מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

רמי יולזרי
רמי יולזרי
מתמודד עם פוסט טראומה מאז מלחמת לבנון הראשונה, רץ למרחקים ארוכים , מאד .  אב ל-3 בנים, תושב נס ציונה, יזם חברתי , מנהל חברה משפחתית למחקרי שוק , ועוד 
עמותת נט
עמותת נט"ל
נט"ל, נפגעי טראומה על רקע לאומי, היא עמותה (מלכ"ר) א-פוליטית, אשר הוקמה על ידי ד"ר יוסי הדר ז"ל ז"ל, הוגה המרכז ויוזמו, ויהודית יובל רקנאטי, יו"ר העמותה. נט"ל הוקמה בשנת 1998 מתוך רצון להעלות למודעות הציבורית את תופעת הטראומה על רקע לאומי, קרי השלכותיו של הסכסוך הישראלי-ערבי, ולהבחין בין נפגעיה של טראומה זו לבין נפגעי טראומה כתוצאה מאירועים א
גלי דגן
גלי דגן
גלי דגן -סמנכ"ל שיווק והסברה בנט"ל
כמוניטראומה מטרור ומלחמהדניאל השאלה הזאת מופנת בעיקרון אליך כי אתה מכיר את המקרה שלי מפה .. אבל אם מישהו חושב שהוא יכול לענות אני ישמח לשמוע

דניאל השאלה הזאת מופנת בעיקרון אליך כי אתה מכיר את המקרה שלי מפה .. אבל אם מישהו חושב שהוא יכול לענות אני ישמח לשמוע

23/12/14 14:40
6 תגובות

טוב מאז התאונה אני תמיד בחקירות עם עצמי וכל פעם אני לומד משהו חדש ! איך אני יכול לדעת בוודאות שיש לי פוסט טראומה ולא פגיעה אורגנית ? יש לי תסמינים של פוסט טראומה אבל למשל פלאשים של התאונה אין לי וגם לא פחד מלעלות על אופנוע . אולי זה ספוג עמוק בפנים שאני לא מודע ? ועוד משהו שנותן לי להערער ! וזה שאני צורך הרבה קפאין וסיגריות אז נהיה לי התקפי זעם חזקים והתקפי בכי ואי שקט ברמה גבוהה . ושאני לא צורך קפאין וניקוטין בכלל אז נעלם לי העצבים ואי שקט והבכי אבל במקום בא לי דיכאון כבד וייאוש . הבנתי שהכל קשור לחוסר איזון כימי אבל אני לא יודע איך להגיע למסכנה חד משמעת מה יש לי ?? דרך אגב יש לי הרבה פוסטים פה שיוכלו לצייר לכם חומר למחשבה עם מישהו רוצה להכיר את המקרה


תגובות

דניאל-איגר
23/12/14 23:49

שלום jos1234,

נשמע שאתה איש חושב וסקרן כלפי עצמו, שלא מוכן לקבל את הדברים כפשוטם ותמיד מחפש פתרון שיהיה נכון לו, ולאו דווקא פתרון שהוא "מקובל". לעצם שאלתך, אני חושב שהפרדה בין הגוף לבין הנפש היא מלאכותית. אחרי הכל, לכל תופעה נפשית (למשל, תחושת עצב) יש איזשהו תהליך כימי מקביל שמתרחש בגוף.

 

 

 

כשאומרים "פגיעה אורגאנית" מתכוונים בדרך כלל לשינוי כלשהו ברקמות, שינוי שניתן לראות אותו או להסיק את קיומו, ואם יש פגיעה כזאת ניתן בדרך כלל להגיע לממצא רפואי. אני מסיק מדבריך שאצלך לא נמצא ממצא שכזה ולכן ההנחה היא שזה בתחום הנפש (פוסט טראומה). אבל, כפי שאמרתי קודם, יש קשר הדוק בין הגוף והנפש, ולכן יכול להיות שהשוק הנפשי גרם לשינויים כימיים כאלה ואחרים שמתבטאים בתופעות שאתה מתאר. הגוף והנפש משפיעים זה על זה ולכן יכולה להיות השפעה גם בכיוון המבריא - דהיינו, טיפול נפשי עשוי לגרום לאדם להיות יותר רגוע.

 

 

 

אם אתה משוכנע שחוסר איזון כימי הוא הדבר, יתכן וטיפול תרופתי הוא הדבר הנכון כדי לתקן את חוסר האיזון הזה. מה אתה אומר?

