מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהשלום, צריכה עזרה בבקשה...

שלום, צריכה עזרה בבקשה...

08/01/12 14:45
20 תגובות

 שלום לכולם... אני בת 22 ולפני שנה  וחצי התברכתי במתנה הנעימה שנקראת חרדה... נראה לי גיל קצת צעיר בשביל כל הבלאגן הזה,אבל זה מה שקרה עקב כמה סיבות.. בהתחלה כמו רוב האנשים,הייתי בטוחה שאני חולה באיזה 70 מחלות ועשיתי המון המון בדיקות ובסופו של דבר האמנתי שאין לי שום דבר וזה רק נפשי... זה התבטא בלחץ בראש, זרמים ורעידות בכל הגוף, דפיקות לב,קשיי נשימה,קשיי בליעה, כאבים בשרירים,סחרחורות מרובות של תחושת נפילה ועוד כל מיני שטויות.. הבעיה היא שאצלי זה הפך בזריזות למצב תמידי של הרגשות הללו ולא באמת ל"התקפי חרדה" פעם ב.. כל היום הרגשתי את כל התסמינים בגופי.. לאחר חצי שנה הסכמתי (וממש לא היה לי קל להסכים) ללכת לפסיכיאטר ולהתחיל לקחת כדורים כי באמת ראיתי שקשה לי לתפקד והמצב מחמיר ואני סוחבת את זה חצי שנה עם טיפולים של דיקור סיני,שיאצו ורמוטיב שלא ממש הועילו,יכול להיות כיוון שלא היו עיקביים וממושכים.. בכל אופן, לפני שנה התחלתי לקחת פאקסט 20 מ"ג ואלפלריד 0.25 2 כדורים ביום עד שהגעתי למצב של חצי כדור אלפלריד ולבסוף  בלי אלפלריד בכלל, רק אם אני ממש צריכה אז לקחת חצי כדור... אני חושבת שהתסמינים ירדו,הצלחתי לתפקד,חזרתי לעבוד ואפילו 2 עבודות וסוף סוף הסכמתי להתחיל שוב לחשוב על טיסה בלי "לפחד לטוס,כי אלוהים יודע מה יקרה לי שם".. הבנתי כבר שאני מצליחה להתמודד עם הדברים ושאני מרגישה יותר טוב..רק מה,עייפות בלתי פוסקת. בגלל שלא כל הדברים עברו לאחר חצי שנה בערך,הפסיכיאטרית העלתה לי תפאקסט ל 30 מ"ג.. אני חושבת שגם זה עזר קצת יותר,גם נהייתי בן אדם רגוע יותר ואפילו טסתי,לבדי לארבעה חודשים למרכז אמריקה.. לא תמיד היה קל,לפעמים הרגשתי לא הכי טוב אבל רוב הזמן חייכתי ונהנתי והתעלמתי מרוב התסמינים שעוד נותרו... חזרתי לא מזמן,לצערי הרב, לתוך המציאות הפחות כיפית,של עבודה לימודים וחזרה לחיות עם ההורים המבוגרים ועם הבעיות הבריאותיות והנפשיות שלהם כאחד.. כיום עברה שנה מאז שהטיפול התחיל, למען האמת אני יודעת שהפאקסט עזר,אבל לא מספיק.. אני עדיין צמרגישה לפעמים כל מיני דברים.. אם זה זרמים בגוף,אם זה כאבים ביד שמאל,אם זה קשיי נשימה או כאבים בחזה.. ולא בהתקפים,הרגשה כללית כזאת.. והכי גרוע,זה העייפות המתמדת שנובעת כנראה מהכדורים. אני יכולה לישון כל יום כל היום. אני מאחרת לעבודה לפעמים בגלל זה ובלי קשר זה מבאס אותי שאני אפילו מנסה לקרוא במיטה ואני ישר נרדמת. אני פשוט רוצה לישון כל היום. השאלה העיקרית היא,מה לעשות עם התסמינים שנותרו? האם אתם חושבים שכדור אחר עשוי להואיל יותר? אם כן על איזה כדור מומלץ? או מה עוד לעשות? אגב הייתי מטופלת אצלת פסיכולוגית וכרגע ממש אין לי כסף לחזור אליה.. ואת הפסיכיאטרית שלי עזבתי לפני כמ החודשים והיא בכלל פרשה.. אז אם יש לכם המלצה לפסיכאטר באיזור המרכז אני אשמח לקבל... והשאלה האחרונה היא מה לעשות עם העייפות הזאת? אני לא רוצה להגביר תמינון כי בכלל אני אשן כל היום... אשמח לתשובות,להמלצות,כי עברה שנה וזה לא נעלם ואני כבר דיי בטוחה שכנראה כבר לא ייעלם לעולם אז אם זה באמת כך,אשמח שתגידו לי חד וחלק,תלמדי לחיות עם זה כי יש תסמינים שלעולם לא עוברים.. חשוב לי לצייון שאני לא בדיכאון ואני רק רוצה לחיות את חיי בעיקר בגיל הזה שאמור להיות נורא יפה,אבל נהרס לי לחלוטין עם המחלה הזאת..

