מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםנשמת אפנוחיסון נגד שפעת - רוצו להתחסן!

05/01/11 20:26
1970 צפיות
מקרי המוות האחרונים משפעת מעלים את השאלה מדוע כל-כך מעט אנשים מתחסנים נגד המחלה.
למה להתחסן?
אם את/ה שייך לקבוצות הסיכון - אנשים מעל גיל 60, חולים כרוניים (כולל אסטמה, סכרת, COPD, מחלות לב, מחלות כליות ועוד רבים), נשים בהריון ותינוקות - החיסון יכול להיות מציל חיים, כי בקבוצות אלו רואים את הרוב הגדול של התמותה משפעת. כן חברים, משפעת אפשר למות!
אם מישהו מבני הבית שלכם שייך לקבוצות הסיכון - חיסון שלכם יכול להגן עליו. שהרי אם תידבקו - גם החולה הכרוני שבביתכם יכול להדבק, גם אם התחסן (שום חיסון לא יעיל ב-100%).
ואם אתם ובני ביתכם בריאים (ברוך השם) - אתם סתם יכולים להציל את עצמכם ממחלה מאוד לא סימפטית, שיכולה להפוך אתכם לסמרטוט משך שבוע עד חודש (!!!). עצמאים - תחשבו על המשמעות הכלכלית!
למה לא להתחסן? בעצם אין סיבה. להלן כמה תירוצים שלא מחזיקים מים:

לחיסון יש הרבה תופעות לוואי - טענה נפוצה, ללא כל אחיזה במציאות. לרוב האנשים תופעות לוואי קלות וחולפות. תופעות לוואי קשות - נדירות מאוד. חשוב להבין שלא כל מי שחלה אחרי שהתחסן חלה בגלל החיסון. מחקרים מסודרים מראים שחולי כתוצאה מהחיסון נדיר.
החיסון לא יעיל - נודה על האמת - החיסון לא יעיל ב-100% במניעת שפעת. הוא בודאי לא יעיל נגד כל מיני וירוסים מקבוצות אחרות. אבל נגד וירוס השפעת יש לחיסון יעילות טובה!
הרבה רופאים ואחיות לא מתחסנים. הם בטח יודעים משהו שמסתירים מהציבור. נו באמת! כל רופא יגיד לכם שהפציינט הגרוע ביותר הוא רופא, ומיד אחריו בתור - אחות. אנשי צוות רפואי ידועים לשמצה בהזנחת מצבם הבריאותי.

אז קדימה - רוצו להתחסן!
לאלה שרוצים לדעת אם אני רק מטיף לזה - אני התחסנתי כבר לפני כחודשיים.

תגובות

ד
ד"ר מייק סגל
רופא בכיר במכון למחלות ריאות ביה\\\"ח תל-השומר.