יוסף-k
24/12/14 0:05

נגיד שזה חוסר איזון כימי שנגרם מלחץ גדול בעת התאונה .. למה דווקא זה קרה אחרי שנתיים מהתאונה ולמה לא שמעתי עדיין תסמינים כאלה כמו ניקוטין וקפאין ? אתה שמעת משהו כזה ?

יוסף-k
24/12/14 0:08

אמרת פגיעה אורגנית שינוי בריקמות ! איך ניתן לראות פגיעה כזאת ? M.r.i? ידע זה כוח בגלל זה אני חוקר . תגיד לגבי תרופה איקסל מה אתה יכול להגיד לי

דניאל-איגר
24/12/14 23:47

ניקוטין וקפאין הינם חומרים מעוררים ולכן יתכן שהם יתרמו לסימפטומים של עוררות יתר (לרבות התקפי זעם), בעוד היעדרם יכול להביא לירידה באנרגיה ובמצב הרוח (במיוחד אם אתה מכור לקפאין ו/או ניקוטין).

 

 

 

לגבי פגיעה אורגאנית - עליך להתייעץ עם הרופא שיוכל לבצע בדיקה מקיפה ולהפנות אותך במקרה הצורך לבדיקות נוספות, לרבות בדיקות הדמיה. גם לגבי התרופה, עליך להתייעץ עם רופא (עדיף רופא פסיכיאטר) שמכיר את התרופות האלה ויוכל לייעץ לך באופן מדויק. באופן כללי תוכל לקרוא עליה כאן.

 

 

 

יוסף-k
25/12/14 16:59

קודם כל תודה על הכל . אתה תמיד נמצא פה לענות על שאלות ולעזור .. זה נותן הרגשה נפלאה לאנשים במצב שלנו , תודה . זהו הבעיה שאי אפשר לדעת מה זה או פוסט טראומה או פגיעה אורגנית .. הייתי אצל נירולוג בהתחלה והוא עשה לי ct ועוד בדיקה שבודקת את החשמל במוח . מה אתה אומר כדאי לחזור אחורה ולעשות mri ? אני לא מכור לניקוטין וקפאין . אני יודע שגמילה מהם עושה ירדה במצב רוח ... שאלה !? נגיד שעברתי אירוע שגרם ללחץ גדול ותוך כדי זה נגרם נזק מוחי חוסר איזון כימי איך שלא תקרא לזה . אפשר לקורא לזה פוסט טראומה או שזה לא ? ואם זה לא אתה יכול בבקשה לפי דעתך להגיד לי מה ההבדל טיפול והחלמה בין שניהם ועוד.

דניאל-איגר
29/12/14 14:42

שלום josb1234,

ראשית, אני מתנצל על האחור בתשובתי אליך. משום מה, רק היום קיבלתי הודעה שכתבת משהו בקהילה.

לשאלתך, איני יודע אם עליך לבצע בדיקת MRI או לא, והנוירולוג הוא המקום לברר את כל זה. אם התשובות של הנוירולוג אינן מספקות אותך אני ממליץ לך לקבל חוות דעת נוספת מנוירולוג אחר.

 

 

 

פוסט-טראומה יכולה לדור בכפיפה אחת עם קשיים פיזיולוגיים. השאלה היא, איך לוודא אילו נזקים מוחיים נגרמו (אם בכלל)? זה מה שהנוירולוג אמור לבחון ולהגיע למסקנה. בכל מקרה, החשיבות של האבחנה היא רק לגבי התאמת הטיפול - ככל שהאבחנה מדויקת יותר כך הטיפול מדויק יותר. זאת אומרת, שאם ניתן לזהות חוסר איזון כימי כלשהו יתכן וניתן להתאים טיפול תרופתי מדויק כדי לתקן את חוסר האיזון הזה. במידה ולא ניתן לזהות חוסר איזון שכזה, יש לטפל בסימפטומים כפי שהם מופיעים אצל הנפגע (למשל, קשיי שינה, חרדה רבה, דיכאון, וכו'), כולל טיפול נפשי.

 

 

 

בשני המקרים - אם זה נפשי ואם זה פיזיולוגי - החלמה היא התיקון של מה שהתקלקל, בעוד טיפול הוא האמצעים בהם משתמשים כדי להשיג את התיקון הזה.