מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבלסובלים מ-גאוט מעל גיל 50 -בוא נלמד להתמודד יחד

לסובלים מ-גאוט מעל גיל 50 -בוא נלמד להתמודד יחד

01/09/10 17:34
28 תגובות

לאחר "ניסיון" של למעלה מ-20 שנה מ-גאוט,יש לי מה לספר על כך, ובעיקר אני רוצה ללמוד מכם איך להתמודד הלאה עם ה"צרה" הזו, אולי מישהו מכם מצא רופא טוב ומנוסה, וגם- מאחר ובגילנו רבים סובלים מסוכרת -או קדם סוכרת המתבטא בערכים גבוהים מהנורמה(120-180)נוצרת בעייה חדשה של -מה מותר לאכול, כידוע- בשר אסור,מרקים בשריים כולל מרק עוף-אסור, ובכלל חלבון מהחי . הבעייה מתחילה כאשר אנו סובלים מסוכרת, ואז גם פחמימות אסורות ,אז מה? נהפוך לצימחונים?


תגובות

מאותגר
03/09/10 11:23

 ברוך, גם לי יש גאוט. מטפל בקולחיצין כשיש התקפה (בד"כ שני כדורים, יומיים וזה עובר). לא כ"כ מוטרד בענייני מזון, משתדל לא להגזים בענייני נקניקים ונקניקיות. בממוצע יש לי כחמש התקפות בשנה (לפעמים פחות).


ברוך-הכובען
03/09/10 12:08

חנן יקירי
לצערי , כך נהגתי כ-10 שנים וחשבתי שאני "מסודר". הבעייה היא שהמחלה מתפתחת באיטיות והעסק מסתבך. ה-קולחיצין הינה תרופה המטפלת רק בשיכוך הכאב,אך הבעייה היא של בלוטה שאינה מתפקדת כראוי ולאט לאט היא מאבדת את יכולתה לנטרל חומצה אורית. הוזהרתי לפני שנים להוריד משקל, ולהכנס לדיאטה דלת פורינים,- ו"ציפצפתי". כיום, אני לא מסוגל לאכול שום בשר מהחי - כולל עוף. מרק עוף גורם לי דלקת מיידית וכמו"כ כוסית אלכוהול(רק כוסית). אני ממליץ לך להמנע באופן מוחלט מבשר ועוף,דג מלוח-וכל הדגים הממולחים האחרים. כמובן אסור אפילו לטעום שום מרק-כולל מרק עוף, וכן אלכוהול מכל סוג. חשוב לשתות כל יום 2-3 כוסות קפה (שחור)- זה ממש תרופה עבורנו.
הבעייה שלנו, שאנו חושבים שהמחלה הזו לא מתפתחת והכדורים פותרים בעיות, אבל מ מ ש  לא!!

מאותגר
05/09/10 9:13

ברוך, עיניים שלי, אז מה אתה בכל זאת אוכל - אם בכלל?

ברוך-הכובען
05/09/10 10:01

היי חנן,בוקר טוב
באמת, אני ממש בצרה. במשך השבוע אני על מעט לחם מקמח מלא עם המון מוצרי גבינה, מעט ביצים והמון ירקות,גם מבושלים והרבה סלט חי.
באמצע השבוע אני מרשה לעצמי מנת דג, ורק בשבת אני "טועם "  עוף בכמות קטנה -גם בערב וגם בצהריים, אבל- זהו ! וממש קשה לי עם זה.
אני חייב לציין שבמוצאי שבת אני הולך לישון עם כדור "ארקוקסיה" 120 גר' . זהו כדור חדיש ויקר היעיל נגד גאוט,אבל אסור להשתמש בו לעיתים יותר תכופות(לפי מה ששמעתי) אז- רק במוצ"ש. ובאמת -"חרה" לי .

מוטי-סונגו
01/12/18 11:32

לפי מה שקראתי אסורים ירקות ממשפחת הסולנים תפ''א בטטה עגבניות פלפל פטריות ..

