מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

רמי יולזרי
רמי יולזרי
מתמודד עם פוסט טראומה מאז מלחמת לבנון הראשונה, רץ למרחקים ארוכים , מאד .  אב ל-3 בנים, תושב נס ציונה, יזם חברתי , מנהל חברה משפחתית למחקרי שוק , ועוד 
עמותת נט
עמותת נט"ל
נט"ל, נפגעי טראומה על רקע לאומי, היא עמותה (מלכ"ר) א-פוליטית, אשר הוקמה על ידי ד"ר יוסי הדר ז"ל ז"ל, הוגה המרכז ויוזמו, ויהודית יובל רקנאטי, יו"ר העמותה. נט"ל הוקמה בשנת 1998 מתוך רצון להעלות למודעות הציבורית את תופעת הטראומה על רקע לאומי, קרי השלכותיו של הסכסוך הישראלי-ערבי, ולהבחין בין נפגעיה של טראומה זו לבין נפגעי טראומה כתוצאה מאירועים א
גלי דגן
גלי דגן
גלי דגן -סמנכ"ל שיווק והסברה בנט"ל

ערב טוב רבותי

שונא פסח
31/03/15 18:13
2 תגובות

מאז פיגוע המלון בערב ליל הסדר אני לא שקט ובכל ליל סדר מתעקש להשאר מחובר בשקט לחדשות וכו. לאשתי זה ממש מפריע ובשנתיים האחרונות ריבים סביב הנושא וחוסר יכולת מצידה לקבל את הבעיה והמצב.
עד כדי ששקלתי לא ללכת גם ככה לא יושב רגוע ומזמן לא נהנה כמו לפני ה"בילוי" בפארק. כמובן שאנחנו כבר לא חוגגים בבתי מלון למקרה שזאת השאלה. בקיצור מה אני עושה פה?


תגובות

דניאל-איגר
01/04/15 12:45

שלום לך שונא פסח,

האם אתה יכול ספר מעט יותר על ההרגשה שלך בפסח? מה אתה יודע על חוסר השקט הזה, ובעיקר - האם זה הפיגוע הספציפי הזה במלון פארק, או שאתה מרגיש דברים דומים גם לגבי פיגועים אחרים? האם אתה עצמך היית חוגג במלון פארק?

באופן כללי, נפגעי טראומה רבים חווים תחושות לא נעימות "ביום השנה" לפיגוע שהשפיע עליהם, ואם תספר יותר איך הסיפור האישי שלך מתחבר לפיגוע ההוא נוכל להבין יותר.

ובכל מקרה, אני מאחל לך חג שמח ושקט.

אבי-1959
01/04/15 16:46

שלום לך,

זוכר היטב את הפסח ההוא שהיה בהמשך לרצף פיגועים נוראיים, והכרתי משפחה שנפגעה במלון.

 

תאור תחושותיך , מאוד מובנות לי , ובמובנים מסויימים גם אני נמנע מלצאת לארועים המוניים ורועשים.

 

הפתיעה אותי מאוד לראות נפגעים אחרים ביום השנה ממש חוו תחושות נוראיות , אפשר לומר ממש חיו את הארוע מחדש. אצלי עד אז הייתה תחושה של יום הולדת ביום השנה, יום שבו נולדתי מחדש וידעתי להעריך את החיים.

 

בשיחות אם נפגעי טראומה אחרים ראיתי את השוני ואת המשותף. מה שאתה מציין שאחרים לא מבינים אותי היה אחד התחושות שהיה משותף לחברי. יתכן וזה נובע מכך שאחרים לא יודעים את הסימפטומים של נפגעי טראומה והצלקות שנשארות לכל החיים.

 

כדאי לקרוא וגם להזמין את קרוביך לקרוא את מדריכי בריאות בנושא טראומה כאן בקהילה. דברים שעזרו לי להבין את עצמי וחברי נפגעי הטראומה טוב יותר.

 

מאחל לך ומשפחתך חג שמח

אבי 88