תודה לעוזרים וסליחה על החפירה,היה חשוב לי לספר הכל מההתחלה.

יום טוב.


תגובות

snopy
08/01/12 15:19

שלום לך רציתי לשאול אותך אם כשיש לך חרדות איפה את מרגישה אותם בראש או בבטן?

יולי-22
08/01/12 16:47

אממ זה לא שהחרדות פתאום באות.. ציינתי שאני מרגישה הרבה מאוד תסמינים שמתפרסים על כל הגוף.. גם בראש וגם בבטן...בראש היו סחרחורות וכאבים ובבטן היו בחילות,כאבים בקיבה וכאלה...

BENO1952
08/01/12 17:45
,יולי,,,
את לא צריכה כדורים,,ואת יכולה לחזור לחיים נורמליים
מה שאת צריכה זה "לתפוס מרחק" קצת מהורייך !!
תצמאי לך מקום משלך,,!! תתחילי לחיות את החיים שלך,,את מציינת שהריחוק בטיול לארבעה חודשים """לא תמיד היה קל,לפעמים הרגשתי לא הכי טוב אבל רוב הזמן חייכתי ונהנתי והתעלמתי מרוב התסמינים שעוד נותרו"""..[בטח היו לך מחשבות על הבית-השארתי את ההורים לבד,,]
את ההשגחה על הורייך את יכולה לעשות גם מרחוק מבלי להיות מעורבת בכל דבר הקורה בבית,!!
כל טוב לך,,

dindan
08/01/12 18:05

אני מה זה מבין אותך. מה שאת עוברת אני גם עובר אולי לא באותה רמה. אצלי זה פחות חזק לפי מה שאת מתארת. לאחרונה גיליתי GABA, זה תוסף מזון טבעי שעובד כמו תרופות נגד חרדה. זה ממש משחרר את הלחץ בגוף ושרירים תפוסים ולחץ בחזה וקושי לנשום. תנסי יכול להיות שזה יעזור לך. בטוח לא יזיק. יש אינפורמציה בויקיפדיה על התוסף הזה
כדור שנתנה לי פסיכיאטרית ושעוזר לי הוא טרנקסל והוא לא מרדים בכלל.


2009n
17/01/20 8:10

גאבא,מכירה. נסי להתחיל על להוסיף שמן זית או כל שמו בריא אחר -לא מזוקק,לא מטוגן -להוסיף לסלט . או אם בא לך -כמה טיפות שמן על קיבה ריקה בבוקר.ואז לא לאכול לפחות 20 דקות

