מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבכאב ראש ברקה צד שמאל

כאב ראש ברקה צד שמאל

19/11/09 16:54
6 תגובות

בן 46 מזה שנתים כאב יומיומי בראש 24( שעות ביממה ללא הפסקה) ברקה צד שמאל בעוצמה משתנה לעיתים בעוצמה חזקה לעיתים פחותה ונסבלת. מתגבר בחשיפה לקור ולריחות (עישון בושם וכו)

התחיל ב -12/2007 (בסמיכות לשעורה עין שמאל לא נראה קשור) במשך 2008 נחלש עד לדרגת כאב 2 נסבלת ב-10/2008 שוב החריף (בסמיכות לכאבי בטרפז ובצוואר) יתכן וקשור לחלופי עונות במשך 2009 שוב הלך ונחלש כאשר ב-08/2009 יצר רושם שכמעט נעלם לחלוטין אך לצערי ב-10/2009 שוב חזר(ללא סמיכות לכאב אחר) בעוצמה חזקה(לא מלווה לא מגיב לאף משכח כאבים סטנדרטי (אופטלגין,אלגולזין,אדוויל,נרוסין).

מהלך רפואי

-------------

12/2007 ביקורת אאג תקינה+בקורת נוירולג תקינה טיפול בבלוקסל לא עזר המלצה ל-CT ראש לא בוצע.

10/2008 -בקורת חוזרת נוירולוג טיפול באינדוביס לא עזר המלצה חוזרת CT ראש .

11/2008 - CT ראש תקין ביקורת נוירולוג אחריו והפניה למרפאת כאב ראש

אבחנה מרפאת כאב ראש בלינסון:יתכן ומדובר על מעין HEMICRANIA CONTINUA לא הגיב ל -INDOVIS טיפול שהומלץ :

1.5 ליום lioresal

1.5 ליום depalept chrono

בהתיעצות עם יועץ של הקופה החלטתי לא לקחת כיוו שסובל ממערכת עיכול חלשה(מעי רגיז)



1. האם ניתן להסביר לי מה זה HEMICRANIA CONTINUA ממה נובעת והאם יש קשר בינה למגרנות רגילות שמהם אני סובל כבר 15 שנה.

2.מה האפשרויות טיפול חוץ מכדורים אותם לא מעונין לקחת


תגובות

שוקי
21/11/09 10:56

חיה שלום ותודה על התשובה.

קצת יצאתי מבולבל את ממליצה מספר המלצות   שונות למה לפנות תחילה הוא שהתכוונת שאפנה במקביל אשמח אם תעשי לי סדר בענינים וגם אשמח אם תתיחסי לשאלות שעלו לי עקב מה שכתבת

ההמלצות שלי הן:
פנייה לרפואה משלימה, לרופא ממיין, אשר יבצע בדיקה והערכה ואז יפנה אותך למטפל בשיטה זו או אחרת המתאימים לבעייה ממנה הנך סובל.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
האם למצות כיוון זה לפני  שאני פונה לקונבנציונאלי

פנייה למרפאת כאב, לקבוע תור ל נוירולוג כאב, סביר להניח כי יוכל לבצע במשותף איתך תוכנית טיפול משותפת.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
במה מרפאה זו שונה ממרפאת כאב ראש אליה הגעתי ובה הוצע לי טיפול בכדורים אותו איני יכול לקחת עקב מערכת עיכול רגישה וגם ע"פ דעתך לאחר שקראת על התרופות שהוצעו לי.מה זה נוירולג כאב ובמה הוא שונה מנוירלוג שמתמחה בכאב ראש במרפאת כאב ראש   האמת שנוירלוג שהפנה אותי למרפאת כאב ראש נתן לי לבחור בין אופציה זו למרפאת כאב במה זה עדיף מה השוני.
מה שיטות טיפול שיוכלו להציע חוץ מכדורים

תוכל לפנות באופן עצמאי למרפאות בבית החולים תה"ש ולבקש קביעת זימון. (מגדל אשפוז-מרפאת כאב, מרכז שיקום-רפואה משלימה)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
האם זה מקביל להמלצה ראשונה שלך והאם יש השתתפות של קופח כללית או שזה פרטי.
אם הבנתי את המאמר אז תרופות למגרנה רגילה לא יעזרו לי איך מקלים על הכאב עד שאגש לטיפול

