מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפלים משבר בזוגיות בעקבות מחלה של ההורים

משבר בזוגיות בעקבות מחלה של ההורים

09/10/16 15:10
1 תגובות

שלום,

במרץ האחרון נתבשרנו שנינו, אני ובעלי, בבשורות קשות מנשוא. אימי חלתה בסרטן לצערי ומתמודדת בימים אלו במחלה בטיפולי כימותרפיה קשים המשפיעים על כוחה ועל נפשה ואביו של בעלי, שלקה באירוע מוחי בעקבותיו נותר משותק בפלג גופו השמאלי.

נישאנו באוקטובר , בפברואר היינו חודש בירח דבש ומשחזרנו לארץ וקיבלנו את הבשורות- עולמנו חרב עלינו.

לבעלי אח אחד שהעתיק את מגוריו לאיזור בקעת הירדן שם אביו של בעלי גר. אחיו למעשה עצר את חייו והעתיקם לשם עד מאי הקרוב. למשפחתו של בעלי מטע תמרים שדורש טיפול. בעת הזו גיסי מטפל בו ובעלי רוצה לטפל בו מחודש מאי והלאה. הדבר מביא למשבר קשה בזוגיות שלנו. לפתע אנו לא מדברים באותה השפה. מזוג מאוהב שלא רב מעולם (באמת שלא!) אנחנו מוצאים את עצמנו רבים מידי יום. אני מרגישה שהתחתנתי עם אבא שלו. הכל עובד לפי הטיפולים שלו, ההסעות שלו, הטיפול במטע. כולם צריכים לעצור את חייהם כי חייו שלו נעצרו. אמנם, גם אני נמצאת עם אימי ככל שניתן אך עושה זאת אחת לשבוע ובסופי השבוע מאחר ואני לא מתכוונת לנסוע מידי שבוע להוריו של בעלי והוא נוסע כדי לטפל במטע.

בסופו של יום, הוא אינו מצליח להבין שהמשבר של אביו הפך למשבר משפחתי בתוכו נמצאים לא רק אביו, הוא ואחיו אלא גם הנשים גם אני וגם גיסתי. ואני מרגישה שהדבר השפיע על נפשו מאוד. הוא לא מצליח לראות את טובתו האישית, את טובתי שלי ואת טובתה של המשפחה החדשה שאנחנו החלטנו קבל עם ועדה להקים יחדיו- אלא רק את אביו.

מה עליי לעשות? שוקלת שניקח ייעוץ זוגי. או אולי לחילופין עליו לקחת טיפול פסיכולוגי על מנת להתמודד עם המשקעים שנוצרו לו בעקבות מחלתו של אביו? כמוכן חמי בעצמו נמצא במצב נפשי ירוד. מסרב לקחת כדורים והעובד הזר שלו לא מתפקד כראוי. כל היום בין 4 קירות מהמיטה לכיסא מהכיסא למיטה. מצב לא הגיוני לחלוטין בעיניי. לא לאדם בריא ועל אחת כמה וכמה לא לאדם במצבו.



מיואשת ואובדת עצות. אשמח לתגובה.



חג שמח וגמר חתימה טובה לכולם.


תגובות

שלום שליקו יקרה:
השנה הזאת היתה מאוד אינטנסיבית בשבילך. קרה דבר נהדר ונישאת לאהוב לבך ובעוד אתם בעיצומו של ירח הדבש, מנסים להסתגל לחיים משותפים ולמעבר מרווקות לנישואין (משימה מורכבת בפני עצמה) נופלות עליכם כרעם ביום בהיר מחלות של הוריכם, 
כתבת "אני מרגישה שהתחתנתי עם אבא שלו" ואכן בנישואים בין בני זוג י יש גם במידה מסויימת נישואים עם ההורים שלהם.
המשבר הזה שפקד אתכם הוא קשה מנשוא, אבל הוא גם הזדמנות לשותפות, רעות, הבנה הדדית וצמיחה משותפת.
אם תצליחו לצלוח אותו, תצליחו לצלוח דברים קשים נוספים שיהיו לכם בחיים וחשוב לא להתייאש.
ראשית, את מציינת שגם אחיו שותף לטיפול באבא וזה חשוב שלא הכל נופל על בעלך, על אף שגם שניים שנושאים בנטל זה קשה מאוד.
אני מציעה לנסות לקיים שיח (אפשר גם באמצעות יועץ). בגלל שאת זאת שפונה אני ממליצה לך, אבל למעשה אותו הדבר מצופה מבעלך.
בשיח תנסי להיו אמפתית ולהבין את רגשותיו ומה זה בשבילו שביו הפך להיות נכה ביום אחד ובאופן פתאומי (שוב גם את מהצד שלך מתמודדת עם אותה הצרה) - אני בטוחה שזה יפתח אצלו משהו אם תגיעי ממקום כזה ואז תוכלי להגיד לו שגם את זקוקה לו ואיך למעשה אפשר ליצור לוח זמנים שבו הוא מחוייב גם לאביו וגם אלייך ולחייכם המשותפים.
אני אשמח שתמשיכי לעדכן ושלתף.