מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןעישון אחרי ניתוח כיס אוויר בריאות..

עישון אחרי ניתוח כיס אוויר בריאות..

04/05/16 15:40
11 תגובות

שלום לכולם אני חדש פה,רציתי להצטרף ל"כמוני" מאז שהייתי מאושפז וראיתי פרסומות..חייב לציין שאני ממש שמח שהחלטתי להצטרף,אני הייתי מאושפז כמעט שבועיים עם נקז בריאות ואחרי שזה לא עזר עשו לי ניתוח ומצאו שיש לי פוליפים ודלקת,אז טיפלו בי כמו שצריך ובסוף הכל היה בסדר ושיחררו אותי הבייתה,אני עישנתי במשך 10 שנים לפני המקרה הזה וכבר חודש שלם שאני לא נוגע בסיגריה למרות הרצון העז שלא הולך ופוחת...רציתי לדעת אם מישהו פה שמע על ביגארט - ? Bigarette זה סיגריה בלי ניקוטין ובלי טבק..זה לא ממכר ואמור להיות כלי עזר להפסקת העישון או משהו כזה..בגלל שמאוד קשה לי להפסיק לעשן חשבתי שזה יכול להיות תחליף זמני,הבעיה שאני מפחד מהעשן שיזיק לי לריאות וחס וחלילה יהיה לי שוב כיס אוויר..מה דעתכם?


תגובות

אמנון-אביעד
05/05/16 10:31

נרי שלום, טוב שהצטרפת לקהילה של "גמילה מעישון" . אתה במקום הנכון ! מאחל לך הצלחה בהליך הגמילה שכבר התחלת. יש כאן את העלי המקצועות הטובים שיסייעו לך וגם את החברי הנגמלים שיעודדו אותך.
בהצלחה !

נרי86
05/05/16 14:17

תודה רבה אמנון!מאוד מעודד ומשמח שיש תמיכה..אני עדיין ממתין לתשובה או תגובה לגבי השאלה שלי,זה באמת מסקרן אותי אם זה אפשרי לי מבחינה רפואית..בגלל בריאות והעשן...

היי נרי,

כל הכבוד שאתה כבר חודש לא מעשן! אתה מציין שהרצון לעשן לא ירד - האם העוצמה של החשק לעשן אותו דבר? האם אין בכלל שיפור בחשק לעשן? תנזה לחשוב גם במושגים של חשק לעשן מ- 1 עד 10 (1 - בכלל לא בא לי, 10 אני "חייב" סיגריה) וגם במושגים של מספר הפעמים שהחשק מופיע. עוד סימן שכדאי לעקוב אחריו הוא משך החשק או "הקריז" לסיגריה. תנסה אפילו לנהל רישום מסוים של החשק כמה ימים - לפעמים אנחנו נוטים לזכור את הרגעים הקשים ולא שמים לב לרגעים היותר טובים. יתכן שאם תערוך רישום תגלה שעוצמת החשק ירדה, או שכמות החשקים ביום ירדה, או שמשך החשק כל פעם שהוא מופיע התקצר - הכל סימנים לשיפור. אני יודעת ומבינה כמה קשה לך עכשיו וכבר הצלחת למשך חודש שלם שזה הישג נכבד. תנסה לחשוב מה עזר לך בחודש הזה - איזה דברים עזרו לך ברגעים הקשים?

לגבי השאלה הספיצפית שלך - לא מכירה ולא שמעתי שזה בפני עצמו סימן שלא מדובר במשהו מאוד מוכר/ידוע:) ניסתי לעשות גם חיפוש בגוגל ולא מצאתי אזכור - יש לך אתר או חומר שתוכל להעלות שאוכל להסתכל ולתת לך חוות דעת?

