מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
דר' יוסי ווסק

דר' יוסי ווסק

מנהל קבוצה
21/08/12 13:43
0 תגובות

21.08.2012

חובה של בדיקות שגרתיות

שיתופי היום הנו חובה של בדיקות תקופתיות שמוטלת על כל אחד מאתנו באופן ישיר ובלעדי.

גם כאשר אנחנו מרגישים טוב ולא צברנו לחובתנו רשימה של הפרעות שדורשות מעקב סדיר, חובה לכל אחד לבצע בדיקות שגרתיות במעבדה פעם בשנה ואני ממליץ לעשות זאת פעמיים בשנה לאנשים שגילם עבר גיל 60 – 65.

לא נתקלתי במקרה ובדיקות אלה גרמו נזק לאיש. במקרה ההפוך בסביבתי הקרובה נתקל אני לעיתים קרובות למצב חמור. שני ידידותי ממעגל הקרוב ביותר של החברים הלכו לעולמם טרם זמנם כאשר סירבו בעקשנות שאין אני יכול להבין אותה, להיבדק על ידי רופאים ובמעבדה. במקרה אחד מדובר סרטן שד ממושך ובעל ממאירות נמוכה והוא נמשך מספר שנים בצורה של כיב חיצוני זהיר על שד. בשלב מסוים חלה הדרדרות בגידול, חל פיזור גרורות ואישה בגיל שלא נחשב למבוגר בזמנינו הלכה לעולמה תוך מספר שנים של סבל, ניתוחים והדרדרות שוחקת. במקרה שני אישה שהייתה מעשנת כבדה נהגה ללעוג על דיבורים בסיבתה על נזק של עישון, החריזה תמיד שאין בריאה ממנה ואין לה סיבה להיבדק כלל וכלל. הדבר הסתיים על ידי מחלה קצרה וקטלנית שפרקה ראיותיה באופן ששום ניתוח לא עלה כאפשרות בשלב שאישה הועילה להגיע למרפאה. מקרים בולטים פחות, אך לא פחות עצובים מתפתחים כאשר אנשים לא נחשפים לבדיקות סוכר בדם או למצב של לחץ הדם ומתחילים טיפולים בשלב שאינו מאפשר לרופאים להפעיל מלוא עוצמת הרפואה כדי לתת לחולים מרפא.

אין שום גבורה ושום הוכחה לצניעות ושער מידות טובות בסירוב לעבור בדיקות רפואיות יש לרוב פחד וחוסר אחריות להתאמת עם מצב האמתי של הבריאות שלנו, יש הרגל מטופש של בת-יאנה טומנת ראש בחול כדי להדחיק מידיעת סכנות אמת.

הזמנתי עלכם ברורה: קחו אחריות על הבריאות. תעשו בדיקות משבדה שגרתיות בימים הקרובים.

דר\' י. ווסק


תגובות