יולי יקרה, שלום ואני מודה לך על כך שאת משתפת אותנו בחייך.
נראה שאת בחורה עם הרבה כוחות ולמרות ועל אף הכל "פייטרית" ורוצה למצות את החיים עד תום וזה ניפלא.
לא נראה לי שמישהו יכול לאמר לך אם התקפי החרדה הם לכל החיים או יעברו בחודש הבא... מה שחשוב הוא שאת צריכה לדעת איך להתמודד איתם עכשיו.
חשוב לדעת תי ועל רקע מה פרצו התקפי החרדה ואם את יודעת לזהות מה הגורם להם.
בנוגע לטיפול התרופתי, נראה שכדאי אולי לנסות תרופה מסוג אחר, שנמנום איננו כלול בתופעות הלוואי שלה ויש כאלו....
את יכולה להגיע לפסיכיאטר דרך קופת חולים כך שזה לא יעלה לך דבר...
אני צריכה להכיר אותך יותר בכדי להמליץ לך אבל בגדול יש לי הרושם, שכשאת עסוקה ויש אתגרים לפנייך החרדה הופכת למשנית.
אינני יודעת מה את עושה בחייך אבל יכול להיות שאת צריכה למלא אותם בתוכן ובמטרות.
פעילות גופנית היא אחד המפתחות החשובים להתמודדות עם חרדה. כמו גם טיפול שמתמקד בדמיון מדרך או היפנוזה.ייתכן כו שהמליצו לך האחרים שמגורים בבית אינם פתרון אידאלי בתקופה זו של חייך.
ספרי עוד על עצמך ואנסה לסייע לך...
אורית

