מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןהיום ה-4 להפסקת העישון

היום ה-4 להפסקת העישון

דגנית
14/11/16 10:43
5 תגובות

יש לי טעם מר בפה כל הזמן
מצחצחת שיניים כמה פעמים ביום כדי להעביר את זה אבל זה כל הזמן חוזר
לאוכל יש טעם אחר ופחות מלהיב
זו תופעה מוכרת של גמילה? מתי אמור לעבור?


תגובות

אמנון-אביעד
15/11/16 14:55

היי דגנית, כל הכבוד שהתחלת בגמילה. כאן המקום להמשיך ולסייע לך. אין ספק שככל שתתמידי בגמילה הטעם יעבור וגם תחושי את הטעם הטוב שיש הכל מאכל או מאפה. אם תוכלי לספר לנו עוד פרטים נוספים כגון:
כמה זמן עישנת? וכמה סיגריות ביום?
האם התחלת את הגמילה באופן עצמאי או עם קבוצת גמילה?
מאחל לך הצלחה !

היי דגנית,

סליחה שלא עניתי קודם, איכושהוא פספסתי את ההודעה עד היום.

מצטרפת לברכות של אמנון - בהחלט כל הכבוד! שינוי בטעם הוא חלק טבעי מהגמילה מעישון. בלוטות הטעם שלנו לא עבדו כמו שצריך בגלל החשיפה לעשן כל הזמן ולרוב עם הפסקת העישון הן חוזרות לעבוד ודווקא הטעם משתפר במהירות. 

מצד שני כל אדם מגיב אחרת ויתכן שאצלך דווקא התופעה הפוכה. לרוב כל תופעות הלוואי של הגמילה יורדות בעוצמתן אחרי הימים הראשונים וחולפים כמעט לגמרי תוך כשלושה שבועות.

שימי לב האם שינית משהו אחר חוץ מהגמילה בזמן הזה? האם את משתמשת במשהו לעזור לך בגמילה? - לפעמים תחליפי הניקוטין גורמים לעקצוץ בלשון/לוע ולטעם קצת מריר.

עוד אופציה - חומצה שעולה מקיבה. ניקוטין הוא חומר בסיסי ולכן הגוף מפריש יותר חומצה כדי להתנגד אליו. לכן לאנשים מעשנים סובלים יותר מחומציות יתר בקיבה, וכיבי קיבה. כשמפסיקים לעשן, לוקח זמן עד שהגוף מבין שאין יותר ניקוטין והוא יכול להוריד את הפרשת החומצה. לכן בשלושה שבועות הראשונים יש דווקא הגברה של החומציות ושל רפלוקס - חזרה של החומצה לתוך הוושט עד ללוע. יתכן שזה מה שקורה אצלך ומה שאת מרגישה זה את החומצה שעולה.
ממליצה לנסות תכשירי נוגדי חומצה כמו טאמס שאפשר לקנות בכל בית מרקחת. אם זה עוזר לשקול לפנות לרופא ולקחת תרופה נגד חומציות יתר בקיבה לשבועות הקרובים.

נשמח לשמוע איך הולך, תמשיכי לשתף

מוג-ו
21/11/16 11:54

סבלנות זה שם המשחק. גם אני שהפסקתי לעשן חשבתי שהנשימנה התקינה תחזור לי מיד, שאשפר את הכושר פלאים, שחוש הריח יפתח וכל זה. אחרי 8 חודשים אני יכול לומר שהרבה מזה קרה.
מה שאת מרדישה זה את ההסתגלות של הגוף שלך ללא רעלים. לך זה מופיע בטעם, אצלי זה היה תחושת חנק מוזרה (שכבר עברה) ואצל אחרים יהיו תופעות שונות ומשונות. רוב אלה עוברים אחרי כ-3 חודשים של גמילה.

נילי-בראון
21/11/16 15:14

היי דגנית, מצטרפת לברכות על הגמילה מעישון. איך הולך לך?

אני מצטרפת לכל מה שכתבו לך, תופעות של גמילה מעישון באמת שונות אצל כל אחד, ומשתפרות עם הזמן - כשהגוף חוזר לתפקד בלי ההשפעה של העישון.
למשל, אנשים לעיתים קרובות מדווחים שהטעם של הקפה בלי סיגריה הוא "לא אותו דבר" יש כאלה שהקפה פתאום לא טעים להם וכאלה שדווקא מדווחים שהוא טעים מאוד...
כנראה שבאמת "על טעם וריח אין להתווכח" :)
 

עופר11
21/11/16 19:52

היי , השלושה חודשים הן בגדר טראומה בגוף הכל מתערבב מתבלגן אין יציבות .
הטעמים שונים הריחות חלקים מפריעים חלקם נעימים מערכת העיכול חייבת עזרה .
רק בתקופה הזאת מבינים כמה הניקוטין ושלל הרעל סביבו משבשים לנו את הגוף.
אני לא מסוגל היום לעמוד ליד מישהו מעשן .
אבל בערך בחודש הרביעי הגוף מבין שהשינוי לא זמני ומתחיל לייצב את המערכת ואז ההנאה מובטחת , מתחילים להבין מה זה לחיות ללא עישון ,הרצון והחשק תמיד יצוץ ויעלה במצבים מסוימים (איפה שפעם נהננו לעשן) .
מיום ליום מתחזקים גם בגוף וגם ברצון
צריך הרבה סבלנות ועידוד עצמי בתהליך.

בהצלחה ✌