצג, כי אני כבר בעלת נסיון, ולא נוטשת אותו לרגע, גם אם אני יודעת שאין בו שום מידע שרלוונטי אלי ולתור שלי. מה שכן, המנתחים מעולים, אני רואה מצויין בשתי עיני! 

שיהיה לכם בהצלחה!

תגובות