יולי-22
09/01/12 0:36

 תודה לעונים..
beno, אני באיזשהו מקום יודעת שאתה צודק לחלוטין.. לא טוב לי המחייה בבית וגם אני,אחותי הגדולה שכבר בגיל 21 עזבה את הבית ואפילו ההורים שלי בתוך תוכם יודעים שכנראה המצב שלי התחיל בעקבות המחייה בבית ובעקבות כך שלקחתי יותר מידי קשה בעיות בריאותיות שקרו להורים שלי בשנתיים האחרונות.. אני הכי קטנה,היחידה שנותרה בבית ובסופו של דבר חשופה להכל והכל "נופל" עליי...הבעיה היא שלא תמיד כזה פשוט לקום וללכת.. הרגע חזרתי מחול,אני עוד בחובות על הטיול הזה,ממלצרת בבית קפה ומתחילה השבוע קורס פסיכומטרי.. בנוסף התיכנון שלי הוא לנסוע במאי-יוני לטיול קטן במזרח... שכרגע אני עובדת בעיקר בשבילו... לעבור דירה עכשיו פשוט לא מצליח להיכנס לי בסדר היום.. ותאמינו לי שאין דבר שאני רוצה יותר מזה וגם דיי סבורה שזה יכול מאוד לעזור לי... יש לך איזשהו פתרון?
ולאורית,תודה על התשובה,אשמח להרחיב מעט על עצמי בכדי לתת לך יותר אינדיקציה על חיי.. אני לא בטוחה במאה אחוז אבל גם מה שאני חושבת וגם מה שאני והפסיכולוגית שלי הבנו הוא שהתקפי החרדה החלו בעקבות שני דברים.. האחד הוא שלפני שנה וחצי מילצרתי במשמרת ערב.. בדיוק באותו הזמן אמא שלי נכנסה שוב לבית חולים, לפני שנתיים החל לה אוטם סביב עצב הראיה, היא איבדה שלושתרבע מהראיה שלו פחות או יותר פשוט כך היום בהיר אחד... הפחד הכי גדול הוא שזה יחמיד חס וחלילה עוד יותר ואז בכלל כולנו ניכנס לדיכאון.. במשמרת הזאת היא נכנסה בפעם השניה,לא זוכרת אם למטרת בדיקות או שזאת הפעם שהמצב מעט החמיר לה... לא יכולתי לצאת מהמשמרת אבל נראה שעבדתי ותפקדתי כרגיל.. לקראת סוף המשמרת שברתי צלחת חרסינה,העור שבין האצבע לאגודל שלי ביד נחתך עמוק מהשברים,הכל קרה נורא מהר, כשקלטתי מה קרה הסתכלתי איזה מספר שניות על כל הדם,התחיל להיות לי חם וסחרחורת איומה, צעקתי כאילו "מי ישמע מה כבר קרה" וזאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שכמעט התעלפתי,כבר ראיתי שחור,כל העולם הסתובב לי ואם לא היו מביאים לי מים ומושיבים אותי כנראה שהייתי מתעלפת.. לקחו אותי לבית חולים,עשו לי תפרים ואמנם לא בדיוק כל החרדה התחילה מאז אבל כן התחילו תיקים בעיניים לאחר שבוע או שבועיים שלפי מה שהבנתי זה אחד התסמינים לחרדות.. אני לא יודעת למה ככה הגבתי אבל אם אני ככה נלחצת מכזה דבר קטן,אני לא רוצה לדעת איך אגיב אם חלילה יקרה משהו חמור יותר מחתך ביד..משום מה לקחתי את זה כמו איזו טראומה. בנוסף,אני מאוד חרדתית להוריי.. בכללי לאנשים ומחלות.. אין דבר שיותר מלחיץ אותי ממחלות.. בעיקר לאנשים קרובים.. ההורים שלי כבר בני 60 עוד מעט.. אני הכי קטנה.. אמא שלי איבדה חצי מהראיה,חיה בפחד תמידי שחלילה,תיעלם לחלוטין.. הפסיקה לעבוד אבל עדיין נלחמת, הולכת ומבלה עם חברות ותמיד משתדלת לצחוק.. אבא שלי בן אדם קשה, פחדן והיפוכונדר יותר גרוע ממני.. גם לו יש בעיות בצוואר כבר 3 שנים... הוא בקושי מזיז אותו,קשה לו לאכול ולדבר והוא ממש לא חוסך מאיתנו אפילו לא רגע קט את כל הקשיים הללו ואם אפשר גם להוסיף עוד קצת לרחמות העצמית,אז הוא יעשה את זה,כאילו שאני ואמא שלי לא מתמודדות עם מספיק חרא משלנו. הוא חי,מתפקד ועובד,אין לו מרפא למחלה בצוואר וזה משהו שצריך ללמוד לחיות איתו.. כנל אמא שלי שקיבלה סטרואידים וקיים סיכוי שיום יבוא והמצב ישתפר..גם היחסים בניהם לא בשמים,וזהו בגדול,אני חיה איתם לבד.זה לדעתי הסיבות העיקריות שמתקשרות אחת לשניה איכשהו,שבגללן התחיל הכל.. אני עדיין לא ממש יודעת מה גורם להתקפי פאניקה.. מהסיבה היא שזה כבר לא ממש התקפים.. זאת הרגשה כללית לא נעימה..בנוסף יש לי שני אחים גדולים נשואים עם ילדים מקסימים..ממלצרת רוב זמני ומתחילה פסיכומטרי.. אין לי מושג איך אני אעשה את זה כשאני מתה לישון ונרדמת כמעט אחרי דקה שאני פותחת את הספרים..
כן אני פייטרית,משתדלת,אבל גם לי נגמרים הכוחות באיזשהו שלב.. נמאס להילחם,אני רק רוצה שזה ייעלם ולרגע הגוף שלי,יחזור להיות מה שהיה.. אפילו רק לרגע שאני אזכר איך הייתי לפני שהכל התחיל,כי אני ממש לא זוכרת..שמעתי רבות שספורט עוזר,פשוט אני לא מוצאת תזמן או את האנרגיות על כל העייפות הזאת בשביל לעשות ספורט.. גם לא יודעת למה אבל אין לי כל כך אמונה בזה.. כבר עשיתי ספורט.. השאלה כמה זמן צריך? כל יום?? כשהייתי עושה הרגשתי טוב אולי ישר אחרי,אבל ביום למחרת זה כאילו נעלם אז לא מצאתי בזה עזרה לטווח הארוך...רק לריגעי.
אשמח להמלצה על כדור שפשוט יעורר אותי ואולי יעזור קצת מעט לתסמינים שעוד נותרו.. ומה יקרה אם אני אפסיק עם כדורים? אין מצב להתמודד לבד נכון? לפחות לא כרגע...
אממ זהו בגדול.. אם יש עוד משהו שתרצי לדעת אני אשמח לשתף.. תודה :)

2009n
17/01/20 8:19

מקסימה. את חייבת את הטיול? יש דרכים לטייל בלי להוציא כסף כמו התנדבות. או עבודה בתשלום כולל מגורים. יש מלא אתרים והזדמנויות. אפשר לטייל עם כלבים,לשמור על בתים,לעבוד בחקלאות,לעשות בייביסיטר ועוד ועוד.

