מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

נזקי גוף, רשלנות רפואית וביטוח לאומי

עו"ד אורי דלאל מפרט בקצרה את עילות התביעה האפשריות והזכויות העשויות לעמוד לזכות נפגעי תאונות עבודה.

11/05/11 18:06
2282 צפיות


נפגעי תאונות עבודה עשויים להיות זכאים לזכויות והטבות מגופים ומקורות שונים ועל כן מומלץ להיוועץ עם עורך דין בעל ניסיון בתחום לצורך מימוש מלוא זכויות הנפגע.

כך, לדוגמא נפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל זכויות והטבות מהמוסד לביטוח לאומי (לדוגמא: דמי פגיעה, מענק או קצבת נכות, מימון הוצאות רפואיות דרך קופ"ח, שיקום ועוד).

במידה והעובד אשר נפגע בתאונת עבודה היה מבוטח בפוליסת ביטוח רלוואנטית (כגון: נכות מתאונה או אובדן כושר עבודה) ייתכן ויהיה זכאי לקבל פיצוי או קצבה גם מחברת הביטוח הרלוואנטית.

במקרים רבים ייתכן ותעמוד לנפגע תאונת עבודה עילת תביעה בנזיקין והוא יהיה זכאי לקבל פיצויים מהמעביד ו/או מזמין עבודה ו/או קבלן ו/או גורמים נוספים בשל הנזקים שנגרמו לו תוך כדי ובמהלך עבודתו, וזאת כאשר תאונת העבודה אירעה עקב רשלנות או מחדל או הפרת הוראות בטיחות ע"י אותו גורם.

סוג נוסף של תביעות נזיקין נפוצות עקב תאונות עבודה הוא במקרים של נפילה במדרכה או נפילה ברחוב בדרך לעבודה או בחזרה ממנה ובמקרים אלה מומלץ לבחון אפשרות של תביעת נזיקין נגד העירייה.

במדינת ישראל ישנם חוקים ותקנות רבות המסדירוים את נושא הבטיחות בעבודה והבריאות התעסוקתית, לרבות בנושאים ספציפיים כגון: בטיחות בעבודה עם מכונות חקלאיות, בטיחות בעבודות בנייה, עגורנים, עבודות בגובה, ציוד מגן אישי, עבודה עם סולמות, טרקטורים, עגורנים, עבודות עם חומרים מסוכנים וכו'.

בנוסף ניתן דגש רב לנושא של מסירת מידע והדרכה של עובדים והדבר מקבל ביטוי נרחב הן בחקיקה והן בפסיקת בתי המשפט. 

 הדוגמאות למקרים בהם יכולה להיות עילה לתביעת נזיקין עקב תאונת עבודה הינן רבות ומגוונות, כגון:

•  נפילות של עובדים מגובה ( נפילות מגגות, פיגומים, סולמות  ועוד).

•  פגיעות כתוצאה ממעליות ומנופים שקרסו.

•  פגיעות כתוצאה מעבודה עם מכונות והילכדות בחלקים נעים של מכונות.

• תאונות באתרי בנייה.

•  אי אספקת הדרכה ו/או הוראות זהירות ו/או דגשי בטיחות.

•  אי אספקת ציוד מגן.

•  תאונה כתוצאה מקריסת מבנים.

•  פגיעה כתוצאה מנפילה של כלי עבודה.

• תאונה בעבודה עם מכונות חקלאיות.

• נזקים עקב עבודה עם חומרים מסוכנים.

• פגיעה עקב התחשמלות ו/או שריפה.

 • תאונה ופגיעה בעקבות דליפת חומרים מסוכנים ו/או רעלים.

• נזק בשל הרמת משקל כבד בעבודה.

•  פגיעה עקב שיטת עבודה לקויה שהונהגה על ידי המעביד ועוד.

במידה ונפגעת בתאונת עבודה מומלץ לנקוט בפעולות הבאות: יש לדווח על התאונה למעביד בהקדם האפשרי. יש לדאוג תעד ולצלם תמונות ממקום הארוע ו/או הפגיעה, לבדוק אם היו עדים לתאונה ולשמור את פרטיהם. בנוסף, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים תוך אזכור העובדה כי הפגיעה ארעה במהלך עבודה ולוודא כי הדברים אכן נרשמים כך בתיק הרפואי. יש לאסוף תיעוד רפואי, ולשמור קבלות והוצאות עקב הפגיעה.

יש לפנות עם כל החומר והמידע הרלוואנטי אל עו"ד תאונת עבודה (בעל ניסיון  בדיני נזיקין, תאונות עבודה וביטוח לאומי), כאשר מומלץ לעשות כן בטרם נקיטת הליכים כלשהם (הן מול המעביד והן מול הביטוח הלאומי).

 

תגובות

תמרין-1
28/02/19 12:21

מה עושים במקרים בהם ביטוח לאומי מעלים מידע לגבי אחוזי נכות שקבעו וועדות רפואיות בגין ליקויים שנגרמו מתאונת עבודה שהודגמו בבדיקות הדמייה CT, MRI, רנטגן ואחרות עליהם נודע רק בדיעבד? במקרה זה פניתי לביטוח לאומי להוסיף אחוזי נכות אלה לנכות שקבעה וועדת נכות מעבודה ותגובתם הייתה שיש להגיש תביעה על החמרה !! תביעה על החמרה שאלתי ?! מדובר בהעלמת מידע ועליכם קודם לשייך אחוזי נכות אלה שהעלמתם לגביהם כל מידע בהחלטת הוועדה לנכות מעבודה ללא כל קשר לתביעה על החמרה . נא תגובתך כעו"ד ואיך מחייבים את ביטוח לאומי אחרי שהוכח כי רימה והעלים נכויות במטרה ברורה למניעת קצבה חודשית מנכות מעבודה ??? hahama09@gmail.com

עו
עו"ד אורי דלאל
בעל ניסיון רב בתחום רשלנות רפואית, נזקי גוף וביטוח לאומי. משרדנו מייצג תובעים בלבד בתביעות בגין נזקי גוף קשים עקב רשלנות...

עוד פוסטים בבלוג: נזקי גוף, רשלנות רפואית וביטוח לאומי

פיברומיאלגיה
פיברומיאלגיה נכות נכתב על ידי אורי דלאל  באחוזי נכות, מאמרים ופסקי דיןפיברומיאלגיה הינה מחלה כרונית ...
קראו עוד
רשלנות רפואית של רופא משפחה
במקרים שבהם נגרם למטופל נזק גופני עקב עקב רשלנות רופא משפחה, מומלץ לבדוק אפשרות לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.ר...
קראו עוד
שיתוק מוחין רשלנות רפואית
במקרים שבהם נולד ילד עם שיתוק מוחין CP כתוצאה מרשלנות רפואית ניתן לבחון אפשרות להגשת תביעה אזרחית לפיצויים כספיים.בפוסט ...
קראו עוד
ועדות רפואיות בביטוח לאומי - מימוש זכויות רפואיות
<p>מדריך מעשי בנושא ועדות רפואיות בביטוח לאומי, ערעור על ועדה רפואית, מימוש זכויות רפואיות ובחירת עורך דין לתביעות...
קראו עוד
תאונות דרכים - זכויות ופיצויים
מאת: עו"ד אורי דלאל חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע הסדרים שונים ויחודיים באשר לנפגעים אשר נפגעו בתאונת דר...
קראו עוד