נרי86
05/05/16 17:40

קודם כל תודה על התגובה והעזרה,אני כן שם לב לשיפור משמעותי בחשק ובקריז לסיגריה שיורד ויורד,לצערי מה שעזר לי עד כה לעבור את רוב החודש הזה היה זה שהייתי מאושפז ואחרי ניתוח פשוט במיטה בבית חולים,אני מנסה לא לחשוב על זה ולהדחיק ולכן אני מצליח איכשהו לעבור עוד יום ועוד יום,אבל ההרגשה כללית שהרצון לעשן פוחת,לא כמו שהתחלה.. http://www.bigarette.co.il/
לגבי הסיגריה הזאת,היא מאוד מעניינת וגם דיברתי עם הבחור שמתעסק בזה והוא בעצמו אמר לי לשמוע חוות דעת שניה,והסביר לי שזה לא ממכר ושזה משהו שעוזר לא לחזור לסיגריה עם ניקוטין וטבק..אשמח מאוד אם תקראי ותגידי לי את דעתך..תודה

עופר11
06/05/16 0:43

היי נרי וברוך הבא לקהילה ...
נכנסתי לאתר והבנתי את הרצון וחשק שלך לעשן ללא ניקוטין .
הייתי שם זה לא עוזר ומקל זה פשוט מדרון חזרה.
הקושי שבגמילה שולח אותך לתחליפים וזה טבעי בשלושה חודשים הראשונים של התהליך אבל ברגע שהחלטת אין לך צורך נפשי ומנטלי נשאר רק ההרגל המגונה של העשן נכנס יוצא.
קצת סבלנות תאמין לי מנסיוני חודש חודשיים אתה לא תצטרך את האקט של העשן.
תעבור את השלושה חודשים אתה תרגיש אחרת .
בהצלחה✌

נילי-בראון
07/05/16 14:18

שלום נרי וברוך הבא

קודם כל כל הכבוד על כך שאתה חודש לא מעשן ולא חושב לחזור לעשן סיגריות טבק, למרות שקשה לך.

ד"ר יעל עזרה לך לשים לב לכך שהחשק לסיגריה הולך ופוחת - למרות שנדמה לך לפעמים שהקושי נשאר אותו דבר.

החשק לסיגריה ילך ויפחת עוד יותר,  ככל שתשנה את ההתנהגות שלך שקשורה לעישון ואת המחשבות הישנות שליוו את העישון. ציינת שמה שעזר לך זה שהיית מאושפז, ואתה מנסה להדחיק ולא לחשוב על זה. אתה בעצם "עושה שריר" ומקווה שתצליח להתגבר על החשק לעשן. זה חשוב אבל זה לא מספיק. תנסה להוסיף לזה עכשיו שינויים בשיגרה שלך שיפחיתו את הזכרונות על הסיגריה. למשל, אם היתה לך פינת עישון, שנה אותה, תתרגל לעשות שם משהו אחר, לדוגמא לקרוא עיתון ולאכול אבטיח...(סתם דוגמא - אתה מחליט מה הכי מתאים לך). תנסה להחליף את המחשבה: "קשה לי... חבל שאני לא יכול לעשן עכשיו" במחשבה אחרת, למשל: "איזה מזל שהפסקתי לעשן, הגוף שלי רק ירויח מזה. החשק לסיגריה יעבור לי בעוד דקה" (שוב - זאת רק דוגמה, אתה מחליט איזו מחשבה מתאימה לך ותזכור לשלוף אותה ברגעים של קושי).

לגבי המוצר, גם אני לא שמעתי עליו. אבל אני מבינה שאתה מחלים מדלקת ומצאו אצלך גם פוליפים. אושפזת ועברת תהליך לא פשוט של ניקוז הריאות. השאלה היא בטווח הארוך מה אתה רוצה לעשות? להיגמל מעישון? להשתחרר מההרגל הזה? או להמשיך לעשן סיגריות מסוג אחר? האם זה סיכון שאתה מוכן לקחת?

אם אתה רוצה להיגמל מעישון, אין ספק שזה הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות למען הבריאות שלך. תחשוב שגם אם נניח שהסיגריות האלה פחות מזיקות מסיגריות טבק, הן עדין יותר מזיקות מאוויר נקי. אני מסכימה עם עופר שמה שלוקח אותך לחפש תחליפים זה הקושי שבגמילה. החדשות הטובות הן שהגמילה הפיזית כבר מאחוריך, הגוף שלך כבר לא צריך ניקוטין. 

