מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הבלוג של סימונה רהב

כמוניבלוגיםהבלוג של סימונה רהבמאמר זה מתאר את הקשר של חוסר שתיית מים וקבלת כאבי ראש.

מאמר זה מתאר את הקשר של חוסר שתיית מים וקבלת כאבי ראש.

14169 צפיות
מאמר זה מתאר את הקשר של
חוסר שתיית מים וקבלת כאבי ראש.


כ- 75%מהאנשים לא שותים מספיק מים מניסיוני אם בודקים היטב רואים כי אנשים הסובלים מכאבי ראש חושבים או לפחות מרגישים שהם שתו מספיק במשך היום . אך לאחר בדיקה מעמיקה הם מספרים שבעצם הם שתו לא יותר מארבע כוסות ביום .
אני לא יודעת אם 75% הוא האחוז המדויק של האנשים שאינם שותים מספיק מים, אבל אני בטוחה כי רבים או חלק ניכר מהאוכלוסייה אינו שותה כראוי. הרבה אנשים טוענים כי הם עסוקים מדי כדי לשתות מים.
כך שלמעשה מה שניתן להבין שהם לא רוצים לבזבז זמן עם תהליך נורמאלי מאוד של הטלת שתן. ואפילו יש כמה אנשים אשר טוענים שהם שונאים את הטעם של המים.

הסימפטומים וסימנים של כאבי ראש והתייבשות
הצמא אינה בדרך כלל התסמין הראשון או הסימפטום היחיד של התייבשות. יש עוד מספר תסמינים אחרים של התייבשות והם:
• עייפות
• כאב ראש
• יובש בפה
• סחרחורת
• חולשה
• פעימות לב מואצות
• יובש בעור , עור סמוק ועייף
• התכווצויות שרירים , כאבי myofascial.

הסימן נפוץ של התייבשות הם כאבי שרירים ואפילו קיצונים, יש תחושה המתרחשת כאשר המטופל מגיב בחריפות לנגיעה בשרירים המעורבים. אחד הסימנים השכיחים ביותר של התייבשות ניכר דווקא בגוון העור או שהוא ניראה רפוי,ואפילו עד כדי עור מקומט.
בתהליך התייבשות אצל ילדים מרבית הילדים יחוו כאבי ראש
מה שרבים מאתנו אינם מבינים הוא, כי התייבשות היא אחד הגורמים של כאבי ראש תכופים, זה קורה יותר אצל ילדים.

הרגל שתיית מים
שתיית מים זהו הרגל שיש להקנות כמו כל הרגל אחר ,ישנם ילדים וגם מבוגרים שלא מרגישים צורך בשתייה משום שמנגנון ההזעה שלהם הוא איטי, אנשים כאלה מועדים להתייבשות מהירה, עצבנות, אי שקט, כאבי גב תחתו ,{קשור לכליות. דלקות בדרכי השתן ,בעיות מעיים ואפילו נחירות}

רבים מן האנשים חושבים שאם הם שותים מיץ או תה או קפה הם שתו מים ,אין כך הדבר. כל חומר שבא במגע עם מים מייצר תרכובת אחרת ,ולכן הוא לא מתפרק בצורה שהמים מתפרקים .

רק מים מתפרקים למימן וחמצן ,אילו שני יסודות שיש האומרים שמיהם נוצר העולם, לא לחינם גופינו מכיל 70 % נוזלים והשאר חומר מוצק, אולי יש לכך כוונה ,שיש לה משמעות , אולי רצוי שנתייחס אליה ,

כאשר אנשים אומרים לי שהם כן שותים, אני תמיד מבררת מה הם שת, ומהר מאוד מתברר שזה היה תה או קפה .
ואז מגיעה השאלה :
האם את או אתה מוכנים שיבואו לשטוף את רצפת ביתכם בתה או מיץ או קפה, על פי רוב כולם מסרבים
מעניין למה? חשבו על כך,האם גופינו הוא לא ביתינו ?.

רוב האנשים שותים בצורה לקויה והגוף כמעט ולא נהנה מן המים .
רובם שותים בבת אחת חצי בקבוק או כמה כוסות, לגוף קשה להשתמש בכמות גדולה של מים בבת אחת, לכן רצוי כל שעה עגולה או חצי שעה לשתות כוס חד פעמית קטנה, הגוף יספוג את הנוזלים וישתמש במרבית מכמות הנוזלים.

חשוב לציין שהמים חשובים במיוחד למעיים ולכבד .
אני תקווה שתשטפו את ביתכם – גופכם במים לפחות בשמונה כוסות ורק אחר כך זה יהיה בסדר להוסיף כוס או שתיים קפה או תה .

טיפ לאלו שרוצים לרזו מים גורמים להרגשת שובע כי הם משפיעים על מרכז השובע והרעב .

התייבשות כאבי ראש או כאבי ראש קפה?
לאחרונה נתקלתי במספר מטופלים מבוגרים מתלונן על כאבי ראש שדיווחו על שתיית מים פחות ממה שהם צריכים. וכדי לעשות את זה יותר גרוע, את רוב החלפת הנוזלים שלהם הם עשו בצריכה מוגברת של קפה.
לדוגמה, גבר בן 59, טען שהוא נוהג לשתות כ 2 כוסות של מים ליום. חשוב לציין שזה היה איש גדול 120 ק"ג
לאדם בסדר גודל כזה אני מציעה לשתות לפחות 8 כוסות של מים. הוא ציין כי רוב המים שלו באו לשתות כשהוא הצהיר כי הוא חווה כאבים בכליותיו. הצעתי למטופל כי הוא חייב לשתות יותר מים.
וכמובן שהוא צריך להפחית את צריכת הקפה שלו וליישם סגנון החיים שונה, כלומר תוכנית שתייה שתכלול לפחות שתיית 10 כוסות של מים ליום. הדגש היה שהוא צריך לשתות לא יותר מכוס בכל פעם,


תגובות

ד
ד"ר סימונה רהב נטורופתיה
תזונאית הרבה שנים. פיתחתי שיטת טיפול המושתת על איזון. פועלים על פי בדיקות הביוכימיה של הדם. מה שחלש אנחנו מחזקים מה שחסר...