רותם127
23/09/19 17:41

היי שוקי סובל בדיוק מאותן התופעות . הצלחת לגלות מה זה אשמח לתשובתך

שוקי
08/04/10 17:12

חיה שלום

אני יודע שכבר ענית לי  אך ברשותך ארצה לשאול לגבי המלצתך ללכת למרפאת כאב  מספר שאלות  כמו כן אני מפרט לך בצורה יותר מדויקת עם פרטים נוספים את השתלשלות הכאב מתחילתו ואירועים שקשורים או לא איליו אבל חשוב שאציין אותם  אם מתוך זה שיש קשר.

שאלותי :

1. מאז שכתבתי לך התחבטתי ועכשיוו אני נחוש לטפל אני מתלבט בין מרפאת פה לסת ומרפאת כאב הוא שזה לא נוגד ולקבוע לשניהם.

2. האם במרפאת כאב נגשים ישר לטיפול או שמבצעים איבחון שאומר שליחה לבדיקות נוספות  או שמסתמכים על תיעוד רפואי שבצעתי עד כה כיוון שעד כה אף רופא לא ממש אבחן מה יש לי וחשוב לי להתחיל אצלהם עם דף חדש.

3.רוב המרפאות כאב  במרכז לא מחזיקות רפואה אלטרנטיבית האם זה אומר שלא ימלצו כלל על טיפול אלטרנטיבי בנוסף לטיפול שלהם.

4.לא ציינתי בעבר שלא ממש התמדתי עד הסוף באף טיפול שניתן לי (תרופתי בעיקר) על ידי נוירלוג בקופה ומנהל מרפאת כאב ראש בבלינסון  וכן התפזרתי בין טיפולים גם הייתי אצל מנהל מרפאת כאב ראש באיכלוב באופו פרטי וגם הוא אמר לטפל בכתף צוואר ע"י שיאצו או דיקור או מזס או פיזוטרפיה ולחזור אלייו ולא חזרתי כך שהאשמה היא גם עלי לא מיציתי אף טיפול עד  תומו גם מירב הדיעות בלבל אותי וגרם לי אולי לא למצות אבל לא בוכים על חלב שנשפך האם כעת הדבר הנכון זה לחזור לאחד המטפלים (אם כן למי) הוא לעזוב הכל ולהתחיל דף חדש במרפאת כאב (למרות שלא מיציתי עד תום את הטיפול שניתן עד כה).

5. אני   רושם לך שוב בפרוטרוט השתלשלות הענינים כדי שתוכלי להגיד לי מה הכי טוב לעשות יש פרטים שלא ציינית בעבר

בן 47 מזה שנתיים (10/2007) כאב ראש ברקה צד שמאל יום יומי רמת כאב משתנה מכאב עמום ועד כאב משבית פעילות.
הכאב מתמתן במשך השנה 07/2008 יותר טוב 10/2008 שוב התגברות ,07/2009 היתה תחושה שכבר חלף 10/2009 שוב חזר ולא מרפה עד היום.
מתגבר בחשיפה לקור,ריחות,רעשים,מלווה ברגישות שלא היתה קיימת מעולם לריחות,רעש.
שום כדור לכאב ראש לא עוזר וגם לא נוגדי דלקת(באטרן,אטופן).
בסמיכות להתחזקות הכאב 10/2007 - שעורה בעין שמאל,10/2008-כאבי צוואר,10/2009-כאב צוואר לא בהכרח קשור.
כמו כן אובחנה שחיקת שינים לפני שנתים אצל כירורג פה ולסת אך אז התלוננתי על כאב שהוא יותר באזור של העצם שבקו תנוך האוזן ולא ברקה.

בירורים שבוצעו:
---------------------
09/2006 - ביקורת אצל כירורג פה ולסת בכללית סמייל בקופה עקב כאבים בקו תנוך האוזן(לא ברקה)   איבחן שחיקת שינים המליץ לקחת תקופה כדורי  להקלת כאבים ואם לא יעזור לפנות לפה ולסת בבלינסון כדי שאולי יתאימו סד כאבים  פחתו לכן לא עשיתי כלום לא יודע עם קשור הכאב במקום שונה  קצת יותר למטה מהרקה וכאבים ברקה החלו שנה אחרי.