 

נרי86
07/05/16 18:57

נילי תודה רבה על המילים המעודדות והתמיכה שלך,זה מאוד עוזר כל מילה ומילה,אני מבין את הבעיתיות שנמצאת בלעשן משהו אחר וזה נכון שזה עדיין מזיק,פשוט ייקח לי זמן להבין ולחזק את עצמי ולא לעשן שום דבר,כי מן הסתם כל דבר יזיק לי..הרצון שלי לטווח הרחוק הוא כמובן להפסיק לעשן בכלל,בעצם עכשיו זה להמשיך לא לעשן בכלל. בינתיים אני שמח שאני סוף סוף מעלה לאט לאט במשקל..אחרי תיסכול של 29 שנה שלא עליתי במשקל אף פעם,אז אני נהנה מהתיאבון שלא פוסק ומזה שאני מרגיש נהדר פשוט בלי הסיגריות..ותודה לכל מי שהגיב ועזר לי פה ב"כמוני"!!

suco
08/05/16 13:27

נרי
אני כבר 5 שנים ללא סיגריות...התחלה קשה אבל ההמשך קל..
לפי הכיתוב באתר (כניסה ללינק ) אם תשים לב הבלילה עטופה בנייר ופילטר ..שריפת הנייר ושאיפתו מכניסה לגוף לא פחות מזהמים מסיגריה רגילה ..כך שעברנו מתלות אחת לאחרת...רצון ורק רצון עז יעזרו לך ...עישנתי הרבה זמן בימי חיי ..ונגמלתי בעזרת הרצון
שיהיה יום טוב שבוע טוב וחודש טוב ובהצלחה בגמילה

מוג-ו
08/05/16 16:10

נרי שלום ובהצלחה עם הפסקת העישון. כמעשן לשעבר אני מחזק את ידיך ומעודד אותך ומקווה שלא תצרוך ניקוטין שוב לעולם!
לגבי הביגארט - אני לא מכיר את זה אבל כן מכיר תחליפים אחרים כמו גרינגו ואחרים (ששכתי את שמם). העיקרון דומה - למצוא צמח/עלה/פרח שיחליף את הטבק ויהיו ללא הניקוטין. לא יודע להגיד בוודאות אם זה מזיק יותר או פחות מסיגריות, אבל ההיגיון אומר שגם פה אתה שורף משהו ומשהו נכנס לריאות ומשהו בטוח מזדהם בדרך. ה"יתרון" היחיד שאולי יש בזה זה חוסר הניקוטין הממכר, אבל בטח יש כמות מסויימת של זפת ושאר רעלני-שריפה.
בכל מקרה, הייתי שם. המסקנה שלי אחרי ניסיונות עם כ"מ תחליפים היא - זה מגעיל, זה אפילו לא דומה וזה רק מחזק את הדעה שאין מה לעשות, טבק הוא הצמח עישון הטעים ביותר. נכון שהוא ממכר, מזיק, יקר ומקרב אותנו אל קיצנו, אבל הוא טעים לעישון כנראה יותר מכל צמח אחר.
עצתי היא - תיגמל. אל תחפש תחליפים, כמו שאתה לא מחפש תחליף לקוץ שהוצאת מבשרך. תנסה סדנאות של קופ"ח עם צ'אמפיקס (תרופה לגמילה מעישון שמקבלים דרך סדנה של קופ"ח) ותשאב גם מכל העצות הטובות של קודמי בפוסט הזה.
בהצלחה!

נרי86
08/05/16 21:28

תודה רבה אלי,אתה צודק וזה באמת מעודד ומחזק!ובכלל תודה לכל מי שהגיב פה ותומך..זה מאוד עוזר ומחזק!!אתם אנשים טובים!

נילי-בראון
09/05/16 9:59

הי אלי ממש אהבתי את הדוגמא של הקוץyes