מאותגר
06/09/10 4:19

ברוך, ומה עם פירות? פלאפל? חומוס טחינה? כמה זמן עזר לך הקולחיצין?

היי חנן היקר
טוב... אני גם סובל מעלייה מתמדת בערכי הסוכר,כך- שפירות-אני חייב לאכול מינימום שבמינימום. ובעניין חומוס ופלאפל, אז כך: הפיתה היא "מוקצה" כי היא פחמימה פשוטה, ולמעשה היא מבחינתי-סוכר. והחומוס, שהוא המרכיב של הפלאפל גם- הוא מכיל פורינים הגורמים ליצירת חומצה אורית, ויש להמנע משניהם. אני לא מתנזר ממש, אבל מתרחק כמה שאפשר,כי אני נמצא בערכים גבוהים מאד של חומצה אורית בדם. טחינה אני אוכל-עם מעט לחם מחיטה מלאה, וכפי שהגדרת קודם-ממש! אין מה לאכול !!

מאותגר
06/09/10 11:47

 ברוך, לפחות רזית?

מאותגר
06/09/10 11:52

 תגיד, ברוך, שמעתי על תרופה (לא זוכר את שמה) שמאד יעילה נגד גאוט, אבל אם מתחילים איתה אי אפשר להפסיק... אתה יודע על מה אני מדבר?

ברוך-הכובען
06/09/10 13:47

חנן יקירי -כתבתי לך, אך נראה לי שקרתה איזו תקלה ואינני יודע מה היא, לכן אחזור שוב- אם כבר קיבלת,בוודאי תסלח לי (אני מקווה)
ובכן,- אני אכן יורד במשקל כל חודש-משהו כמו חצי ק"ג, אך עדיין יש לי מעט עודפי משקל.
התרופה -עליה אתה מדבר, שמה-ALORIL . היא מצויינת, אך אסור להפסיק לקחתה. לי קרתה תקלה, בעת ביקור ב-סין, נגנבה לי המזוודה שבה היו התרופות. דווקא את ה-ALORIL לא הצלחתי להשיג בסין בשום אופן, וכך- 3 שבועות הייתי בלעדיה. לקראת שובי ארצה חטפתי את ההתקפה הקשה והארוכה ביותר שחוויתי אי-פעם,ובביקורי אצל הרופא התבשרתי 2 בשורות רעות. 1. אם לא לוקחים את התרופה זמן רב שכזה-רמת האוריק-אציד בדם עולה באופן כרוני לאין שיעור. 2. התרופה לא יעילה יותר,ואסור לקחתה בשום אופן.
היום - אני לוקח תרופה חדשה בשם-ARKOKSIA שאותה לוקחים רק בעת התקפה או לקראת התקפה-אם חטאתי ואכלתי שטויות שרוב הסיכויים שיגרמו לי התקף. בקיצור-צרה צרורה

מאותגר
06/09/10 18:08

 ברוך, שמעת על מד חומצת שתן? ראה קישור:

http://www.goutcare.co.uk/?gclid=CKHak96J86MCFUeQ3wodAkSB3Q#/uric-acid-meter/4536244314

יודע אם יש כאלה בארץ?

חנן

ברוך-הכובען
06/09/10 19:07

יקירי
לא שמעתי עדיין, וזה מעניין. הקישור ששלחת משום מה לא עובד

מאותגר
06/09/10 19:31

ברוך, הקישור שלמטה בטח יעבוד.

