מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההתמודדות עם הסביבה+ תסביך רגליים

התמודדות עם הסביבה+ תסביך רגליים

31/07/14 23:46
15 תגובות

שלום. אני חדש פה . קצת אספר על עצמי. אני נושק לגיל 30 ומזה כ-6 שנים מאובחן כסובל OCD ונוטל ציפרלקס . לאחרונה בשל התקפי חרדה חוזרים ונשנים לוקח גם ריספרדל. עברתי משבר בעקבות שבר ברגל בגין תאונת דרכים + מה שנקרא "הטרדה" מינית. מה שהחריף את המצב הוא עובדה ייבשה אבל חודרנית מבחינתי. מזה מספר חודשים אנשים מסתכלים בצורה מאוד חודרנית על הרגליים שלי. כמעט לכל מקום שאני הולך אני נתקל במישהו שבוהה לי ברגליים . מעולם לא היה לי אומץ לשאל מישהו למה הוא עושה זאת . כמעט מדי יום אני רואה מישהו נואץ מבט נוקב לכיוון הרגליים שלי. רגליי הינן שריריות במידה  וגם שעירות במידה . מה שלא מעיד על משהו חריג. מטעמי נוחיות אני אוהב להתנועע במכנסיים קצרות (ברמודה) . כל המצב גורם לפגיעה קשה בביטחון העצמי שלי ומוריד את איכות חיי. כל פעם לפני שאני יוצא מפתח ביתי , אני עובר מן סוג של התקף חרדה ומתפלל שלא יסתכלו עליי ברחוב. רציתי לשאול מה גורם לאדם זר לבהות בצורה ממושכת ברגליים של אדם ברחוב? ואיך אני יכול למוד להתעלם (אם אפשר) ממבטים אילו? גם לאחר שני חוזר הבייתה , המבטים שקיבלתי אינם יוצאים ממוחי ואני ממשיך עקל אותם ללא מוצא וללא הסבר נראה לעין. למה זה קורה? תודה. * אם זה דרוש , אני יכול לעלות תמונה של רגליי*



תגובות

רונן-חן
01/08/14 16:27

אתה חווה כזאת אי נוחות... מדוע אתה ממשיך ללכת עם מכנסים קצרים?

Igalok
01/08/14 22:58

תודה על התגובה. שכחתי להדגיש גם שאני סובל מהזעת יתר כללית , ובקיץ העניין מחריף גם בשל מזג האוויר וגם בגלל ההתקפי חרדה שאנ חווה. המכנסיים הקצרים מקלים עליי. וגם בסביבה שלי הרבה אנשים מסתובבים בצורה זו וזה דבר שעוד יותר מדגישד את המוזרות שבעניין, שכן אינני נבדל מהם . בימים שאני לובש מכנסיים ארוכים המבט הממושך מטפס לכיוון הפנים. כנראה בגלל שאני משדר לחץ/ הלם/ פאניקה מסוימת .

shayush
02/08/14 4:57

לשדר לחץ הלם ופאניקה זה לא טוב, אני יודע שזה לא מה שאתה רוצה אולי בגלל שמסתכלים הרבה לכיוונך זה גורם לך לשדר זאת, אבל כך יש אנשים שיכולים לנצל את המצב ולנסות לפגוע יותר.

רונן-חן
02/08/14 5:31

לציטב ידיעתי יש טיפול רפואי במצב של הזעת יתר. אם אני לא טועה צריך לפנות לרופא עור, ואולי הרופא משפחה שלך יוכל לכוון יותר טוב.

איגלוק יקר. ראשית אני מברכת אותך שהצטרפת למשפחתנו הגדולה כאן ומקווה, שהתשובות שתקבל יסייעו לך. שנית, נראה שעברת מספר טראומות, שכפי הנראה "נוחתות" גם על כל מני רגישויות נוספות....האם התרופות שאתה נוטל שפרו את מצבך?, האם אתה נמצא גם בטיפול פסיכולוגי? בעניין הרגליים.....אני בטוחה שאינך מדמיין ואכן אנשים מעבירים מבט על רגלייך, מאידך וכאן הדבר החשוב...האם הם באמת מתבוננים על רגלייך?, אנשים מסתכלים אחד על השני בחטף ולעיתים בוהים האחד בשני בכל מני הזדמנויות - זה הטבע האנושי. לעיתים אתה יכול לחשוב שמישהו הסתכל עליך ארוכות - ממש ראית את עיניו עלייך אבל אם תשאל את ה"מישהו" הזה הסתבר שהוא כלל לא ראה אותך. כאשר לאדם ישנה רגישות ביחס לאיבר מסוים בחייו הוא משוכנע שכל העולם מסתכל עליו. עברת הטרדה מינית שזו טראומה קשה, אינני יודעת אם הנושא הנ"ל טופל ומאוד יכול להיות שהוא קשור לחוויה שלך שאנשים מתבוננים בצורה אינטימית ברגלייך. אין לי ספק שאתה חי ברמת עוררות גבוהה מאוד למבטים לתגובות שמסביבך...וגם זה חלק מהחרדה. מה דעתך?

