מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מריחואנה רפואית - שלומי סנדק

כמוניבלוגיםמריחואנה רפואית - שלומי סנדקחדשות בנושא הקנאביס הרפואי - אפריל 2011

חדשות בנושא הקנאביס הרפואי - אפריל 2011

10/04/11 22:50
2450 צפיות
אפריל 2011

מספר הרישיונות הרפואיים למריחואנה שהופקו על ידי משרד הבריאות צמח בשנתיים האחרונות מכ- 700 אישורים לכ- 6500, נוספו מספר מגדלים מורשים חדשים ולמרות הכאוס המוחלט במשרדו של ד"ר ברוך אשר מאיים לקרוס תחת עומס הבקשות, נראה כי ההתקדמות שלנו בשנתיים האחרונות הינה מרשימה למדי וכי האמת בנושא צמח הקנאביס מחלחלת סוף סוף לתודעת הרופאים.

ואולם, היה זה תמים להאמין כי הצד השני ויתר כה בקלות:
התכנית להתקפת הנגד שלו נחשפה, בשלומיאליות אופיינית, על ידי הרשות למלחמה בסמים אשר פרסמה, במכרז ההזוי שהוציאה למגדלים, כי היעד לשנה הבאה הוא לספק תרופה ללא יותר מ- 5000 חולים: זהו מספר ה"סרטיפיקטים" שהשלטון- ולא הבריטי אלה זה שבא אחריו, מוכן לספק לחולים.
בינתיים בג"צ הורה להקפיא את המכרז - הם הפסידו בקרב, אך לא ויתרו על המערכה:
החודש הגיע לידי מכתב ההנחיות שכתב מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו לד"ר יהודה ברוך, האחראי על מתן האישורים לקנאביס רפואי: ד"ר רוני גמזו הורה לנקוט במדיניות של צמצום ההתוויות הרפואיות לטיפול בקנאביס, "גם במחיר של פגיעה באנשים שיכולים להשתפר בריאותית". ואת זה מורה לבצע... האיש שהאחראי על בריאות הציבור בישראל!
את המכתב תוכלו לראות כאן: www.osher.co.il/gamzo.html

וכך, מכתבו של ד"ר איתי גור אריה נפל לידי המנכ"ל כפרי בשל: המכתב, שהופנה למפכ"ל משטרת ישראל ולגורמים נוספים הקשורים לתחום, הגיע איכשהו גם אלי, להלן קטע ממנו:

הקנביס הרפואי אמור לשמש במדינת ישראל רק כקו אחרון להקלת כאב בחולים אונקולוגים בטיפול אקטיבי (כמוטרפיה, הקרנות) או במצב סופני. לגבי כאב כרוני אמור לשמש כקו אחרון לחולים עם כאב ממקור עצבי
שנכשלו בכל הטיפולים האפשריים...

הבעיה כרגע במדינת ישראל היא כי החומר הניתן לחולים לא עומד בשום קיטריון של תרופה. אין שום בקרה על דרך גידול הצמח (חומרי דישון, חומרי הדברה, ניקיון ביולוגי של פיטריות וזיהומים חידקים).
כמו כן החומר ניתן בצורות שונות שלא ברור טיבם כמו שמן, עוגיות, אבקה ומשחות. כל הנ"ל צורות שלא נבדקו מעולם בספרות הרפואית. לא ברור טיב ההדרכה שמקבלים החולים. לא ברור מה באמת מקבלים החולים מבחינת משקל, כמות, איכות החומר (ענפים מקלות חלזונות פיטריות).

ההמלצה של ד"ר גור אריה הייתה: לבטל את גידול הקנאביס המקומי ולעבור ליבוא מהולנד, במחיר של 5 אירו לגרם ותוך כדי הגבלת המינון החודשי לחולה ל- 15 גרם בלבד.
בעקבות אותו מכתב התקיים ב- 28 למרץ דיון בלשכתו של השר לביטחון פנים, להלן קטעים מתוך פרוטוקול הישיבה:

ניצב סגלוביץ:
כיום המצב הוא היעדר פיקוח והגבלות על שוק הקנאביס הרפואי החוקי בתחומי השינוע, הגידול, השימוש וההפצה. כתוצאה מכך ישנה זליגה של קנאביס רפואי לגורמים העושים בו שימוש לרעה ( מספר דוגמאות: מתן אישורים של רופאים תמורת כסף, סחר במתחמי הגידול, קשרים בין גורמים
עבריינים למגדלים, שימוש לרעה של חולים ברשיונות שברשותם וכו').

מנכ"ל משרד בט"פ:
צריך להקים גוף במשרד הבריאות שיהיה אחראי על חלוקת ההיתרים לחולים. הגידול הצפוי מ-5,000 ל-40,000 הוא בלתי סביר ומעיד על כך שמעורבים פה גם אינטרסים כלכליים מעבר לשיקול של טובת החולים.