נראה לי שאם יש מד כזה אתה יכול לבנות לך טבלת סיכונים. אני מתכוון לקרוא יותר ולנסות להבין כמה הם אמינים.


 www.goutcare.co.uk/

ברוך-הכובען
06/09/10 20:13

חנן היקר
לצערי - אני כותב לך כל תשובה לפחות פעמיים. כי כאשר אני כותב תגובה - ושולח, אני מקבל FATAL EROR ..והכל נופל.ואז אני פותח הכל מחדש. לא יודע מדוע, אך זה ממש כרוני.
לעניינו... אם התחברתי ל"כמוני" רק כדי להכיר אותך...דיינו
המצאות המכשיר הזה ממש הפתיעה אותי, ואם לא אמצא אותו בארץ, אבקש מבני-הגר בלונדון, והבא לביקור מערב יום-כיפור ועד אחרי חג הסוכות לרכוש לי כזה. זה פותח לי המון אפשרויות חדשות,וגם תקווה. עובדה ידועה היא,שכאשר הערכים של היוריק אציד עולים מעל 7 מ"ג(?) מתחיל להתפתח התקף, אך בשלב הראשוני אפשר למגר אותו ע"י שתיית מים מרובה- וללא צורך בתרופה, וכך אני עושה אם אני מרגיש ב"עקצוצים" ברגל. הבעייה היא , שמהירות התפתחות ההתקף היא שעתיים שלוש, ואם לא מספיקים לשתות במהיררות -מכל סיבה שהיא, התקף..כדורים,-וכאב בלתי נסבל

מאותגר
06/09/10 23:35

 כאב למרות הכדורים? כמה זמן זה נמשך? לי בד"כ נמשך יומיים בערך (אולי שלושה) אבל לא כואב עם הכדורים (כמעט לא כואב).

לגבי כמוני, אני מרגיש כנ"ל. אני חושב שזו פעם ראשונה שאני מתחיל לקחת אחריות - הפחדת אותי, מה לעשות?!

לי אין נתונים על כמות היוריק אציד אצלי, אבל אבקש למדוד בהתקף הבא.


בוקר טוב חנן
כאשר מקבלים התקף, ישנה דלקת חזקה באזור הבוהן או -כך אצלי בשנים האחרונות,בקרסול. הכדורים מקלים מעט אבל הכאב לא חולף ,והוא חד וממש כואב. פעם זה נגמר תוך יומיים, היום זה כבר שבוע של כאב וצליעה קשה, ולפעמים הכאב חולף מרגל אחת לאחר שבוע-אל הוא עובר לרגל השניה-לעוד שבוע של סבל. המכשיר הנ"ל עולה בלונדון -123 פאונד, ולא כפי שכתוב. היום אנסה לברר את מחירו בארץ.

מאותגר
08/09/10 9:48

הרופא שלי בקנדה נותן לי אינדומטצין: "אינדומתאצין הוא נוגד-דלקת לא-סטרואידי, המפחית כאב, קשיון ודלקת. אינדומתאצין משמש לטיפול במצבי דלקת הכוללים דלקת פרקים שגרונית, דלקת וקשיון החוליות, דלקת ניוונית של הפרקים, התקפים חריפים של שיגדון, דלקת הכסת (בורסיטיס) ודלקת הגיד." הכדורים האלה עוזרים מאד - אין כאבים בכלל. אולי יכול לעזור לך?

ברוך-הכובען
08/09/10 11:13

ראשית, תודה על המידע.
לצערי - אני מכיר את התרופה,והיא יעילה נגד דלקות וכאב. כאן בארץ שמה " אינדומד ". תרופה זו היא טובה למקרים בודדים של התקף, אך לא מומלצת לתקופה ארוכה-למי שסובל מהתקפים חוזרים ונשנים. הסיבה היא, כי התרופה עלולה לפגוע בתפקוד הכיליה. אלה המטופלים בקביעות בתרופה זו חייבים לעבור כל חצי שנה בדיקות תפקוד הכיליה. השתמשתי בה לפני שנים רבות, אך הומלץ לי להפסיק. ה-ארקוקסיה, עליה סיפרתי לך, היא תרופה העוזרת לאותם המקרים בהם משתמשים ב-אינדומד, אך היא בטוחה יותר מהבחינות עליהם כתבתי קודם.
כיוון שערב ראש השנה מתקרב, רציתי לאחל לך ולמשפחתך "שנה-טובה" - שנת בריאות ואושר, וייתן האל שיתגשמו כל משאלות לבך לטובה.
ברוך

מאותגר
08/09/10 11:55

 ברוך, שנה טובה גם לך ולכל משפחתך. אכן, שנת בריאות ואושר.