BENO1952
09/01/12 3:11
,לילה טוב יולי--אני ער,את אולי ישנה,,
***beno, אני באיזשהו מקום יודעת שאתה צודק לחלוטין.***
אני חושב שאת בריאה לחלוטין, עצם ההבנה לבעיה, היא "התרופה" לבעיותייך.
פיתרונות,,??
חבר? חברה? ידיד? --לגור בשיתוף[לחיסכון הכלכלי?] עד לנסיעתך הבאה לפחות.
אוהל? -בשדרות רוטשילד בת"א? אולי את לא תל אביבית ,,אפשר בכל מקום.

תמצאי את הפתרון לצאת החוצה.!! תעבירי "סמכויות טיפול" בהורייך גם לשאר בני המשפחה.!!
זה מובן מאליו לכאורה שבגלל שאת נמצאת בבית את אמורה "לטפל" בהם.!!

אני רוצה לאחל לך כל טוב,,שתגשימי את כל חלומותייך והכי חשוב שתחזרי לחיים "בריאים" ושלמים


יולי-22
09/01/12 15:43

 תודה רבה, אני מאחלת לך בחזרה,כל טוב :)!!!

הי יולי יקרה.
אכן, הדברים שאת עוברת אינם פשוטים אך הדבר שבולט לי הוא שהמציאות של הבית מושכת אותך עמוק למטה.
ההורים שלך אינם מהווים דוגמה טובה להתמודדות עם בעיות או אם נדייק יותר נכון אבא שלך. אינני ממעיטה חס וחלילה בסבלו אך נדמה לי שעיקר הסבל שלו נובע מהאופן שבו הוא לוקח את הדברים ולא מן הנמנע שהוא עצמו סובל מסוג של דיכאון. יכול להיות, שאמא שלך צריכה לפנות לרופא המשפחה וזה יסייע לו לקבל את הטיפול הנכון.
אך כמובן, שהעניין המרכזי הוא בך. קשה מאוד לילדים לשאת את הסבל של הוריהם ואת אכן נושאת אותו ואינך בורחת. מאידך אינני בטוחה, שהמצאותך שם באמת משנה את חייהם ושיש ביכלתך לעשות זאת.
את צריכה ללמוד להפריד את עצמך מהורייך להחליט במה את יכולה לסייע להם לדוגמה: לצאת עם אימך פעם בשבוע לבית קפה, לעשות הליכה עם אבא שלך או כל מה שרלוונטי ויסייע להם בחיים שלהם ואת השאר לפנות לחיים שלך.
למזלך ההורים שלך מתפקדים ואינם זקוקים לסיוע צמוד שלך, נראה שהם גם הסתדרו לא פחות טוב בהעדרך....
דיכאון מצדך הוא הדבר האחרון שיסייע להם ולכן את צריכה לעבוד על עצמך פסיכולוגית, לשמר כוחות ולהצמד למה שנותן לך אנרגיות חיוביות.
אינך חייבת להאיץ בעצמך. יכול להיות שמה שחשוב השנה הוא לעבוד ולנסוע לטייל ולאו דווקא לעשות פסיכומטרי.
עשי לך סדר עדיפויות, שבו הבריאות הנפשית שלך תהייה בראש הרשימה.
נראה לי שכרגע אין זה נכון להפסיק עם הטיפול התרופתי מאידך אפשרי להחליף את התרופה לאחרת, שנמנום איננו מתופעות הלוואי שלה...
ספורט לאורך זמן וכחלק קבוע מן החיים מסייע למצב הרוח.
לגבי החתך ביד אינך צריכה לחוש חריגה הטראומה  איננה החתך הקטן אלא עצמת ההלם והתחושה הפיזית הרעה, שנלוותה לכך בתקופת חיים הרגישה לשינויים גופניים. טיפול בהפנוזה ובדמיון מדרך יכול לסייע בנושא כאשר יהייה לך הזמן לכך.
מקווה, שהצלחתי לסייע לך במשהו ואשמח לשמוע מה קורה איתך ואיך את מתקדמת.
אורית