יועמ"ש משרד בט"פ:
מציג מכתב של ד"ר גור אריה מבי"ח תל השומר ובו הוא מציין את היתרונות הרפואיים של החמר המיובא ועקב הריכוז הגבוה יותר של החומר הפעיל המחיר זהה למחיר של החומר הגדל בארץ.

מנכ"ל משרד הבריאות:
מצהיר כי ינהיג מדיניות שמרנית במתן ההיתרים בכדי שמספר החולים יעמוד על 5,000 ולא מעבר לכך.

משום מה, נראה שמנכ"ל משרד הבריאות נחוש בדעתו לערוך סלקציה בין החולים: כשהוא מבטיח להנהיג מדיניות שתגביל את מספר החולים בעלי ההיתר ל- 5000 בלבד, האם הוא מציע לרפא את הנותרים?

ואשר לניצב סגלוביץ ולמשטרת ישראל:
להתבכיין סתם כך לא מתאים לכם. אם יש לכם מידע על עבירות, מדוע אתם לא עושים את מה שאתם אמורים לעשות, כלומר לפעול נגד מבצעי העבירות? הרי אתם המשטרה, ולא מדור רכילות בעיתון!

ולמנכ"ל המשרד הביטחון:
הוא טוען שלא סביר הגידול הצפוי במספר החולים ומסיק מכך כי מעורבים שיקולים שמעבר לטובת החולים: ואני טוען שהסיבה לגידול היא הגברת המודעות - הן בקרב חולים והן בקרב רופאים.
ישנם בארץ כ- 70,000 חולי תסמונת הטורט: אם הם יחליטו כולם להגיש בקשה לקנאביס רפואי, שהרי הקנאביס מעלים את הטיקים הכרוניים תוך דקות ספורות, מספר הבקשות יעלה הרבה מעבר ל- 40 אלף, המספר שכה מפחיד את ד"ר גמזו...

את המחיר משלמים, כרגיל, החולים - אלה אותם "אנשים שמצבם הרפואי יכל להשתפר", כפי שהגדיר אותם ד"ר גמזו, אבל מצבם איננו משתפר - הודות לו, מנכ"ל משרד הבריאות שלנו.

אני מקווה שבית המשפט העליון, כאשר ידון בעתירה שהגשתי מטעם חולים נגד משרד הבריאות (נגד שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות וד"ר יהודה ברוך) ישים סוף למצב הבלתי יאמן שבו מנכ"ל משרד הבריאות פועל בגלוי נגד טובת החולים.
הדיון יתקיים ב- 16/5, את סיפור העתירה תוכלו לראות כאן:
www.osher.co.il/atira.html


שלכם,
שלומי

תגובות

ItayChi
11/04/11 12:21

מרשים ביותר 

בגד
17/05/11 13:40

שלום לך

אני מוצאת שכל הכבוד לד"ר איתי גור אריה ,שגם לוקח פה אחריות על טיב התרופה ופיתרון ביניים כדי לא להשאיר את המטופלים בלי פיתרון.

מצד אחד אתה אומר שיש התקדמות נפלאה בשנתיים האחרונות, למה לא לראות בהכל התקדמות אחראית ?

אני חושבת שזה הכל לטובת החולים ולא כפי שאתה מציג את זה ........

כמו כל תרופה היינו רוצים לדעת מה הכי מתאים ואיך למנן את זה ולעזור לרדת מתרופות נוספות שחלקנו עדיין תלוייים בהם יחד עם הקנאביס.

כל התהליך הזה הוא כל כך טריקי כרגע כי אף מגדל לא יכול להבטיח את עוצמת החומר בחלוקה הבאה וכו'. ויש אנשים שרגישים לו מאוד ויש אנשים שזה לא מזיז להם כלל, כמו כל תרופה אחרת
חייבת להיות פתיחות לקשת התגובות לדברים האלו אצל אנשים

לא אצל כולם התגובה דומה, כידוע
ומאוד חשוב לנו לדעת מה בדיוק מתאים לנו ולדעת שנקבל בדיוק את אותם החומרים ולדעת לנתב ביניהם בדיוק כמו כל תרופה אחרת.

בהצלחה לך.

שלום5
15/04/12 15:36

 אם נשמה יהודית יורדת לעולם הזה למשך 70 שנה כדי לעשות טובה אחת ליהודי אחד .
אז מה שאתה עושה לאלפי יהודים שיחיו ,אפילו הקלה מסויימת לא כל שכן?
ישר כח !  
(אני לא כהן) .אבל מגיע לך

שלומי סנדק
שלומי סנדק
<a href=\"http://www.osher.co.il\" target=\"_blank\">http://www.osher.co.il</a>