חנן

שלום ברוך
אני מבינה שהצורך שלך הוא להיות בקשר עם חברים נוספים על מנת ללמוד ביחד על ההתמודדות עם המחלה
להתמודדות עם מחלה אספקטים נוספים מלבד מציאת רופא או תתרופה כזו או אחרת
החיבור בין אנשים עם מחנה משותף יכולה לעזור ואף להוביל גם לפתרונות תרופתיים אך בעיקר לעזרה הדדית ,להשראה,למתן כח בהתמודדות עם החיים היומיומיים,היא נותנת זווית ראייה אחרת .
אולי תנסה לארגן קבוצת תמיכה לחולי גאווט

אולי תצטרף לקבוצה  של מתמודדים עם מחלה ,האספקט הרגשי של שיתוף הוא חלק מתהליך ההבראה
אם תרצה פרטים נוספים חזור אלי
בריאות והחלמה
יעל
המרכז להתמודדות עם מחלה
 

ברוך-הכובען
12/09/10 11:56

שלום לך יעל היקרה
אכן פתחתי קבוצה - לפני כשבועיים,כאן בכמוני, ואני ממתין למצטרפים (אחד -כבר יש) אשר איתם אוכל לקבל אופקים חדשים להתמודד עם בעייתי הספציפית,שהיא גאוט וסוכרתיות יחד, אשר יוצרת בעיה של תזונה, כפי שהסברתי במכתבי לעיל.אני חולה "ותיק" ויש לי המון ידע שצברתי במהלך השנים .
אם ידוע לך על קבוצה קיימת של חולים כמוני,אשמח אם תיידעי אותי - ואצטרף בשמחה.  כל מטרת הצטרפוני ל"כמוני" היא כדי לשפר את התמודדותי נגד המחלה, לדעת יותר, לעזור -ולהעזר .
תודה על מכתבך
ברוך

חולה-מדומה
11/04/14 17:19

לידיעת כולם

יש קבוצה חדשה בפיסבוק "קבוצת חולי גאוט"

לצערי גם אני סובל מאותה מחלל ארורה ושש דבר ממה שהחברים כאן הזכירו לא

עוזר לי אדל לאחרונה גיליתי שויטמין C מאוד עוזר למחלה ביחוד עם זה טבעי לא כדורים

אני אוכל 5-6 תפוזים ביום והתוצאות מדהימות

ממליץ למי שיכול לנסות גם

חג שמח לכולם

אורן
 

yoska770
27/05/14 16:23

שלום לכולם אני מאובחן גאוט כרגע בשיא התקף חמור מסוגו בברך מטופל לראשונה באקרוקסיה האם יש למישהו נסיון לגבי היעילות של התרופה הזו וממתי ההשפעה מתחילה. יש לציין ש התחלתי עם כולכיצין אבל לא עזר וההתקף התפתח המשכתי עם נוגדי דלקת לא סטרואידליים וגם לא עזר (ואני מדבר איתכם על כמויות ומינונים של סוסים) ולא עזר והיום הרופאה החליטה לתת לי אקרוקסיה שתיתי מהבוקר ועדיין אין שיפור לתשובתכם אודה

אטלנטי
10/06/14 20:16

פעם שלישית  הופיע. האם אטופן יעיל.. ערך 11 של חומצה אאורית במקום 8 . מודה שהגזמתי בבירות ויין .מה חו"ד של הותיקים