12/2007-אף אוזן גרון ללא ממצאים (מפרקי לסת תקינים) המלצה ל - ct ראש כולל סינוס קנוורזי ולפנות לנוירולוג.

12/2007 - בירור נוירולוגי ללא ממצאים הפניה ל - ct ראש כולל חומר ניגוד (לא בוצע) כדורי baclosal לא עזר.

11/2008 - ביקור חוזר נוירלוג +ct ראש עם חומר ניגוד שיצא תקין טיפול ב - indovis ,elatrolet לא עזר.היה רצון מצידו לנסות כדורים נוספים אני ויתרתי ואז פשוט נתן לי אופציות ואמר לי להחליט מה אני רוצה בין מרפאת כאב ראש,מרפאת כאב,פיזוטרפיה, טיפול אלטרנטיבי בחרתי אקראית לקחת הפניה למרפאת כאב ראש.

12/2008 - בירור באופן פרטי אצל נוירולוג מומחה לכאבי ראש להערכתו כאב ממקור שרירי של הטרפציוס לפי בדיקתו כאב מקרין מכתף שמאל מעלה דרך הצוואר לרקה שמאלית כשלחץ בכתף אכן הרגשתי זאת.

02/2009 - מרפאת כאב ראש בירור נוירולוגי בלבד ללא בדיקות נוספות אבחנה משוערת hemicrania continua ונתן טיפול
depalept chrono,ioresal כדורים לאפילפסיה וכדורים מרפי שרירים החלטתי לא לקחת את הטיפול בהמלצת רופא מייעץ של הקופה.

02/2009 - ביקורת אורטופד עקב כאבי כתף צוואר שינויים ספונדוליטיים מתונים c6-7 המלצה פיזוטרפיה +אטופן.
07-08/2009 - טיפול אצל רופא שינים סתימה שלחור גדול בשן בצד שמאל(על גבול טיפול שורש) עם הרדמה מקומית.

02/2010 - פיזוטרפיה לדעת פיזוטרפיסט לאחר שלחץ בנקודה בצוואר משם מקרין לרקה ואכן חשתי זאת.

02/2010 - רופא מייעץ בקופה (נמצא בביקות אצלו 3 שנים עקב מעי רגיז) אבחן בעיה של שחיקת שינים לדעתו(מה שאובחן שנתיים קודם אצל כורורג פה לסת) ולדעתו זו הסיבה ולא הצוואר (כפי שטענו מומחה כאב ראש ופיזוטרפיסט) נתן כדור ארקוקסיה לא עזר בבדיקה שלו לחץ על רקות ואמר לסגור ולפתוח לסתות הביקורת החמירה את רמת הכאב .

בקיצור אינסוף דיעות ואני ממשיך לסבול ואין לי איכות חיים האם יש איזו מסגרת שיכולה לעשות לי סדר בענינים ותרכז לי את הטיפול תבדוק לי את הכיוונים שיכולים לגרום לכאב וגם אם אף אחד מהם לא גורם לתופעה תוכל לתת לי טיפול כי אני חש שאני נופל בין הכסאות וסתם סובל או לחילופין לאיזה כיוונים לגשת שלב אחר שלב כדי לשלול או לאמת מקור הכאב

נופר55
11/05/10 16:18

אני חייבת להודות למנהלי הפורום על העזרה וההשקעה! תודה רבה! בעלי עורך דין תעבורה סבל מכאבים כרוניים לאחר תאונת דרכים ברכב גרוע ששכר דרך השכרת רכב, הוא מדווח על שיפור גדול בזכות העצות. חסר לי ציוד משרדי אבל לאן אני יכולה לשלוח כשאני אמצע מכתב תודה?

כואב
27/03/21 23:43

שלום שוקי הפוסט אמנם ישן . האם היה איזה פיתרון כי אני די באותו ממב

Dvir2090
24/05/22 22:20

בד״כ כאבים ברקה הם עקב ״חריקת שיניים״ בזמן שינה ככל הידוע לי,