רייצ-ל2
10/01/12 20:56

 היי יולי..כ"כ הזדהיתי עם הסיפור שלך. הסיפור שלי מאוד מאוד דומה. לי התחילו החרדות בגיל 23 וכל מה שציינת (קושי בליעה, זרמים בגוף, כאב ביד שמאל,סחרחורות) עבר גם עלי. בשל היותי היפוכונדרית סירבתי לקחת תרופות והמשכתי לסבול. עד שלפני כמה חודשים התחילו לי התקפי חרדה בלילה וגרמו לי לא לישון. ואזהבנתי שאין ברירה והתחלתי טיפול תרופתי בפרוזאק. אין לי בכלל דרך להסביר כמה הכדור הזה עוזר! זה חיים חדשים נטולי חרדה, נטולי התקפי חרדה ובלי פחדים. בהתחלה כן הייתה עייפות אבל היא עברה והיום גם קל לי יותר לקום בבוקר.. אולי הכדור לא מתאים לך ותנסי לעבור לכדור אחר. אבל תהי אופטימית- כי אם הטיפול התרופתי הנכון והמינון הנכון- 99 אחוז מהדברים שציינת-פשוט ייעלמו. בהצלחה:)

עלמה1
01/04/12 0:32

 היי יולי ורייצ'ל קראתי את הסיפורים שלכן ואני כל כך מזדהה אני גם בת 22 והתחילו לי החרדות לפני חצי שנה..ובאו לידי ביטוי בחששות מוגזמות, כאבים פיזיים בשרירים והתקפי חרדה מדי פעם, נכון לעכשיו אני נמצאת בטיפול פסיכולוגי שמאוד עוזר..אני ממליצה לכן בחום לעסוק בפעילות גופנית זה גם עוזר ונותן הרגשה טובה.
ואני גם ממליצה על שיאצו שמשחרר את הלחצים בגוף ועוזר לפחות בפן הזה.
טוב לדעת שאת לא היחידה שמתמודדת עם זה.
תודה שאתן משתפות זה מאוד חשוב ונותן תקווה.
בריאות לכולנו.

יולי-22
01/04/12 15:00

 מה זה פרחי באך?..לפעמים נראה כאילו הזרמים בגוף יהיו איתי לנצח.. בעצם זה תמיד נראה ככה.. גם אם אני לא ארגיש שומדבר אחר,תמיד ישארו זרמים בגוף... למישהו היה דבר כזה? איך אפשר להעביר אותם?.. האם ספורט באמת יעזור?..

הי יולי. שמחה לשמוע ממך שוב. מקווה שמהפעם הקודמת משהו השתנה בחייך. אין כל מניעה לנסות פרחי באך אך אם את עדיין בעניין שינוי תרופה ישנן תרופות נוגדות חרדה ודיכאון שהאפקט שלהן איננו מנמנם וההפך גורם לעוררות שווה לך ללכת לפסיכיאטר וולקבל ייעוץ. יכול להיות שאת התרופה החדשה את יכולה לקחת במקביל לישנה כתוספת שתעזור לך להשאר עירנית יותר וכמובן כמו שנאמר קודם לכן הטוב ביותר הוא לעזוב את הבית ולנסות לא לחיות את החיים של ההורים שלך אלא להמשיך לסייע להם ממרחק שיאפשר לך לנשום.... אורית