חולה-גאוט
11/09/14 7:48

שלום לכולם שמי לירן בן 35 חולה בגאוט כבר 10 שנים. ניסיתי כל טיפול אפשרי שקיים בשוק. כל טיפול שניסיתי גרם לבעיה אחרת... יש לציין שאני עם כלייה אחת . הבעיה הולכת ומחמירה ואין לי מוצא. ניסיתי אינדומד אטופן ארקוקסיה שפגעו לי בכלייה היחידה עד שהגעתי למצב של קריסת כלייה עם אי ספיקת כלייה חמורה כתוצאה מצריכת משככי הכאבים. כרגע אסרו עליי גם את זה. גם כולחיצין כבר לא עוזר . לא יודע מה לעשות יותר. כל התקף נהיה יותר ויותר אלים כבר 3 עבודות איבדתי. גם מורינגה לא עוזר. רמת יוריק אסיד בקבוע 11 ובזמן התקף בין 13 ל 14 ... לאחרונה מאחר וניסיתי הכל והייאוש אחז בי התחלתי לצרוך קנאביס שמפחית את הכאב למצב נסבל אבל עולה יקר מדי הסיפור . אך כבר חשבתי לסיים את חיי מרוב הכאבים. אני חי על ירקות ודגים בשילוב דיאטת דלת פורינים ... האם למישהו יש פתרון לכאבים האילו ??? בבקשה

מירה54
15/02/15 13:26


שלום לכולם,  

בעיקבות המידע שקיבלתי בפורום זה ואחרים החלטתי להעלות את ההתנסות שלי בכדי שאחרים/אחרות יוכלו ללמוד ממנה.

למרות שרוב החולים בגאוט הם גברים יש גם מספר נשים בעסק ואני, לצערי, אחת מהן. אני בת 52 ובשנה האחרונה התחלתי לסבול מגאוט, אני ללא עודף משקל וגם אין במשפחתי היסטוריה של גאוט ובכל זאת זה הגיע.

המחלה אובחנה רק אחרי חודשיים של סבל בל יתואר. טופלתי בכולכיצין ולאחריו באלוריל, התגובה לאלוריל היתה לא טובה ותיפקודי הכליות שלי ירדו בצורה משמעותית מה גם שההתקפים לא עברו. הרופא הורה עלי להפסיק עם האלוריל ונתן לי דיאטה, למרות ההקפדה על הדיאטה ההתקפים היו כמעט כל עשרה ימים, סיוט!!! איבדתי בחודש מעל עשרה ק"ג מהמשקל, הייתי מרותקת למיטה וחייתי במשך חודשים על משככי כאבים.

בעלי,  התחיל לברר על טיפולים אלטרנטיבים ובעיקבות שיחה עם רופא סינית, שרה ברק, התחלתי לקחת מספר תוספים:
1) מורינגה+כורכומין בכדורים, תוצרת MORINGA VI PLUS
2) מיץ דובדבן שחור- קונה בעדן טבע מרקט
3) כדורים של NOW של דובדבן שחור - קונה ב- IHERB

השילוב הנ"ל הציל אותי!!!!
אחרי חודש וחצי היה לי שיפור משמעותי ואחרי שלושה שכחתי לגמרי מהגאוט.

המחיר הכלכלי שאני משלמת אינו זול, כ-200 שקל לחודש לכל התוספים אבל, היום אני כבר חצי שנה בלי התקף!!! ומי שעבר התקף גאוט יודע שבהתקף אנחנו מוכנים לשלם כל מחיר רק שיגמר ההתקף.

מציעה למי שמעוניין להרים טלפון ולהתייעץ עם שרה, היא אשת מקצוע מדהימה עם המון ניסיון וידע בנושא.

שרה: 052-8818842

 

 

asaf1234
04/03/15 13:59

למי שמחפש ידע על גאוט יש כאן הדרכה קצרה שמסבירה על המחלה כמו גם על טיפולים אלטרנטיבים.

מאוד מעניין.

 

http://youtu.be/mgBNHMg6ysA

 

yakovse
30/09/15 5:10

אני עכשיו תחת התקף גאוט בכף רגל שמאל, בשעה 02:00 לקחתי כדור כלחיצין שאינו משפיע על רמת הכאב. האם כדאי לקחת גם אופטלגין נוזלי?