Igalok
02/08/14 16:26

היי. אכן אני מרגיש שעם הזמן התרופות משפרות את מצבי. כמו כן אני נמצא בטיפול הפסיכולוגי. אני מרגיש שהטיפול הפסיכולוגי מתקדם בקצב איטי , לאו דווקא בגלל הפסיכולוג. אלא בסופו של דבר הכל תלוי בי ... ואני תוקע משום מה את התהליך .אני מרגיש שהגוף בוגד בי . כלומר אני מבין שמבטים אינם יכולים לגרום לנזק אב כל פעם שזה קורה ,אני מקבל התקף חדש . בינתיים השיטה שלי היא לא ליצור קשר עין עם העוברים ברחוב. זה מקל עליי במקצת. המבטים האילו אכן מוחשיים שכן גם אחרים (חברים שאני מטייל איתם) מבחינים בהם. מדובר על מבטים ממושכים ואני לא מצליח לפענח את שפת הגוף שלהם. לרוב זה קורה כשאני לבד ועובר דרך אדם שנמצא במצב סטטי (יושב על הספסל ברחוב או מחכה בתחנת אוטובוס וכו'). האם אני צריך לגשת לאדם כזה ולשאול אותו מדוע הוא עושה זאת או שמהלך כזה יראה תמוה משהו?

רונן-חן
02/08/14 18:19

זה אכן נשמע מתיש. אתה יוצא לרחוב והחוויה מתישה עבורך. בדרך כלל אנשים ברחוב, ונשמע שגם אתה, נהנים משמירה על מין מרחב אישי די פנוי. קוטר המרחב הפנוי משתנה מאדם לאדם. והמרחב פנוי לא רק מכניסה פיזית אלא גם ממבטים. אתה מצאת מין פתרון- אתה לא יוצר קשר עין. אחלה. וכך אתה גם לא שם לב שמביטים או לא מביטים בך. זה נשמע לי פתרון טוב.

רונן-חן
02/08/14 18:22

הפגישות עם הפסיכולוג: יש זמן בו הטיפול יותר מהיר, ובתקופות אחרות הטיפול יותר איטי. אני חושב שטוב שאתה משתף גם פה וגם אצל הפסיכולוג. אילו תרופות אתה מקבל?

Igalok
02/08/14 19:05

אני נוטל ציפרלקס כ-20 מ''ג ליום בחודשיים האחרונים (לאורך 6 שנים אחרונות הייתי נוטל כ-10 מ''ג בלבד)+ ריספרדל 1 מ''ג ליום . ההתמוטטות הנפשית חלה בחודשיים האחרונים ... מה שהעלה את המינון.

רונן-חן
02/08/14 20:39

הציפרלקס לוקח מנסיוני קצת זמן. למה שלא תתיעץ עם הרופא שרשם לך?

nov13
03/08/14 9:23

אני הרבה שנים לקחתי באופן קבוע ליתיום בגלל כאבים נוירופתים החלטתי לעשות נסוי ולעבור לטגרטול במקום הליתיום האם משהו שנוטל טגרטול cr יכול לשתף אותי בנושא תודה

Igalok
04/08/14 20:42

בעוד מס' ימים יש לי יעוץ אצל הפסיכולוג. בינתיים אני ממשיך או מנסה לפחות  להתעלם מהמבטים הממושכים.

מה זאת אומרת "יעוץ אצל הפסיכולוג". האם אינך מטופל על בסיס קבוע, פעם בשבוע - ביום ובשעה קבועים?

Igalok
08/08/14 13:31

טעות שלי. היעוץ הייה אצל פסיכיאטר, שהעלה לי את המינון של הריספרדל ל-1.5 מ''ג ליום. המפגש אצל הפסכולוג הוא אכן אחת לשבוע. האם מישהו יודע לגבי תופעות לוואי במינון זה של ריספרדל? נחשב עדיין למינון נמוך ?

אההמ. עכשיו זה נשמע טוב יותר. לא הייתי מציעה לך ללמוד, בטח לא בשלב זה מניסיונם של אחרים עם הריספרידל מאחר וכל גוף מגיב אחרת לגמרי. תן לזמן לעשות את שלו ואני בטחה שההקלה בוא תבוא...