יולי-22
04/04/12 15:19

היי...אממ מאז שכתבתי לכן השתנו כמה דברים בחיי... פרשתי מהפסיכומטרי לאחר שגיליתי שאני לא זקוקה לו יותר כי שינו תתנאי קבלה במקום שאליו אני רוצה להתקבל... המשכתי לעבוד עוד חודש במלצרות ולאח חודש התפטרתי,לקחתי את דברי ועברתי למושב עין יהב בערבה.. חברה שלי מהטיול גרה פה כבר שנה וחצי.. באתי לבקר אותה פעמיים והחלטתי לעבור לפה,לשקט,לחיים חדשים,להתחיל לעשות ספורט ולעבוד בעבודה פשוטות בלי לרדוף אחרי הכסף יותר ולעבוד בעבודות מלאות לחץ כמו מלצרות או בר שבהן תמיד עבדתי... אני כרגע שבועיים במושב.. רק השבוע מצאתי עבודה ואני עוד מחכה לתשובה אולי להתחיל לעבוד בגן ילדים... אני גם אקבל דירה..כרגע אני גרה אצל החברה שלי... אם לא אתחיל לעבוד בגן,אני אעבןד מספר חודשים במסעדה של המושב..שקטה..יקרה..עובדת רק לפי הזמנות... איטית ולא לחוצה..למספר חודשים וואז או שאחליט לטוס בקיץ להודו ואז לחזור ולהתחיל ללמוד באוקטובר או שבאמת יהיה לי פה ממש טוב ואז אני אתחיל לעבוד בתמרים בעוד חודשיים עד דצמבר ואז משם נראה לאן נתגלגל.. אבל זה רק בהנחה שאני לא אתחיל ללמוד באוקטובר... נחמד פה מאוד.. עוד לא מצאתי את עצמי לגמרי ואני גם כן מתגעגעת הביתה אבל אני אתרגל וגם למען האמת ולצערי הבנתי כשאני רחוקה מהבית אני פשוט אדם טוב יותר.. יותר איכפתי..יותר קרוב למשפחה..יותר רוצה לעזור.. לא כועס ועצבני ורב  או מסתגר בחדר שלי כל היום ויוצא פעם ב... לא ברור לי למה,אבל זה המצב. מבחינת ההרגשה אני חושבת שזה אותו דבר.. לפני חודשיים החלפתי כדור לוויפקס 75.. אני עדיין לא ממש מרגישה אם הוא עוזר לי יותר מהכדור אבל אני בהחלט פחות מנונמת ורדומה כל היום...אז בקטע הזה הוא טוב מאוד..חלק מהתסמינים עדיין שם והתסמין הכי גדול תמיד קיים והוא שאיכשהו אני לא נותת לעצמי להבריא....תמיד אני מרגישה שונה מהשאר.. או חולה בחרדה שלסובבים אותי אין.. לפחות לא ברמה כזאת.. כי עובדה שאני לוקחת כדורים והם בטוח לא...אני רוצה להפסיק לקחת כדורים.. אני לא מרגישה בן אדם נורמלי ואנושי איתם..מה יקרה אם אני אפסיק...?... בנוסף התחלתי לעשות יוגה.. כרגע זה רק פעם בשבוע אבל אני אעשה יותר ברגע שאתרגן על השגרת חיים שלי.. מקווה שזה יעזור... 

2009n
17/01/20 8:25

מדהים

יולי-22
04/04/12 15:22

 אה וגם התחלתי לקחת קומפלס ויטמני B אמרו לי שזה טוב לסטרס וכאלה.. מישהו מכיר.. חושב שזה יעזור? האם בכל זאת לנסות תפרחי באך?. זה לא נהיה כבר עירבובייה?...

2009n
17/01/20 8:26

ממליצה על התוספים של אקוסאפ. נקיים מחומרים מוזרים ומאוד טובים לגוף

הי יולי. שאפו. כל הכבוד לך. מה גרם לך לעשות את הצעד הראשון? ספרי לנו....אין שום מניעה לקחת קומלקס בי ופרחי בך. אין קשר וזה לא יוצר ערבוביה. גאה בך. אורית