מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפלים עזרה וייעוץ לבני משפחת חולה קשיש

עזרה וייעוץ לבני משפחת חולה קשיש

02/12/16 19:23
5 תגובות

מבקש עזרתכם. אנו בני משפחה של חולה סוכרת קשיש.

שעבר כמה ארועים קשים של חוסר איזון סוכרתי  ועוד..

כל המלצה של הרופאים ועו"ס לגבי המשך טיפול ואיזון --בשיקום

נתקל בהתנגדות נמרצת מצידו. רק בבית!

ושם שוב אינו יכול באמת לדאוג לעצמו גם עם עזרת מטפל ועזרתנו

משהו בשיקול הדעת שלו השתבש קשות!



במי אפשר להעזר כדי לבחון את יכולתו להחליט על המשך טיפול בו?

תודה


תגובות

שלום קיפי:
ראשית הראני מזדהה עם המצוקה שלכם, מאוד קשה לעזור לאדם שלא עוזר לעצמו בין אם אינו רוצה ובין אם שיקול הדעת שלו מוטעה.
אתה מדבר כאן על אחריות מסויימת שיש לכם לגביו מבלי הסמכות הרשמית לקבל לגביו החלטות. קושי שלא מעט מטפלים בבני משפחותיהם נתקלים בו.
רק הרשה לי להביע שאלה האם מדובר כאן בשיקול דעת מוטעה או שמדובר בהשקפת עולם או בחירה בדרך שנראית על פניה כלא מקדמת את בריאותו ושיקומו של אותו אדם, אולם הנה לגיטימית לחלוטין.
ישנם קשישים רבים שיכולים לקבל במסגרת מוסדית טיפול הרבה יותר טוב וראוי ממה שמקבלים בבית ובכל זאת בוחרים להישאר בסביבה הטבעית שלהם גם אם המחיר של זה הוא פגיעה באיכות החיים הפיסית.
אני לא אומרת שזה המקרה שלכם, אלא רק מציעה לכם להתבונן ולבחון זאת.
אולם במידה ובאמת מדובר בשיקול דעת מוטעה הנובע מבלבול, דמנציה יש אפשרות לפנות לגריאטר או פסיכוגריאטר שיאבחן את מידת יכולתו של בן משפחתכם לטפל בעצמו ולקבל החלטות על עצמו ובמידה והוא מתרשם שלא ניתן להוציא אישור אפוטרופסות לענייני גוף עבורו, אולם גם אז חשוב לעשות את הדברים עם כמה שיותר שיתוף פעולה מצדו וגם לא ניתן לעשות דברים בניגוד לרצונו אלא אם כן מדובר בפעולות שממש מסכנות את חייו ע"פ הבנתי.
בהצלחה.
  

קיפי-9
03/12/16 22:36

תודה ורד על תשןבתך
מדובר בקשיש חולה כרוני וסוכרתי שמאושפז שוב ושוב בבי"ח כבר חודשים רבים רבים
ומתעקש אחכ לחזור לביתו בו אין לו אפשרות לקבל את הטיפול והעזרה המתאימים למצבו-סיעודי ועם דמנציה התחלתית.
מול אפשרות של טיפול ומעקב רפואי במוסד שיקומי.
אנו בני המשפחה כבר אובדי עיצות ומותשים. אחות אחת ניתקה מגע..
ובכל פעם מצבו בבית מתדרדר במהירות ושוב -אשפוז!!
האם ניתן לפנות לפסיכיאטר בקופ"ח שיגיע  לביקור והסתכלות והתרשמות בביתו?

בד"כ פסיכיאטרים מקופ"ח אינם מבצעים ביקורי בית, אלא רק פסיכיאטר שאתם פונים אליו באופן פרטי.
 

קיפי-9
06/12/16 14:40

שלום ורד
אנו שוב בבית חולים. מצב שחוזר ע עצמו כבר שלושה חודשים!
אנו מתארגנים לסדר בית אבות מתאים
אל מי את יכולה להפנות אותי להתייעצות ועזרה בכל הקשור להסמה בבית אבות של קשישים חולים עם עבר של אשפוזים חוזרים. בעזרת משרד הרווחה או הבריאות?
מה עושים?
אשמח לעזרתך

אני מבינה שאתם מחפשים פתרון קבע, כלומר מסגרת של בית אבות? כי יש הבדל בין מוסד שיקומי שהיא מסגרת זמנית שנותנת כלים לאדם לפני שהוא משתחרר הביתה לעומת בית אבות שהיא מסגרת קבועה לצורך מגורים קבועים.
במידה ואתם מתעניינים באופציה השניה יש לבקש הערכה של רופא במחלקה - היכן שאבא מאושפז לגבי מצבו התפקודי של אבא, האם הוא תשוש או סיעודי. תשוש הוא אדם שזקוק לעזרה קלה וסיעודי זה אדם שזקוק לעזרת הסביבה ברוב הפעולות היומיומיות (אכילה, רחצה, הלבשה, ניידות). במידה והוא מוגדר כתשוש הפנייה היא לרווחה ובמידה והוא מוגדר כסיעודי הפניה היא למשרד הבריאות.
העו"ס במחלקה יכולה גם להפנות אתכם וכן לחבר אתכם לחברות שנותנות יעוץ לגבי בתי אבות.