מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםאדם ודםכשמעשנים אומרים כן...

מעשנים רבים יהיו מוכנים לשלם כסף רב לקוסם שיפתור להם את הדילמות. למישהו שיבוא וילחץ על כפתור ויעזור להם להחליט. אבל אין כזה דבר (באחריות! פשוט אין, לא משנה כמה מבטיחים לכם וכמה כסף יקחו מכם). לפעמים מעשנים תולים את התקוות שלהם במשפחה, בחררים. גם זה לרוב לא רלוונטי. את ההחלטה צריך לקבל לבד.

18/10/09 0:40
1300 צפיות
פעם, מרבית האנשים לא עשנו.  לא היו סיגריות וסיגרים היו של עשירים מסריחים.  אחר כך, הופיעו הסיגריות להמונים ואנשים עשנו כי הם לא ידעו שאסור.  אבל היום אין זה כך.  היום כל אחד יודע שעישון מזיק לבריאות.  נכון?!  אז למה אנשים מעשנים?  האם כל המענשים טיפשים?  בודאי שלא...  אנשים מעשנים כי טוב להם עם זה.  אנשים מעשנים כי הסיגריות פותרות להם כל מיני בעיות.  אנשים מעשנים כי הם לא מוטרדים כל הזמן מהנזקים של הסיגריות וקל להם לברוח דווקא לדברים שהם אוהבים לגביהן. אבל, כמו שאמרנו, אנשים לא טפשים.  לכן, כששואלים את מרבית המעשנים את השאלה הפשוטה "האם אתה רוצה להפסיק לעשן?" מרביתם יגידו ... "בטח".  הרי אף אחד לא רוצה להודות בפני אחרים שפשוט לא אכפת לו מהבריאות שלו, מהאסטטיקה שלו (כן.  כולם גם יודעים שעישון זה מסריח, שזה פוגע בעור, בשיניים ובציפורניים), בילדים שלו...  אבל למרות ה"בטח" הזה, מרבית המעשנים ימשיכו לעשן.  או שיגידו "בטח, אבל לא כרגע.  בהמשך.  כשיתאים.  קשה לי כרגע".  אז למה זה?  מדוע אנשים מתקשים לקבל את ההחלטה לגבי הגמילה מעישון? גורם חשוב מאד אשר קשור להצלחה של גמילה מעישון הוא המוטיבציה (האמיתית) להיגמל (עכשיו!).  המוטיבציה הזו, כמו מוטיבציות אחרות בחיים שלנו מסובכת וקשורה לפלוסים ולמינוסים.  לזה קוראים אמביבלנטיות.  האמביבלנטיות הזו - הנדנדה הזו שהמעשנים חווים עד לקבלת ההחלטה שלהם היא המפתח להבדל בין ה"בטח" לבין המעשה. מעשנים רבים יהיו מוכנים לשלם כסף רב לקוסם שיפתור להם את הדילמות.  למישהו שיבוא וילחץ על כפתור ויעזור להם להחליט.  אבל אין כזה דבר (באחריות!  פשוט אין, לא משנה כמה מבטיחים לכם וכמה כסף יקחו מכם).  לפעמים מעשנים תולים את התקוות שלהם במשפחה, בחררים.  גם זה לרוב לא רלוונטי.  את ההחלטה צריך לקבל לבד. למידע נוסף מומחים יכולים לקרוא את זה.  לשאר גולשי כמוני אני ממליץ על האתר הזה. אז בינתיים אאחל לכם "החלטות טובות".

תגובות

ראית שכבר לפני 400 שנה היו רופאים שהזהירו מפני סכנות העישון?
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/10/17/Doctors-Warned-of-Smoking-Dangers-400-Years-Ago.aspx

ועוד מחקר הופיע עכשו המראה כי התקפי לב פחתו לא רק אצל המעשנים פחות, אלא גם בין אלה שמסביב למעשנים.
Smoking Bans Reduce Risk Of Heart Attacks Associated With Secondhand Smoke
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/10/091015112136.htm

דני--לה
28/11/13 19:08

אני בעצמי נגמלתי מעישון ע"י טיפול מיוחד שמורכב מ-3 תחומים ,,,ואשמח לעזור בנדון טלפון 0546345029